2014-01-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Beskriv din hypotes, om du har någon! Fråga inte mig. Vad läggs först på presenningen? Läggs allt annat ovanpå? I vilken ordning?

Men det har jag i stort sett gjort. Kroppen tas ner på presenningen och flyttas ut från huset. Inget blodstänk. Resterande tas ut efteråt och slutpaketeras när alla delar är ute ur huset.
Citera
2014-01-10, 23:44
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag säger att det kan ha skett hemma hos GM, även om GM inte var FS.
Och tidigare ansåg du att det var omöjligt att flytta Marina utan att det stänkte blod.
Hur ska du ha det?
Mördaren (FS) har planerat mordet, skjutit henne, haft den vita presenningen i beredskap, och efter att han skjutit henne dragit ner henne tillsammans med madrass och allt på presenningen.
Sen har han agerat på olika sätt via telefoner och annat för att det ska se ut som att Marina "rest bort", samtidigt som han gett sig själv mer tid för att städa upp och röja i huset.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Men det har jag i stort sett gjort. Kroppen tas ner på presenningen och flyttas ut från huset. Inget blodstänk. Resterande tas ut efteråt och slutpaketeras när alla delar är ute ur huset.
Madrasserna och sängkläder, ordning och hur?
Citera
Medlem
Beskriv din egna hypotes nu då! Du ska ju alltid ha alla andras hypoteser och då kan ju du dra din. Hoppas det inte blir lika löjligt som för några år sedan: '' Hon har nog iscensatt sitt egna försvinnande''.

Gör det nu!
Citera
2014-01-10, 23:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalais179
Beskriv din egna hypotes nu då! Du ska ju alltid ha alla andras hypoteser och då kan ju du dra din. Hoppas det inte blir lika löjligt som för några år sedan: '' Hon har nog iscensatt sitt egna försvinnande''.

Gör det nu!
Det gjorde jag för länge sedan. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-01-10, 23:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
1. Det är inte HD som bestämmer brottsrubricering. De konstaterar att det inte är fråga om vållande till annans död utan uppsåtligt dödande.
2. Menar du att det är dina åsikter som gjort att det blev resning? I så fall är jag nöjd, för jag anser att FS ska döms för mord.

Det står det väl inte i mitt inlägg`? Det står om andra händelseförlopp, så jag begriper inte riktigt vart du vill komma?
Nej, det menar jag inte, men mina åsikter ligger i linje med vad HD ansåg då dom beviljade resningen.
Så du får helt enkelt se över hur du tolkar inlägg.

Så¨vad jag förstår har du retat upp dig på att jag menade att fingeravtrycket på sängstommen inte hade något värde och att man inte tar avtryck på kreti och pleti för att advokaterna anser detta?
Det är vad det egentligen handlar om eller hur?
Citera
2014-01-10, 23:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
På vilket sätt menar du att du för tråden framåt med de här frågorna?
DU vet att Marina mördats, virats in i sin madrass och sängkläder så vart vill du komma med din fråga??
Någon sa emot mig när jag påstod att Marina kunde ha förts oinpackad till alternativ GM:s hem, och alltså inte behövde presenning med sig. Häng med i tråden.

Nu påstod Asac att presenning behövdes, men hen har ingen hypotes om hur, såvitt jag vet ännu.
Citera
2014-01-10, 23:50
Medlem
Citat:
Madrasserna och sängkläder, ordning och hur?

Jag ser ingen anledning att beskriva i vilken de övriga föremålen i paketet har tagits ut. Jag har beskrivit ett scenario där Marinas kropp och tillbehör lämnat huset utan att blod skvätt över golv och väggar i sovrummet. Det var det ursprungliga frågan. Det är väl dags för dig att motbevisa det nu tycker jag?
Citera
2014-01-10, 23:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag ser ingen anledning att beskriva i vilken de övriga föremålen i paketet har tagits ut. Jag har beskrivit ett scenario där Marinas kropp och tillbehör lämnat huset utan att blod skvätt över golv och väggar i sovrummet. Det var det ursprungliga frågan. Det är väl dags för dig att motbevisa det nu tycker jag?
Japp. Det är omöjligt att bära ut en madrass innehållande ca 1,9 liter blod utan att det dryper om den. Slaktboden. Du har ingen hypotes.
Citera
2014-01-10, 23:52
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag säger att det kan ha skett hemma hos GM, även om GM inte var FS.
Ok, varför fanns det 2 liter blod i Marinas madrass då, om mordet skett någon annanstans?
Citera
2014-01-10, 23:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Han sa faktiskt att någon femhundring kan ha kommit från dessa pengar. Inte att alla gjorde det. Dessutom har han material som styrker dessa 24 000, så det är bara för rätten att titta på det materialet.

Varför klämde han inte ur sig detta innan då han hördes tex i domstolen?`
Eller i förhör? Hans konto säger något annat, så har han då fått utbetalningen i en postavi?
Hans konto under denna tiden är ganska klarlagt, så jag undrar varför han har lämnat så många olika uppgifter?
Citera
2014-01-10, 23:53
Medlem
Citat:
Japp. Det är omöjligt att bära ut en madrass innehållande ca 1,9 liter blod utan att det dryper om den. Slaktboden. Du har ingen hypotes.

Jag ber om ursäkt, men för att använda ditt favoritsvar: Källa på det fetade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in