2014-01-10, 22:34
Medlem
MrsMagoos avatar
33. Enligt åklagarens gärningsbeskrivning har Fredrik Svensson dödat Marina Johansson uppsåtligen. Fyndet av Marina Johanssons kropp och den utredning som har samband härmed innebär att bevisningen for detta påstående har stärkts.

Frågan är då vilket utrymme som finns för andra händelseförlopp, exempelvis att hon har dödats av oaktsamhet. Vid besvarandet av denna fråga ska det beaktas att Fredrik Svensson, enligt vad som nu måste vara utgångspunkten för bedömningen, har farit med osanning genom att bl.a. inte berätta
om sina åtgärder för att dölja att Marina Johansson var död.

Med den bedömning som Högsta domstolen nu har gjort i fråga om bevisläget är Fredrik Svensson på sannolika skäl misstänkt för mordet på Marina Johansson.
Ö1752-13 Sida 16
HÖGSTA DOMSTOLEN
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-10 kl. 22:36.
Citera
2014-01-10, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Lyssna på kräket och lögnerna
På fredagen gav den åtalade 40-åringen sin version av vad som hänt Marina Johansson.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/marinarattegangen-den-atalade-forhordes

Advokat Michael Hansson menar att det kan finnas en alternativ gärningsman bland de 33 män som Marina Johansson haft kontakt med på nätet.

Men enligt åklagaren är samtliga avförda från utredningen.

Tramsdvokaten med hemlig lista. Vem tror han att han ska lura?

Tramsåklagare som inte klarar av ett förhör, nederlagets ton i uttalande:
Citat:
Trots idoga försök kunde åklagaren inte få den åtalade mannen ur balans.

– Han har haft gott om tid på sig att tänka över hur han ska bemöta de frågeställningar som är besvärande för honom, och det gör han ju skickligt, sa chefsåklagare Urban Svenkvist till Västnytts reporter.

.
Citera
2014-01-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han är inget levande belägg. Det finns inga spår på våld från honom mot Marina tidigare.

Som jag har skrivit, GM behöver inte ha motiv. Det kan ha varit en olycka.

Olycka låter jäkligt bra, GM och MJ skulle säkert ha lite ''hardcore'' sex där de lekte med pistol och så ''råkade'' han skjuta henne i huvudet. Det låter bra va? NOT
Senast redigerad av Kalais179 2014-01-10 kl. 22:39.
Citera
2014-01-10, 22:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Läs tråden. Här är en hypotes om hur det gick till: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid Och för det behövs ingen inpackning i presenning i sovrummet, oavsett vem som packade in kroppen. Den kan ha körts oinpackad hem till GM och packats in där.
Då borde hela vägen ut ur huset vara nerdroppat av blodspårsdroppar. M har nog packats in från sängen. Men då är frågan hur hon transporterades ut. Polis har ju tidigt gjort undersökningar med ultraljus och där fanns inget som tyder på städ och då är det knappt möjligt att de missat spår från en skottkärra. Det enda jag kan tänka mig är att M burits ut.
Citera
2014-01-10, 22:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Åh, jo han va märkbart irriterad av åklagarens fråga om han va på Sigges Väg då han promenerade.
Riktigt ur balans va han, så rapporteringen har antingen sovit eller varit på dass.
Citera
2014-01-10, 22:38
Medlem
Ja om man kan kalla de skickligt att svara "jag vet inte" och "ingen aning" på frågor som är känsliga samt ha hur bra minne som helst och vara villig att prata när det pratas om något som är för egen vinning, då är han i allra högsta grad det.
Citera
2014-01-10, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då borde hela vägen ut ur huset vara nerdroppat av blodspårsdroppar. M har nog packats in från sängen. Men då är frågan hur hon transporterades ut. Polis har ju tidigt gjort undersökningar med ultraljus och där fanns inget som tyder på städ och då är det knappt möjligt att de missat spår från en skottkärra. Det enda jag kan tänka mig är att M burits ut.
Varför det? Den rena madrassen låg nedåt och sög upp allt som blödde från kroppen på vägen. Det fanns inte mycket kvar efter två liters förlust.
Citera
2014-01-10, 22:40
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leyland
Ok, vid vilka tillfällen var det?
Och hur ofta drack han öl då?
Äter han fortfarande värktabletter för sin påhittade vishplash-skada?

Om han äter värktabletter nu får du fråga personalen på häktet om, för det vet inte jag. Sen vill jag gärna att du skramlar fram någon typ av källa på fetat.

De övriga frågorna tyckte jag att jag redan svarat på. Men du är tydligen av en annan åsikt. Jag skrev väl i ett tidigare inlägg att han rökte när han drack. Om han då rökte 2-3 ggr per år, hur många ggr tror du han drack på ett år då?
Citera
2014-01-10, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ja om man kan kalla de skickligt att svara "jag vet inte" och "ingen aning" på frågor som är känsliga samt ha hur bra minne som helst och vara villig att prata när det pratas om något som är för egen vinning, då är han i allra högsta grad det.

Det är inte svårt att vara trovärdig om man talar sanning.

Det börjar bli dags för Svenkvist att bevisa sina påståenden, för FS kan inte svara på dem.
ÅK har inget att backa upp sina påståenden, så han får nog börja snickra på en dumstrut så som han hittar på.
Advokaten undrar detsamma, och då gör lagmännen det också.
Lite pinsamt nu för ÅK...
Citera
2014-01-10, 22:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Paketet med kroppen utforslad fönstervägen. Vad sägs om det?
Går inte för en ensam att klara av det lyftet?
Jag utesluter inte en medhjälpare i detta.
Citera
2014-01-10, 22:46
Medlem
Citat:
Hur kom kroppen ut då, utan att en droppe blod spilldes utanför sängen?

Han kan ha hämtat presenningen och lagt ut den på golvet och sedan vält ner kroppen med tillbehör och virat in den? Varför skulle blod skvättas runt hela rummet då?
Citera
2014-01-10, 22:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Han kan ha hämtat presenningen och lagt ut den på golvet och sedan vält ner kroppen med tillbehör och virat in den? Varför skulle blod skvättas runt hela rummet då?
Förklara närmare. "Vält"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in