2014-01-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan han ha varit, för att klara av uthållighet över tid så kan man inte ha endast en chef som kör 24/7 kanske i en vecka eller mer, det orkar man inte. Men visst, forska gärna i det, skulle inte förvåna mig om han har ljugit, han har inte träffat KJ vid något tillfälle under söken, de kände varandra och ME var KJ närmsta överordnad, kanske var det A*nika som var yttre befäl vid de tillfällen som KJ var med och sökte, eller så körde de med chef och ställföreträdare.

Som sagt detta var MEs första deltagande i MPS.

ME åkte tillsammans med KJ under en förflyttning under söket (enl ett uttalande av MPS). Om jag inte totalt missminner mig var ME med i en sökgrupp där KJ var gruppchef. Så att ME aldrig träffat KJ under söken stämmer inte med fakta.
Citera
2014-01-10, 21:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som sagt detta var MEs första deltagande i MPS.

ME åkte tillsammans med KJ under en förflyttning under söket (enl ett uttalande av MPS). Om jag inte totalt missminner mig var ME med i en sökgrupp där KJ var gruppchef. Så att ME aldrig träffat KJ under söken stämmer inte med fakta.

En hänvisning till något som styrker det du nu säger vore fint, och om det stämmer är det en lögnare, folk som lögnar i en brottsutredning ska man vända ut och in på tycker jag.
Citera
2014-01-10, 22:12
Medlem
Cyborg_ses avatar
Ser man IMEI numret när man gör en masttömning ? Jag menar om jag råkar tappa min iphone i en blodpöl när jag styckar som bäst och sen tar ut simkortet och sätter det i en gammal telefon som jag inte använt sen sent 90-tal och som har begränsat minne, sen att polisen glömmer att topsa simkortet efter blodspår är ju bara bra?

Är MB's andra meddelanden i telefonen kollad tidsmässigt eller var dom gamla sms'en i telefonen från året då Adam var länsman?
Citera
2014-01-10, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Ser man IMEI numret när man gör en masttömning ? Jag menar om jag råkar tappa min iphone i en blodpöl när jag styckar som bäst och sen tar ut simkortet och sätter det i en gammal telefon som jag inte använt sen sent 90-tal och som har begränsat minne, sen att polisen glömmer att topsa simkortet efter blodspår är ju bara bra?

Är MB's andra meddelanden i telefonen kollad tidsmässigt eller var dom gamla sms'en i telefonen från året då Adam var länsman?
IMEI-numret sparas. Men frågan är om du kan stoppa in SMS-kortet i en mobil från 90-talet, men jag förstår vad du menar.
Citera
2014-01-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Lysande! skrattar fortfarande, hihi
Surfade och hittade av en slump alternativ till kniv och skoavtryck:
surfa in på www.lightinthebox.com/sv och sök på militär bil hopfällbar spade plocka med bärficka, 48cm. Titta på den smala delen. Skulle kunna ha varit en spade som användes för sticken/huggen på ryggen.

skoavtryck skulle kunna komma från halkskydd som trätts på skor.

Var det inte KJ som lånade en spade av en airsoftare?
Citera
2014-01-10, 23:27
Medlem
Citat:
En hänvisning till något som styrker det du nu säger vore fint, och om det stämmer är det en lögnare, folk som lögnar i en brottsutredning ska man vända ut och in på tycker jag.

Bläddrade runt på FUP och "försvann" in i den dimman, men hittade istället detta om gula huset den 10 maj ...

"Persson gick fram till rampen och tittade in i huset. Han såg bråte inne i huset bland annat en

svart säck av något slag till vänster om fönstret. Han uppfattade det som att säcken var tom.

Han såg också att det var någon typ av hönsnätsbur inne i huset.

Vad innehöll säcken? Och vart tog den vägen?

Tyvärr, mer frågor än svar. Känns som s 77 FUP. När det gäller ME.
Senast redigerad av Remark 2014-01-10 kl. 23:32.
Citera
2014-01-11, 00:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Surfade och hittade av en slump alternativ till kniv och skoavtryck:
surfa in på www.lightinthebox.com/sv och sök på militär bil hopfällbar spade plocka med bärficka, 48cm. Titta på den smala delen. Skulle kunna ha varit en spade som användes för sticken/huggen på ryggen.

skoavtryck skulle kunna komma från halkskydd som trätts på skor.

Var det inte KJ som lånade en spade av en airsoftare?

Ja, eller hur, eller en grävmaskinsskopa, storleken motsvarar ingångsöppningar i ryggen, hon borde ha brutit kinden på kuppen men fanns inga tecken på det.

Skämt åsido, har du måtten på spaden, annars är det uppslaget värt lika mycket som en grävmaskin tycker jag.

Har du hittat något halkskydd som passar in på avtrycket då, annars kan han lika gärna ha lånat moster Berits rosa sandaler med allroundsula.
Citera
2014-01-11, 00:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bläddrade runt på FUP och "försvann" in i den dimman, men hittade istället detta om gula huset den 10 maj ...

"Persson gick fram till rampen och tittade in i huset. Han såg bråte inne i huset bland annat en

svart säck av något slag till vänster om fönstret. Han uppfattade det som att säcken var tom.

Han såg också att det var någon typ av hönsnätsbur inne i huset.

Vad innehöll säcken? Och vart tog den vägen?

Tyvärr, mer frågor än svar. Känns som s 77 FUP. När det gäller ME.

Finns ingenting på den sidan som handlar om ME. Leta gärna i FUP om du är säker på att du har läst att ME har haft kontakt med KJ på något vis under söken, intressant om så är fallet, då ljuger han.
Citera
2014-01-11, 00:30
Medlem
Citat:
Finns ingenting på den sidan som handlar om ME. Leta gärna i FUP om du är säker på att du har läst att ME har haft kontakt med KJ på något vis under söken, intressant om så är fallet, då ljuger han.

Jag är säker på min sak.

EDIT.

"Marie-Louise uppger att Kristoffer är kompis med Micha, att de gått tillsammans vid något
tillfälle

...

Marie-Louise uppger att Kristoffer och Micha kör rollspel och gillar geocaching m.m."
Senast redigerad av Remark 2014-01-11 kl. 00:46.
Citera
2014-01-11, 00:46
Moderator
OYs avatar
FUP s.86

MS säger i förhör att varje gång KJ har deltagit i sök i hennes grupp så har KJ registrerat sig i sitt eget namn. Det tror jag faktiskt att han gjorde, finns ingen anledning att betvivla MS vittnesmål tycker jag.
Citera
2014-01-11, 00:49
Medlem
Citat:
FUP s.86

MS säger i förhör att varje gång KJ har deltagit i sök i hennes grupp så har KJ registrerat sig i sitt eget namn. Det tror jag faktiskt att han gjorde, finns ingen anledning att betvivla MS vittnesmål tycker jag.

Det tror jag också.
Citera
2014-01-11, 01:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag är säker på min sak.

EDIT.

"Marie-Louise uppger att Kristoffer är kompis med Micha, att de gått tillsammans vid något
tillfälle

...

Marie-Louise uppger att Kristoffer och Micha kör rollspel och gillar geocaching m.m."

Tackar för det, FUP s.63, stämmer bra, MLL säger så, och det var mitt kvitto på att ME är en satans lögnare som säger att han inte känner KJ, bara träffat honom två gånger, en gång vid ett airsoftspel i Luleå vill jag minnas, och en gång på stan, då sa de bara hej.

Lögnare, lögnare, lögnare, medhjälpare eller mördare, jag kan tänka mig att det är så, faktiskt, hoppas att de tar den jäveln som har gjort det, haha, patetiskt.

Som jag har sagt tidigare, nu fick jag ett kvitto på det, KJ och ME har haft en överläggning, där bestämde de två att de är geocachare, det ger dem ett alibi för att ha synts i området vid fyndplatserna. Helt övertygad om att ME är "skummisen" som syntes med en kamera vid det gula huset, och han har varit inne i huset innan fyndet oavsett vad han säger, helt övertygad, hans skoavtryck är de mest förekommande på folierna.

Enligt FUP, vittnesmål från fyndtillfället så kan vi dra slutsatsen att minst tre personer sökte igenom huset efter fyndet för att se om de hittade något mer, det har allihopa rört sig lika mycket därinne, varför förekommer ME avtryck mer än de andras?

ME gick in först, borde inte de andras avtryck ha satts över hans då, eller liksom gjort dem oidentifierbara till stor del?

ME säger att han tog några steg bakåt när de andra tittade på fyndet, det säger han troligen för att ha en förklaring till att hans avtryck kan förekomma mer än de andras. Finns inga andra vittnesmål än ME eget att han gjorde så, han satt för fan och göttade sig i en hudflik, fettlager och köttslamsor och konstaterade att benen måste ha legat där mer än 4 dygn.

Jag tror att ME och KJ brukade knulla varandra med Norrlands guld, troligen hade de olika smak vad gäller glidmedel, ask eller flaska. Inte alls långsökt att ME föredrog KJ klädd i stringtrosor.

Jag tycker att polisen omedelbart borde köra BlueStar i hela KJ föredetta lägenhet och dessutom söka fingeravtryck på varenda kvadratcentimeter, be ME lägga upp tassarna och jämföra.

EDIT;Vid besöket i KJ föräldrahem, varför gick KJ ut en kort stund och in till brodern igen? Troligen för att gå ut till ME som satt i KJ bil och rökte Levelcigaretter och berätta att brodern är hemma och att de måste hitta hjälpmedel på annat vis, var de sedan tog vägen vet jag inte, men så tror jag att det gick till.

EDIT2;Sopsäcken som försvann från huset, det var troligen därför ME hade så bråttom och "älgade iväg" in i huset före de andra. Det var inte färdigstädat, han förstod snabbt att plastsäcken kommer att undersökas, aj fan, måste skynda sig in och lägga den i sin ryggsäck, hade han inte en sådan på sig? Iaf, han hade handskar hela tiden när de sökte, såklart för att inte sprida sina papillarlinjer över hela Bodens kommun, de hade hittats förre eller senare, det förstod han, så tror jag att det förhåller sig.
Senast redigerad av OY 2014-01-11 kl. 01:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in