Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Bra observationer. Minns jag rätt hittades ciggpaket av minst fyra olika sorter i hans bil. Visst kan han som OY skriver ha rullat också. Men historien känns mer som en i raden av de förklaringar till vissa för honom besvärande saker som han uppfinner mer eller mindre vid sittande bord.
När det gäller tejpen tror jag dock verkligen att det är så att den inte användes direkt vid hanteringen runt mordet, utan besudlingen har hamnat där på annat vis och han har sen glömt det. Jag tror den tejprulle som användes gick samma väg som övriga föremål han behövde göra sig av med. Finns det något man önskar sig utöver ett erkännande så är det att den där sabla ryggsäcken med sitt eventuella innehåll av skölpjärn, kläder och en del annat (om nu inte brännbara saker är uppbrända) kunde hittas och läggas på ett bord framför KJ. Jag är dock inte helt säker på att han skulle erkänna ens då. Eller att vissa individer i tråden skulle klara att släppa sina karatespår och annat tvivel. Men nog skulle det räta ut frågetecken.
Jag håller med dig i allt, särskilt de saknade prylarna, i synnerhet kängor och ryggsäck. Med rullning i KJ fall menar jag nödfallssituationer om du förstår vad jag menar. Sitter hemma, orkar inte gå och handla rullpapper, klarar sig med ett par cigaretter tills nästa gång han ska ge sig av hemifrån. En rökare vill röka direkt, inte om en halvtimme, då snickras det snabbt ihop något hjälpligt rökbart med hjälp av en bit papper, tobak från askfatet och kanske en bit tejp.
Hittar man ryggsäcken tror jag att den gröna fibern får sin förklaring, hade iaf bundit honom mycket klarare till mordet än vad som nu är. Griftefridsbrottet är jag helt övertygad om att han är delaktig i, men vem som höll i mordvapnet är inte lika övertygande tycker jag.