2014-01-07, 19:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
FUP

Fritt citerat "om ni hittar mitt DNA på tejpen är jag skyldig, hittar ni inte det är jag oskyldig"
Sid 1851-1853, antar jag. KJ pratar om tejpbitarna där.
Citera
2014-01-07, 19:03
Bannlyst
Snart är ingen sjuk i vårt samhälle, vi kommer få det som i England där sitter dårar med livstidsdömda. ??

Jag tycker att både killen i Umeå som sköt på en okänd i ryggen och denna kille är sjuka (bara 2 ex under 2013)
Citera
2014-01-07, 19:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Har du problem med att få fram något citat där det står att någon besudling på rullen inte var blod?

Jag kan inte hitta det, och eftersom att det står blod/DNA under rubriken specialanalys LCN så borde det betyda att DNA har hittats i en blodbesudling.

Det här(länken) kan tala till fördel för det Quarrel menar, om jag har uppfattat hen rätt.

http://www.skl.polisen.se/kriminalteknik/biologi/dna-analyser/low-copy-number/

Det handlar i många fall om prov med en ytterst liten spårmängd, till exempel prov som tagits från en armbandsklocka, ett par glasögon eller från andra föremål som under en längre tid använts av en och samma person och därmed samlat på sig dna. Detta kallas ofta för ”bruksspår”. Det kan även handla om provtagning från en yta eller ett föremål som någon varit i kortvarig kontakt med, vilket istället kallas för ”kontaktspår”.

Huruvida tekniker eller någon annan har påverkat spridandet av DNA på tejprullen vet vi inte, viktigt att tänka på tycker jag.
Citera
2014-01-07, 19:06
Bannlyst
Jag har setat både på rättspsyk och på anstalt det är helt 2 skilda saker.

Framför allt finns det ingen gängkultur på rättspsyk vilket jag skulle hata om jag blev sjuk igen.
Citera
2014-01-07, 19:07
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ciggpapper kostar ingenting & INGEN skulle spara in på några kronor ciggpapper och bara köpa filter.. Löjligt.
Har han använt tejpen så är det som skydd på ena änden. Att han av alla människor skulle ha drösvis med kvitton tror jag inte på. Dessutom har man hittat/man vet att han rökte LM och PallMall, har inte sett någon rulltobak eller tillbehör till sådan.
Jag tror att PUPP tejpen gör honom djävligt nervös och han drar till med cigg-tillverkning av bara farten.

Bra observationer. Minns jag rätt hittades ciggpaket av minst fyra olika sorter i hans bil. Visst kan han som OY skriver ha rullat också. Men historien känns mer som en i raden av de förklaringar till vissa för honom besvärande saker som han uppfinner mer eller mindre vid sittande bord.

När det gäller tejpen tror jag dock verkligen att det är så att den inte användes direkt vid hanteringen runt mordet, utan besudlingen har hamnat där på annat vis och han har sen glömt det. Jag tror den tejprulle som användes gick samma väg som övriga föremål han behövde göra sig av med. Finns det något man önskar sig utöver ett erkännande så är det att den där sabla ryggsäcken med sitt eventuella innehåll av skölpjärn, kläder och en del annat (om nu inte brännbara saker är uppbrända) kunde hittas och läggas på ett bord framför KJ. Jag är dock inte helt säker på att han skulle erkänna ens då. Eller att vissa individer i tråden skulle klara att släppa sina karatespår och annat tvivel. Men nog skulle det räta ut frågetecken.
Citera
2014-01-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Men KJ är inte "som de flesta" - det här har gått lugnt och metodiskt tillväga för att förövarna velat bevittna en dödsprocess, och därvid tror jag, som jag också skrivit tidigare, att en plastpåse dragits över VB:s huvud i syfte att begränsa syreupptagningen Det här är inte din bag Lalajlaj, det märks tydligt.
Jag tror inte att det är din påse heller vännen.
Citera
2014-01-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 1851-1853, antar jag. KJ pratar om tejpbitarna där.
Säkert. Jag läser FUPparna och kastar dem sen, men mitt minne är ju ganska bra så varför spara på dessa liksom. Tänk om jag förekom i en FUP och man hittade massa fuppar i min dator? Sjukt. Jag raderar dem mest för att barnen inte ska se dem, och jag vill inte läsa dem igen utan det är om jag vill kolla upp något, men ni brukar ju vara bra på att fylla i och hitta vad jag menar.
Håll med om att tejpen gör honom upprörd.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-07 kl. 19:18.
Citera
2014-01-07, 19:15
Bannlyst
Jag är känd för att skapa Debatt. Vissa här har fastnat för detaljer medan jag undrar över domen?
Citera
2014-01-07, 19:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Säkert. Jag läser FUPparna och kastar dem sen, men mitt minne är ju ganska bra så varför spara på dessa liksom. Tänk om jag förekom i en FUP och man hittade massa fuppar i min dator? Sjukt. Jag raderar dem mest för att barnen inte ska se dem, och jag vill inte läsa dem igen utan det är om jag vill kolla upp något, men ni brukar ju vara bra på att fylla i och hitta vad jag menar.
Håll med om att tejpen för honom upprörd.
Ja, tejpbitarna som hittades på kroppen. Rullen rör inte upp honom alls.
Citera
2014-01-07, 19:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Bra observationer. Minns jag rätt hittades ciggpaket av minst fyra olika sorter i hans bil. Visst kan han som OY skriver ha rullat också. Men historien känns mer som en i raden av de förklaringar till vissa för honom besvärande saker som han uppfinner mer eller mindre vid sittande bord.

När det gäller tejpen tror jag dock verkligen att det är så att den inte användes direkt vid hanteringen runt mordet, utan besudlingen har hamnat där på annat vis och han har sen glömt det. Jag tror den tejprulle som användes gick samma väg som övriga föremål han behövde göra sig av med. Finns det något man önskar sig utöver ett erkännande så är det att den där sabla ryggsäcken med sitt eventuella innehåll av skölpjärn, kläder och en del annat (om nu inte brännbara saker är uppbrända) kunde hittas och läggas på ett bord framför KJ. Jag är dock inte helt säker på att han skulle erkänna ens då. Eller att vissa individer i tråden skulle klara att släppa sina karatespår och annat tvivel. Men nog skulle det räta ut frågetecken.

Jag håller med dig i allt, särskilt de saknade prylarna, i synnerhet kängor och ryggsäck. Med rullning i KJ fall menar jag nödfallssituationer om du förstår vad jag menar. Sitter hemma, orkar inte gå och handla rullpapper, klarar sig med ett par cigaretter tills nästa gång han ska ge sig av hemifrån. En rökare vill röka direkt, inte om en halvtimme, då snickras det snabbt ihop något hjälpligt rökbart med hjälp av en bit papper, tobak från askfatet och kanske en bit tejp.

Hittar man ryggsäcken tror jag att den gröna fibern får sin förklaring, hade iaf bundit honom mycket klarare till mordet än vad som nu är. Griftefridsbrottet är jag helt övertygad om att han är delaktig i, men vem som höll i mordvapnet är inte lika övertygande tycker jag.
Citera
2014-01-07, 19:18
Bannlyst
24 maj

Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Bilder på KJ

http://imageshack.us/photo/my-images/194/33776810150416369384193.jpg/

http://img694.imageshack.us/img694/7299/57546710150744459834193.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/6636/15555010151163938134193.jpg

Det har framkommit mer detaljer i dag som pekar mot KJ.

Och med tanke på dessa bilder som man ser nu blir jag fundersam står i armekläder och siktar in i kameran, jag har bara tidigare sett bilden på KJ och hunden, nu verkar han inte alls som den person jag tänkt mig.

Får vibbar som får mig att tänka på personer som typ Breivik. Vapen intresserad gillar svärd och uniformer.
Men vad vet jag när jag var 19 år så var alla tvungna att göra lumpen och att hantera en AK-4?

Skulle det funnits facebook då skulle man aldrig posera med ett vapen, så ointressant, lika ointressant som att sitta bakom ratten på en bil bara för att visa att man har körkort på den tiden kosta ett körkort lika mycket som en normal Tv iofs.

Det bör väl finnas gott om Dna bevis eftersom han har handlat så orationellt, gömt kroppsdelar lite hur som helst?

Jag kände direkt att killen inte var som en vanlig försmådd beundrare
Citera
2014-01-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, tejpbitarna som hittades på kroppen. Rullen rör inte upp honom alls.
För tejpbitarna i Vs hår kommer med stor sannolikhet från just den rullen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in