2014-01-10, 20:17
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamphora
Folk har överlevt pga av konformering och sedan behöver man bara använda huvudet för att inse att droger skulle förstöra sverige.

Du vet väl att droger redan existerar i Sverige?
Citera
2014-01-10, 20:23
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det allra viktigaste faktumet i den här diskussionen kvarstår oförändrat: Det finns ett enormt stort stöd hos både befolkningen och de styrande för dagens svenska politik. Förbud, inte göra lagligt alltså.

Hur större delen av befolkningen uppfattar marijuana grundar sig på propaganda från politiker och medier. Tror de flesta har ändrat uppfattning om att homosexualitet är en psykisk sjukdom.
Citera
2014-01-10, 20:24
Medlem
Istället för att mata trollet kan vi väl försöka ha en vettig diskussion

Hur som!

Jag har letat och letat för att försöka hitta vetenskapliga artiklar där de drar slutsatsen att cannabis är skadligt (som är skriva de senaste 20 åren). Jag lyckas inte hitta några. Är det någon här som har hittat några artiklar? För det bästa är att ta dessa artiklar och peka på varför de är fel eller på hur de bör tolkas. Vet att det finns artiklar som pekar på nedsatt kognitiv förmåga och försämrad utveckling av hjärnan hos unga men unga ska inte bruka droger, så där är det inte ett problem (blir exakt samma problem som med alkohol).

Sen varför jag tror att folk vägrar ändra åsikt beror på samma anledning av att människor inte ändrar åsikter i andra sammanhang. De är trångsynta och det är pinsamt att ändra åsikt, de är för stolta. Många tror jag dock skulle ändra åsikt, om de började dyka upp vettiga debatter och artiklar i media som förespråkar en legalisering på ett bra sätt.

Ett annat problem är att folk måste inse att droger inte går att utrota, de måste börja förstå att det handlar om att minimera skadorna från drogen och då är inte ett förbud en lyckad metod.
Senast redigerad av smolk 2014-01-10 kl. 20:28.
Citera
2014-01-10, 20:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Hur större delen av befolkningen uppfattar marijuana grundar sig på propaganda från politiker och medier. Tror de flesta har ändrat uppfattning om att homosexualitet är en psykisk sjukdom.

Oavsett varför så har ni knarkromantiker allt emot er.
Legalisering är något som inte ens förekommer i tanken hos de allra flesta och även ni borde inse att det inte innehåller ens den minsta lilla gnutta realism. Ingen politiker av rang är ens i närheten av de åsikterna, det diskuteras inte öht i den offentliga debatten utan istället är det nog tvärt om mer kraftfulla åtgärder mot knarket som kan bli aktuella, den absoluta majoriteten av folket ligger ljusår från de åsikterna, inget stort parti är där heller och inte ens nära o.s.v.
Glöm.
Citera
2014-01-10, 20:54
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Oavsett varför så har ni knarkromantiker allt emot er.
Legalisering är något som inte ens förekommer i tanken hos de allra flesta och även ni borde inse att det inte innehåller ens den minsta lilla gnutta realism. Ingen politiker av rang är ens i närheten av de åsikterna, det diskuteras inte öht i den offentliga debatten utan istället är det nog tvärt om mer kraftfulla åtgärder mot knarket som kan bli aktuella, den absoluta majoriteten av folket ligger ljusår från de åsikterna, inget stort parti är där heller och inte ens nära o.s.v.
Glöm.
De droger som varit olagliga förr har alltid blivit lagliga igen för man har tröttnat på att förbudet inte gjort något åt problemet. Nu har alla tillgång till Internet (inte alla som kan använda det rätt dock) men all fakta finns tillgänglig för den som är intresserad.
Citera
2014-01-10, 20:57
Medlem
Svamphoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty

Ehehehe humor. Och dom har fel likväl, trots stor grupp av folk som tror på det. Du vet att det är en psykisk sjukdom hoppas jag? Sedan är det en defekt i darvanisk tro dessutom då dom har problem att reproducera i samma grad som alla andra. Likt en person fött med endast ett ben, dom är defekta.

Men det är det alla cannabisrökare i detta forum hamnar:
¤Ateist
¤Pro-LBGT
¤För Feminism
¤Multikult

+Anti-Kristen/religion

Det är många unga som har fastnat för pro-cannabis propaganda, dom har inget perspektiv på saken och tror ju självklart att dom har rätt och rebellar mot X och Y.

Cannabis kommer legaliseras runt om i världen, ja, men det betyder inte att det kommer vara positivt, så enkelt är det.
Citera
2014-01-10, 21:03
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
De droger som varit olagliga förr har alltid blivit lagliga igen för man har tröttnat på att förbudet inte gjort något åt problemet. Nu har alla tillgång till Internet (inte alla som kan använda det rätt dock) men all fakta finns tillgänglig för den som är intresserad.

Ja, på nätet så finns mycket värdefull info. Jag har t.ex. rekommenderat människor att ta del av f.d. knarkares berättelser. Kan avslöja att de brukar vara mycket negativa till att göra droger lagliga.
Citera
2014-01-10, 21:08
Medlem
Svamphoras avatar
Citat:
Ja, på nätet så finns mycket värdefull info. Jag har t.ex. rekommenderat människor att ta del av f.d. knarkares berättelser. Kan avslöja att de brukar vara mycket negativa till att göra droger lagliga.
Dom är hjärtvättade av media eller har defekt genetik. *ironi*
Citera
2014-01-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svamphora
Ehehehe humor. Och dom har fel likväl, trots stor grupp av folk som tror på det. Du vet att det är en psykisk sjukdom hoppas jag? Sedan är det en defekt i darvanisk tro dessutom då dom har problem att reproducera i samma grad som alla andra. Likt en person fött med endast ett ben, dom är defekta.

Men det är det alla cannabisrökare i detta forum hamnar:
¤Ateist
¤Pro-LBGT
¤För Feminism
¤Multikult

+Anti-Kristen/religion

Det är många unga som har fastnat för pro-cannabis propaganda, dom har inget perspektiv på saken och tror ju självklart att dom har rätt och rebellar mot X och Y.

Cannabis kommer legaliseras runt om i världen, ja, men det betyder inte att det kommer vara positivt, så enkelt är det.

Jag förstår inte, kan du förklara för mig. Dagens narkotikapolitik fungerar inte, det har vi statistik som påvisar. Antalet narkomaner som dör ökar, antalet ungdomar som provar cannabis (och annan narkotika) ökar, antalet som brukar cannabis har inte sjunkit sen Sveriges hårda narkotikapolitik infördes, inte heller sen den blev hårdare. Kan du då förklara för mig hur ännu hårdare tag ska göra att det blir bättre? Kan du förklara för mig varför en legalisering och därmed större kontroll inte skulle göra det bättre.

Citat:

Brukar du också be folk läsa vad alkoholister skriver för att avskräcka människor från att dricka alkohol?

Kan du förklara för mig hur antalet narkomaner minskar m.h.a. dagens narkotikapolitik? För i dagens situation vågar människor med drogproblem inte söka sig till vården p.g.a. de konsekvenser det kan ge. Därmed går det längre tid och deras problem blir värre innan de får hjälp än om de hade kunnat gå och få hjälp utan att vara rädda för alla dagens konsekvenser. Antalet narkomaner ökar inte bara för att det är lagligt, det finns det väldigt bra statistik som påvisar.
Citera
2014-01-10, 21:15
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smolk
Brukar du också be folk läsa vad alkoholister skriver för att avskräcka människor från att dricka alkohol?

Händer.
Citera
2014-01-10, 21:18
Medlem
Citat:
Händer.

Skulle även uppskatta om du kunde svara på mina andra frågor, så att du har något att tillföra debatten.
Citera
2014-01-10, 21:22
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smolk
Skulle även uppskatta om du kunde svara på mina andra frågor, så att du har något att tillföra debatten.

Ursäkta men jag tyckte att jag svarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in