Istället för att mata trollet kan vi väl försöka ha en vettig diskussion
Hur som!
Jag har letat och letat för att försöka hitta vetenskapliga artiklar där de drar slutsatsen att cannabis är skadligt (som är skriva de senaste 20 åren). Jag lyckas inte hitta några. Är det någon här som har hittat några artiklar? För det bästa är att ta dessa artiklar och peka på varför de är fel eller på hur de bör tolkas. Vet att det finns artiklar som pekar på nedsatt kognitiv förmåga och försämrad utveckling av hjärnan hos unga men unga ska inte bruka droger, så där är det inte ett problem (blir exakt samma problem som med alkohol).
Sen varför jag tror att folk vägrar ändra åsikt beror på samma anledning av att människor inte ändrar åsikter i andra sammanhang. De är trångsynta och det är pinsamt att ändra åsikt, de är för stolta. Många tror jag dock skulle ändra åsikt, om de började dyka upp vettiga debatter och artiklar i media som förespråkar en legalisering på ett bra sätt.
Ett annat problem är att folk måste inse att droger inte går att utrota, de måste börja förstå att det handlar om att minimera skadorna från drogen och då är inte ett förbud en lyckad metod.