Citat:
Risk för flykt ligger nära till hands, väl.
Jag försöker tänka:
Varför skulle han fly om han inte visste att de undersökte något?
De kunde alltså inte närmare undersöka detta något utan hans vetskap.
Därtill risk att han undanröjer eller manipulerar detta något.
För att komma åt detta något måste de göra en husrannsakan? Då får han veta att de söker något.
Men vad har detta med röstprovet att göra? Ett sätt att locka fram honom? Jag kan inte riktigt förstå. Förutom röstanalysen, då:
Vad är då detta något som man vill ha tag i, som måste undersökas närmare?
Dator, olika typer av minnen, flera datorer? Någon annan pryl/trofé som man inte observerade under första utredningen? Något som han behållit under alla dessa år? Något som måste undersökas minutiöst. En dator borde redan vara genomgången, likaså floppys, usb-minnen och gu'vet vad som är datorrelaterat.
Vad finns som eventuellt måste skickas utomlands för analys - finns det någon forensisk specialité som är så krävande att man hellre anlitar labb utomlands?
I någon av intervjuerna verkar en kvinna i cold-casegruppen vara väldigt nöjd med det de återupptäckt.
Om det är sant att han haft raseriutbrott under häktningstiden, kan det vara så att han är galen på sig själv för att han gjort en "löjlig miss"? Han trodde han var oåtkomlig, så dyker detta upp?
(Jag vet, jag vet - dålig roman, men frågan kittlar ju)
Jag försöker tänka:
Varför skulle han fly om han inte visste att de undersökte något?
De kunde alltså inte närmare undersöka detta något utan hans vetskap.
Därtill risk att han undanröjer eller manipulerar detta något.
För att komma åt detta något måste de göra en husrannsakan? Då får han veta att de söker något.
Men vad har detta med röstprovet att göra? Ett sätt att locka fram honom? Jag kan inte riktigt förstå. Förutom röstanalysen, då:
Vad är då detta något som man vill ha tag i, som måste undersökas närmare?
Dator, olika typer av minnen, flera datorer? Någon annan pryl/trofé som man inte observerade under första utredningen? Något som han behållit under alla dessa år? Något som måste undersökas minutiöst. En dator borde redan vara genomgången, likaså floppys, usb-minnen och gu'vet vad som är datorrelaterat.
Vad finns som eventuellt måste skickas utomlands för analys - finns det någon forensisk specialité som är så krävande att man hellre anlitar labb utomlands?
I någon av intervjuerna verkar en kvinna i cold-casegruppen vara väldigt nöjd med det de återupptäckt.
Om det är sant att han haft raseriutbrott under häktningstiden, kan det vara så att han är galen på sig själv för att han gjort en "löjlig miss"? Han trodde han var oåtkomlig, så dyker detta upp?
(Jag vet, jag vet - dålig roman, men frågan kittlar ju)
Flykt, givetvis men om dom inte klarar av att hantera en situation där MGM klarat sig i 17 år och känner sig förhållandevis trygg så gör även detta att jag fortfarande håller med GW "– Detta ärende är jävligt illa skött från början"
/Provokatör