2014-01-10, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det här blodspåret i bilen kan inses att det finns två alternativ, det ena är att det är ett planterat blodspår för att få KJ misstänkt till mordet.
Det andra är att kroppsdelar fraktats i bilen och på det viset har blod kommit till bagageutrymmet.
För att kunna påstå kroppsdelar har fraktats måste brottsplatsen hittas, för att kunna fastställa varifrån kroppsdelarna och blodet kommit. Vad som framkommit vid undersökningen är att kroppsdelarna var tvättade efter styckning. Därför kan det inte vara så svårt att sortera ut tänkbara platser i området var en sådan brottsplats kunde finnas, som med all säkerhet också gjorts.
Det har gjorts omfattande sökningar efter brottsplatsen, utan att någonting kunde hittas . Jag anser det finns ingen brottsplats där sökningarna har gjorts om den funnit där hade den med stor säkerhet hittats också, sett till de resurser som satts in.
Det finns ingen logik att styckmörda en person långt ute i periferin och sedan transportera kroppsdelarna och placera dem i Gula Huset och terrängen däromkring och tro att KJ har gjort det, kan ses som helt osannolikt. Det förstår varje person att det är att ta enorma risker och mycket stor risk att själv åka dit. En mördare som utfört dådet ute i periferin hade lämnat offret där eller grävt ned det, finns medel också att tillsätta som gör att inga hundar kan känna vittringen.
Jag anser styckmordet på VB var ett planerat mord där Gula Huset var utsett sedan tidigare och kroppsdelarna placerades där för att de skulle hittas och få KJ misstänkt.
Blodet i bagageutrymmet var planterat dit även om bilen inte skulle ha varit öppen är det inga problem få blodstänk dit, men sannolikt var bilen öppen. Det som kan kopplas till planteringen av blodspåret är att någon tar fram uppgifter om KJ:s och han far bilar, troligen för att veta registreringsnumret att det blir rätt bil.
Det sannolika är att brottsplatsen fanns i en bostad och därifrån transporterades kroppsdelarna till platsen där de hittades.

Är det för mycket blod i bilen för att misstänka att det läckt på annat sätt? Till exempel från styckningsverktyg mordvapen blodiga kläder?
Citera
2014-01-10, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
haha

.. detta är intressant, nu kan man helt plötsligt inte se A*nsi Nor*ströms vänlista.. är hon syster till AN?

Vad står signaturen ME för?
Man kan inte se MEs vänlista heller!
Citera
2014-01-10, 08:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Är det för mycket blod i bilen för att misstänka att det läckt på annat sätt? Till exempel från styckningsverktyg mordvapen blodiga kläder?

Det kan vara blod från skallskadan. Inte omöjlilgt att hon utsattes för våld mot huvudet i hallen, därefter strypförsök så att hon tappade medvetandet och fördes sedan bort i skuffen på bilen medvetslös.

Därav den lilla mängden blod. Det såg ut som det var släpspår i blodet också, vilket innebär att det inte har droppat.

Det är ingen som ser när man lastar om man kör fram bilen till porten, ännu mindre en fin lördagskväll med hockey på tv.
Senast redigerad av Lalajlaj 2014-01-10 kl. 08:37.
Citera
2014-01-10, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan vara blod från skallskadan. Inte omöjlilgt att hon utsattes för våld mot huvudet i hallen, därefter strypförsök så att hon tappade medvetandet och fördes sedan bort i skuffen på bilen medvetslös.

Därav den lila mängden blod. Det såg ut som det var släpspår i blodet också, vilket innebär att det inte ha droppat.

Det är ingen som ser när man lastar om man kör fram bilen till porten, ännu mindre en fin lördagskväll med hockey på tv.

Så har jag också tänkt fast mer att KJ kört ikapp VB om hon nu lämnade honom för att gå hem. Samtidigt undrar jag om KJ ställde en läckande kasse eller väska på kanten till bagaget innan den ställdes på mattan som sedan spreds till bagageluckans kant. De finns olika alternativ.
Citera
2014-01-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Synd att inte han som skrev i trådens begynnelse är kvar. Han pratade en hel del om KJ när de sökte tillsammans med MPS.
Varför är de inte kvar?
Citera
2014-01-10, 08:42
Medlem
Citat:
Det som är helt avgörande den som misstänker att KJ är gärningsmannen, det är att hitta brottsplatsen. KJ blev misstänkt när VB försvann och det vidtogs åtgärder mot honom omgående, om han hade varit gärningsmannen, det kan garanteras att mordutredarna och teknikerna hade hittat bevis mot honom och även brottsplaten hade hittats. Åklagarna som ledd utredningen anser jag har varit helt intällda på att KJ är gärningsmannen.
Att någon skulle ha transporterat verktyg blodiga kläder som används vid styckning och även kroppsdelar, utan att grundligt rengöra bagageutrymmet kan ses som helt osannolikt.
Bagageutrymmet har aldrig blivit rengjort det är mycket lätt att konstatera.
Citera
2014-01-10, 08:44
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Nu får ni skratta åt mig men. tänkte på en sak, Jag har google i min tele och gps. Man kan se var jag är och hur jag rör mig. Undrar om det finns ett minne i google som sparar dessa positioner. Kan man på det sättet följa en människa? Det borde loggas och sparas?

Javisst. Du bör väl få en "Google account"-sammanställning månatligen. Där kan, åtminstone jag, gå in och titta registrerade positioner på en karta.

Edit: Fast bara mina egna rörelser, inte andras.
Senast redigerad av Dockland 2014-01-10 kl. 08:49.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Så har jag också tänkt fast mer att KJ kört ikapp VB om hon nu lämnade honom för att gå hem. Samtidigt undrar jag om KJ ställde en läckande kasse eller väska på kanten till bagaget innan den ställdes på mattan som sedan spreds till bagageluckans kant. De finns olika alternativ.

Jo, det är nästan omöjligt att förstå exakt vad som har hänt då vi saknar viktiga pusselbitar.

Annars tror jag på att ett mindre blodflöde kan ha uppstått i hallen eftersom hallen var den enda plats i lägenheten som var städad ett par dagar efter hennes försvinnande.

Men en kasse med blodiga kläder eller verktyg med lite läckage är också fullt möjligt, eller en ryggsäck med en död kropp/kroppdelar i.
Citera
Medlem
Vem som förslog (i MPS gänget) att de skulle kolla i gula huset när de åkte tillbaka från berget? Var det ME?
Citera
2014-01-10, 08:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vem som förslog (i MPS gänget) att de skulle kolla i gula huset när de åkte tillbaka från berget? Var det ME?

Nej, iallafall inte officiellt.. Det var chefen själv som fick en magkänsla när hon såg huset, sa hon.
Citera
2014-01-10, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, det är nästan omöjligt att förstå exakt vad som har hänt då vi saknar viktiga pusselbitar.

Annars tror jag på att ett mindre blodflöde kan ha uppstått i hallen eftersom hallen var den enda plats i lägenheten som var städad ett par dagar efter hennes försvinnande.

Men en kasse med blodiga kläder eller verktyg med lite läckage är också fullt möjligt, eller en ryggsäck med en död kropp/kroppdelar i.

Det sägs att hennes död inte var ögonblicklig utan utdragen. Och om hunden nu markerade vid blodet så bör blodet komma från en död person då den var tränad för att markera på just detta. I min teori lever VB när han plockar upp henne i bilen. Var han har ihjäl henne är omöjligt att veta.
Jag har svårt att se att ett utdraget förlopp skett i lägenheten just på grund av bristen på spår men ingenting är väl omöjligt?
Citera
2014-01-10, 08:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Alla är vi olika. Jag har inte svårt att se om det går en stund.i noll problem men i bara några sekunder. fast spelar mindre kvitta. Det kan vara VB och ändå vara KJ som är mördaren.

Ja, det var nog VB, och lika säkert är KJ mördaren. En av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in