2014-01-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Fast hur rimligt är det att blodet är planterat? Utan blodet så kanske man hade koncentrerat sig mer på dna't på benen som bevis, eller tejpen, eller de försvunna verktygen/ryggsäcken. Tror KJ skulle kunna ha åkt dit även utan blodet i bakluckan.
Anser du att KJ var utsett till offret ?
Citera
2014-01-07, 15:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Du tror alltså inte att den blodiga tejprullen kommer bidra till fällande dom?
Jo, det tror jag, eftersom försvaret var mer upptagen med att fundera på vad det skulle göra efter pensionering än att räkna ut att det inte går att röka cigaretter gjorda av plasttejp.
Citera
2014-01-07, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, det tror jag, eftersom försvaret var mer upptagen med att fundera på vad det skulle göra efter pensionering än att räkna ut att det inte går att röka cigaretter gjorda av plasttejp.

KJ är nog inte lika knusslig som du är. Kvitton och annat jox duger till honom. Varför inte plasttejp? Har du hört honom säga att det inte går? Eller är det din alldeles egna syn på saken?
Citera
2014-01-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Precis börjat följa fallet (FUP, ljudupptagning osv). Har en fråga att ställa er som är lite mer insatta - tror majoriteten på att KJ är den skyldige?

Majoriteten i Tinget gör iaf det
Citera
2014-01-07, 15:21
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Anser du att KJ var utsett till offret ?
Om jag tror att KJ blivit ditsatt som syndabock av någon annan?

Nä, det känns väldigt orimligt.
Citera
2014-01-07, 15:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
KJ är nog inte lika knusslig som du är. Kvitton och annat jox duger till honom. Varför inte plasttejp? Har du hört honom säga att det inte går? Eller är det din alldeles egna syn på saken?
Det är min egen syn, och din också om du försöker tända eld på plasttejp.
Citera
2014-01-07, 15:24
Bannlyst
Citat:

Nu röker inte jag men något säger mig att papperstejp och kvitto brinner upp snabbt som fan. Plasttejp smälter väl och KJ hinner få i sig lite nikotin under tiden.
Citera
2014-01-07, 15:25
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Papperstejp är säkert inte heller något smaksensation. (Har inte provat.) Fast jag hittar inget som säger att KJ rökt själva tejpen, bara att han sagt att han använt tejp/tejpen för att hålla ihop pappret. Behövs inte särskilt mycket tejp i änden med filtret för att det ska fungera.
Citera
2014-01-07, 15:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu röker inte jag men något säger mig att papperstejp och kvitto brinner upp snabbt som fan. Plasttejp smälter väl och KJ hinner få i sig lite nikotin under tiden.
Papperstejp och kvitto brinner inte fortare än cigarettpapper. Har du provat att elda plasttejp?
Citera
2014-01-07, 15:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Papperstejp är säkert inte heller något smaksensation. (Har inte provat.) Fast jag hittar inget som säger att KJ rökt själva tejpen, bara att han sagt att han använt tejp/tejpen för att hålla ihop pappret. Behövs inte särskilt mycket tejp i änden med filtret för att det ska fungera.
Nej, då håller cigaretten inte ihop.
Citera
2014-01-07, 15:31
Bannlyst
Citat:
Papperstejp och kvitto brinner inte fortare än cigarettpapper. Har du provat att elda plasttejp?

Det är mer intressant om KJ använt plasttejpen oavsett resultat.
Citera
2014-01-07, 15:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är mer intressant om KJ använt plasttejpen oavsett resultat.
Och det avgör man enklast om man ser om det är möjligt. Har du tänt eld på plasttejp?

Har du någon som helst förklaring till att VB:s DNA fanns oblandat med blod, på tejprullens in- och utsida, men inte KJ:s? Jag förklarar det med att VB har hållit i rullen mellan tumme och finger, och då är det troligen hennes tejp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in