2014-01-10, 00:21
Medlem
skillemandinkis avatar
Går det att hitta ljudfilerna i annat format, mediafire funkar inte med min Iphone...
Citera
2014-01-10, 00:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
haha

.. detta är intressant, nu kan man helt plötsligt inte se A*nsi Nor*ströms vänlista.. är hon syster till AN?

Vad står signaturen ME för?

Mi*cha En*rund, killen som hittade benen i huset och tryckte på dem med foten, gummiaktigt har jag för mig att ha upplevde det som, sedan petade han med sin knivspets där benet var kapat, sanerade kniven noga efteråt, det sa han att han gjorde.

Den grabben hade koll, berättade sedan utförligt vad han sett, hade jag inte vetat att det var en glad amatör som troligen går på ångestdämpande, så hade jag trott att det var ett utlåtande från rättsmedicin.
Citera
2014-01-10, 01:20
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du har ju noll koll på hur saker och ting förhåller sig uppenbarligen. Har skrivit snart hundratals inlägg om hur mobiltelefoni fungerar, hur registreringen av uppgifter fungerar och vilka uppgifter som registreras och när, står klart och tydligt i FUP.

Ändå kommer sådana här retarderade inlägg som både bevisar att personen inte är läskunnig och har problem med att förstå fakta... ja herrejösses.

Har du varit inne i KJ's lägenhet och gjort tester med en telefon som är densamma som VB hade?
Spelar ingen roll hur mycket ni kör omkring och testar med din eller era telefoner så är det helt värdelösa tester som inte bevisar nåt.
Citera
2014-01-10, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mi*cha En*rund, killen som hittade benen i huset och tryckte på dem med foten, gummiaktigt har jag för mig att ha upplevde det som, sedan petade han med sin knivspets där benet var kapat, sanerade kniven noga efteråt, det sa han att han gjorde.

Den grabben hade koll, berättade sedan utförligt vad han sett, hade jag inte vetat att det var en glad amatör som troligen går på ångestdämpande, så hade jag trott att det var ett utlåtande från rättsmedicin.

attans, hittar honom inte? vad står stjärnorna för?

Hittade däremot AL, ANs dotters man.. som var med på restaurangen- han jobbar på Boden taxi, det kan inte ha varit han som körde taxibilen som MB eller AN alt MB/AN påstå sig ha åkt med den 4 maj?
Citera
2014-01-10, 01:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
attans, hittar honom inte? vad står stjärnorna för?

Hittade däremot AL, ANs dotters man.. som var med på restaurangen- han jobbar på Boden taxi, det kan inte ha varit han som körde taxibilen som MB eller AN alt MB/AN påstå sig ha åkt med den 4 maj?

Mi*hel En*rund, finns med i FUP. *=c,g

Arbetslös, har troligen hur mycket tid som helst att syssla med lite av varje, bl a. MPS.
Citera
2014-01-10, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Man får en mer fyllig beskrivning i ljudupptagningen från rättegången. Det är tydligt att det inte är en vanlig kniv som beskrivs. Jag tycker dock han är rätt virrig i förhören och i rätten och eftersom ingen annan verkar ha sett verktyget känner jag mig inte fullständigt övertygad.

Håller med om att vittnesförhöret i TR är otroligt håglöst och virrigt genomfört. Han lyckas dock få fram en rätt bra beskrivning ("Som en halverad penna, rund på ena sidan, platt på den andra, fast med vassa kanter"). Men att de inte bara lägger 10-15 verktyg framför honom och låter honom peka ut det som mest liknar det gula håljärn han nästan satte sig på hemma hos KJ, det är obegripligt. Han har dock bra koll på vad man använder verktyget till ("holka ur trä")

Apropå detta håljärn, ett par andra citat ur förhöret med AB i FUP:

"På fråga uppger A att Kristoffer har mycket verktyg, det är som att gå in i en verkstad. A tänker ändå att K hade koll på var allt var."

"A uppger att K länge har haft som intresse att jobba med trä. A uppger att K jobbat på ett snickeri. A tror att detta var för 1-2 år sedan."
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-10 kl. 01:39.
Citera
2014-01-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mi*hel En*rund, finns med i FUP. *=c,g

Arbetslös, har troligen hur mycket tid som helst att syssla med lite av varje, bl a. MPS.

Gissar att det är denne man: https://www.facebook.com/micha.engrund

Har svårt att tro att han skulle vara GM.. (isåfall bara om det skulle ha varit ett misslyckat försök till våldtäkt...) skulle han kunna ha hjäpt AN/KJ/MB/XX med transport och utplacering?

Vet någon hur MEs relation till MB, AN och KJ ser ut?
Citera
2014-01-10, 01:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Gissar att det är denne man: https://www.facebook.com/micha.engrund

Har svårt att tro att han skulle vara GM.. (isåfall bara om det skulle ha varit ett misslyckat försök till våldtäkt...) skulle han kunna ha hjäpt AN/KJ/MB/XX med transport och utplacering?

Vet någon hur MEs relation till MB, AN och KJ ser ut?

"Materialet inte tillgängligt för tillfället". Vad beror det på ?
Citera
2014-01-10, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Nix. Det gula håljärnet är borta, tillsammans med ryggsäcken, skorna och duschdraperiet

Polisen kan väl börja med det dom har beslagtagit typ kniven.
Citera
2014-01-10, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen kan väl börja med det dom har beslagtagit typ kniven.

Det håller jag med om 100%! Enligt FUP verkar kniven inte ens testats med LEO eller Hexagon, än mindre bluestar. Det är ju trots allt en kniv som hittats i ett bagageutrymme med blodspår efter den mördade. Varför?
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-10 kl. 02:19.
Citera
2014-01-10, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Det håller jag med om 100%! Enligt FUP verkar kniven inte ens testats med LEO eller Hexagon, än mindre bluestar. Det är ju trots allt en kniv som hittats i ett bagageutrymme med blodspår efter den mördade. Varför?

BRA! Då är vi åtminstone överens om det
Citera
2014-01-10, 03:30
Medlem
ME har ju en skoter tydligen. Kan man köra skoter på andra underlag än snö? Tänker på transport till fb 1 och 2 från värnet sett eller från något annat ställe med för den delen. kan benen blivit tappade utefter vägen till fp 2, sen har det dykt upp folk där och benen har fått slängas in i närmsta gömställe, gula huset. Kan tänka mig att den som slängde in benen, antar att de låg i svart sopsäck, gjorde det pga att någon kom och det blev panik. Sen gömde sig KJ tills de gått, åkte iväg på skotern igen. Kom sen dit ett par dagar senare och städade bort spår, tömde ut benen.. Möglet på benen tycker jag tyder på att de varit instängda och sedan har det släppt, kan tvättspåren på benen varit fukt som runnit ner om benen stått rakt upp lutat mot något. Vätska i benen måste ju dragits ur och avdunsta och lagt sig på benen tills de började rinna och blir tvättade på så vis-randiga om de står upp lutade mot något.

Skottgluggen på värnen, är de så stora att man kan trycka in en säck med ben utifrån? Säcken kanske läckte lite. Det som hundarna känt där.

Detta med tjejen som skulle kunna vara VB. Jag personligen tycker att alla från Asien ser likadana ut, samma från tex Somalia, eller människor från mellanöstern, jag har jätte-svårt att se skillnad på människor i samma folk-slag. Därför anser jag att det vittnesmålet vara svårt att tolka. Hon kan ha sett en tjej i princip från Korea, Kina, så det faller i marken. Hon såg tjejen i några sekunder. Hur mycket uppfattar man av henne?
Jo att hon är asiat, inget mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in