Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
Köp en Matematik 1c-bok om du vill. Khanacademy om engelska inte är något problem för dig. Du kan även använda denna tråd för att få hjälp, såvida matematiken ligger på HP-nivåer (vi vill alltså inte hjälpa till om du ska derivera integralens logaritmiska differentialekvation, för det är alldeles för avancerat och dessutom finns det nog inte något som heter så, men men.)
Alltså, jag tror matematik 1c är för hög nivå för mig haha
Jag skulle beskriva mina matematiska kunskaper som obefintliga.
XYZ 4/24
KVA 6/20
NOG 6/12
DTK 15/24
Förstår ni dilemmat? Mitt snitt för de verbala delarna räcker till Juristprogrammet, men matematiken drar ner mig otroligt mycket. Pinsamt dåligt. Jag förtjänar inte ens de få poäng jag fick, den enda delen jag kände att jag hade någon aning om vad jag gjorde var DTK. Resten är slumpen med mer eller mindre kvalificerade gissningar, vissa frågor hade jag en liten aning om hur man kanske räknar ut det men för det mesta skrattade jag åt mig själv när jag läste frågorna.
Värt att tillägga är att jag åtminstone enligt mig själv inte är så dum som ovanstående resultat visar, det handlar helt enkelt om att jag inte brydde mig under min gymnasietid och sedan dess inte löst ett tal. Tror ni jag har möjlighet att höja mig såpass mycket att matematiken hamnar på 1.3-1.4? Det skulle vara guld värt och alla tips för att uppnå den eventuella vägen så smidigt som möjligt uppskattas varmt.