Hej!
Med cirka tre månader kvar tills nästa högskoleprov så kände jag att det var dags att börja förbereda sig. Tog studenten i somras och försökte mig på högskoleprovet, mina gymnasiebetyg räcker inte till juristprogrammet som är målet. På grund av lathet mer än intelligens vill jag påstå, hur som helst. Testade HP nu senast och kände att det passade mig, jag är väldigt snabb och var klar med delproven minst tio minuter innan tiden var ute. Problemet var att jag kom helt utan förberedelse, ville testa på helt enkelt.
De verbala delarna är min grej, har läst väldigt många böcker på både svenska och engelska så där har jag inga problem. Det jag däremot måste förbättra är min matematik. Mina matematiska kunskaper är pinsamt dåliga, fick ett VG i Matte A men orkade aldrig plugga B så det gick åt helvete, samma visa med Matte C som jag valde utav någon idiotisk anledning. Lyckades fuska till mig ett G i båda
Min fråga till er vänliga själar som orkat läsa såhär långt är följande.
Jag har testat träna på gamla högskoleprov och mina svar är oftast felaktiga men jag blir inte klokare av den enstaka bokstaven i facit. Jag lär mig alltså egentligen inte ett skit. Hur ska jag motverka detta? Hur kan jag
lära mig matematiken bakom svaret?