2014-01-09, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wippedcream
Jag vet inte vad ett hyfsat snittbetyg ligger på, sen så klickar väl folk säkert samma på alla bilder dom ser, men dom som har gett betyg ger ju inga kommentarer eller drar iväg ett mail av nån anledning

För att få sina bilder betygsätta så måste man betygsätta andras japp. Dock så röstar både killlar och tjejer (även om man är kille). De allra flesta average-killar på sidan får mellan 2-5 på sina bilder och de som är över medel brukar få runt 6

När det gäller tjejer så brukar de fulaste få minst 5-6, medel runt 7 och resten 9...aldrig sett någon med 10 dock, antagligen för att en sådan människa inte existerar
Citera
2014-01-09, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wippedcream
äh tror jag inte på.

Det måste du göra, nätdejting är 100% ytligt, jag är äärlig. Man visar ju en bild på sig själv av en anledning.....för att attrahera det motsatta könet och uppmuntra till kontakt. Däremot är det sällan säkert att hon tar kontakt, även om du ser bra ut. Väldigt få tjejer letar aktivt och skriver. De flesta andra inväntar meddelanden och behöver därmed inte ens anstränga sig själva för de vet att de kmr att få meddelanden i vilket fall som.
Citera
2014-01-09, 02:29
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChildrenOfBodom
Det måste du göra, nätdejting är 100% ytligt, jag är äärlig. Man visar ju en bild på sig själv av en anledning.....för att attrahera det motsatta könet och uppmuntra till kontakt. Däremot är det sällan säkert att hon tar kontakt, även om du ser bra ut.

Alltså det krävs att du är jävligt snygg om nån ska ta kontakt om du är man, eller att du har nån presentation eller liknande.

Men det är ju ganska skönt att slippa få meddelanden, rätt kul att välja ut själv vilka man vill skriva till.

Sen har jag observerat att inte betyg är allt, man kan vara snygg men bilden kan ändå göra att de inte vill ta kontakt. Och vissa mindre snygga bilder kan uppmuntra till kontakt. Är nog rätt random vad som uppmuntrar tjejer att ta kontakt, de måste väl känna nåt typ.
Citera
2014-01-09, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Alltså det krävs att du är jävligt snygg om nån ska ta kontakt om du är man, eller att du har nån presentation eller liknande.

Men det är ju ganska skönt att slippa få meddelanden, rätt kul att välja ut själv vilka man vill skriva till.

Sen har jag observerat att inte betyg är allt, man kan vara snygg men bilden kan ändå göra att de inte vill ta kontakt. Och vissa mindre snygga bilder kan uppmuntra till kontakt. Är nog rätt random vad som uppmuntrar tjejer att ta kontakt, de måste väl känna nåt typ.

Det känns ju rätt löjligt att först titta på en bild och bli attraherad men sen tappa intresset när man ser betyget på bilden. Säger mer att tjejen ifråga egentligen inte vet vad hon tycker. Betyg på bilder ska tas med vääääldigt stor försiktighet då de allra flesta killar på sidan (helt normala) har fått helt usla betyg. Jag förstår att killar som inte har erfarenhet av tjejer sen tidigare kan få självförtroendet analt våldtaget men betyget säger inte hela sanningen (eftersom killar kan rösta på andra killars bilder och med stor sannolikhet röstar lågt). Jag brukar exempelvis rösta 4 på alla bilder utan att ens ta en närmare titt, bara för att få min egen bild betygsatt
Senast redigerad av ChildrenOfBodom 2014-01-09 kl. 02:37.
Citera
2014-01-09, 10:10
Medlem
mustams avatar
Ni som bara trycker på samma när ni röstar sabbar ju bara röstningsfunktionen...Har hört att många gör så. Vill ni inte att folk ska vara ärliga mot er?
Citera
2014-01-09, 12:05
Medlem
wippedcreams avatar
Jag har fått mail på alla andra sidor jag är/varit medlem på, vissa även utan bild
Så måste vara badoo det är fel på
Citera
2014-01-09, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mustam
Ni som bara trycker på samma när ni röstar sabbar ju bara röstningsfunktionen...Har hört att många gör så. Vill ni inte att folk ska vara ärliga mot er?

Jag har nära 7 som medel på mina bilder, jag klagar inte
Citera
2014-01-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Fast i en sån här situation blir det å andra sidan en värre låsning för att han tvunget skulle ha för bråttom. Man ber inte någon efter ett nummer efter bara tre dagar, det alldeles för jävla korkat. Det enda som återstår nu är att faktiskt vänta tills hon själv ber om det. Gör man något annat visar man enbart att man är desperat och dubbelkorkad.

Fast tjejer brukar sällan be om telefon nummer, om inte annat det är en fet jävel som måste vara den drivande för att ens få lite kuk...
Citera
2014-01-09, 13:26
Medlem
franges avatar
Citat:
När det gäller tjejer så brukar de fulaste få minst 5-6, medel runt 7 och resten 9...aldrig sett någon med 10 dock, antagligen för att en sådan människa inte existerar

Kan nog handla om avundsjuka brudar som röstar ner de snygga, också.
Citera
2014-01-09, 13:52
Medlem
mustams avatar
Citat:
Jag har nära 7 som medel på mina bilder, jag klagar inte
Jag är också nöjd med mina betyg, men alla som har röstat på mig säger att de bara trycker.
Citera
2014-01-09, 17:45
Medlem
RedCrabs avatar
Oavsett hur man ser ut, kan det finnas en chans att en tjej (7:a och uppåt i snygghetskalan) tar kontakt med en?

jag syftar själv om killen ser ut som Nick Carter tex.
Citera
2014-01-09, 18:29
Medlem
Fallmans avatar
Betygsystemet Killar vs Tjejer

Tjejer som skall ha ett högt betyg är typ 7 och mera.

Killar snittar runt 3-4 av vad jag har sett och då är 4+ ett högt betyg enligt badoo.

Hur fungerar detta? Olika för killar å tjejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in