Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Snälla våldta inte ordet vetenskapligt på det sättet är du snäll för jag får seriöst ont i huvudet av det.
Det du länkar till är inte peer reviewed överhuvudtaget. NIST vägrar släppa sin data så det kan inte kallas forskning alls eftersom det är totalt overifierat. När Kevin Ryan på Underwriters Laboratories ifrågasatta datan och ville ha den specificerad eftersom det var rena lögner från NIST fick han sparken.
Men som KlokOchSnygg sa så krossade ju NIST sin egen hittepå data genom att råka släppa bilderna från värmekameran och faktiskt bara kunde visa upp en femtedel av värmen som man gjorde till en nödvändighet för att Twin Towers skulle falla ihop som ett korthus.
Jag postade den länken med tid för värmekameran redan igår så varför du sitter här och tramsar och låtsas som den inte finns är svårt att förstå men såhär är det ju konstant, vi måste förhålla oss till er okunskap och mata er som jävla bebisar. Nu pratade jag förvisso med kjellkritisk just då men han såg filmen och försvann så antar att det är byebye för dig nu med.
Höj din nivå nu för ska du sitta här och prata om vetenskap så slå först upp ordet och förstå dig på vad som är vetenskap och forskning och vad som inte är det för finns det ingen öppenhet så finns det ingen vetenskap och så är det med den saken.
Skall du också börja ljuga?
NIST redovisa sina siffror i dom rapporter dom släppt. Bara för att du inte är kapabel att göra dessa uträkningar så betyder det inte att dom inte är sanna.
Men du skall få ett enda exempel av mig. Det fina med detta exempel är att du inte kommer hitta svaret i någon youtubefilm utan du kommer behöva tänka själv och du kommer behöva en viss baskunskap för att fixa detta.
Here we go...
http://www.nist.gov/customcf/get_pdf.cfm?pub_id=909112
På sidan 7 hittar du en lista över inventarier för ett kontor, vikter på materialet redovisas inga hemligheter där.
NIST redovisar alla skillnader in i minsta detalj vad som skilde mellan deras test och en arbetsstation på våningarna 93-100 i WTC 1.
På sidan 27 finns det ett diagram som visar hur förloppet skedde med tider och redovisade brandförlopp.
Det finns dessutom redovisade formler hur man räknade på detta.
Sid 39 redovisas energin i dessa bränder.
Det finns en föredömlig sammanfattning på slutet av detta test där man klart ser hur mycket energi dessa bränder innehöll.
Din uppgift blir nu att tala om för oss vad i NIST redovisade formler som dom har gjort fel i.
Peka gärna på en input i deras redovisade tabeller som inte stämmer.
Tex. har du en annan uppfattning om när en kontorsstol börjar brinna eller att en dataskärm inte kan generera den energin i en brand så har du nu här chansen att lägga fram dessa siffror för oss.
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
Jag går och lägger mig strax.
Men jag slår vad att du inte kan något om detta och kommer inte kunna redovisa en enda siffra som säger emot NIST beräkningar i det exemplet jag nu gett dig.
Du behöver inte läsa igenom hela bladet, du kan plocka ute ett enda exempel och påvisa felen här för oss.
Lycka till, det kan du behöva.