2014-01-08, 01:39
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Även om sakrätten har varit ganska så statisk () på senare tid.

har vi ingen mod som kan banna för sånt där?
Citera
2014-01-08, 07:34
Medlem
Icecrypt08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Läser du på SU? Om så är fallet, vilken kurs handlar detta om?

Rätt som sobofied, t1 su statsrätt.
Citera
2014-01-08, 07:37
Medlem
Icecrypt08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Låter som det PM man har över T1. Det var omöjligt att misslyckas med det - komplettering sker i princip om man skriver 100 ord i comic sans. Eftersom Icecrypt stavar färre än hälften av sina ord fel är hen (skit också, they got me) home safe.

Reglerna - well, normalt ska det ta tre veckor för de flesta uppgifter men ibland får man inte PM-poäng o dyl förrän dagarna innan tentan. Klaga högljutt.

Så det är något skolan regelbundet kör med? Toppen..

Säkert skitenkelt att få godkänt men hela grejen känns bara fel.
Senast redigerad av Icecrypt08 2014-01-08 kl. 07:40.
Citera
2014-01-08, 08:55
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecrypt08
Så det är något skolan regelbundet kör med? Toppen..

Säkert skitenkelt att få godkänt men hela grejen känns bara fel.

Nah, generellt kan du räkna med att få tentasvar exakt tre veckor efter. Inlämningsuppgifter brukar grupperna få svaren på samtidigt eller åtminstone samma vecka. Jag tycker du har rätt att klaga (it won't help).
Citera
2014-01-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ni som lämnat in PM hur lång tid brukar det ta? Lämnade pm den 13 december och fortfarande ingenting än. Vart är en rimlig max gräns egentligen?

Dessutom har vi blivit tillsagda att eventuell rättning av pm ska in före omtentan för aktuell kurs vilket är den 22 jan. Dessutom har vissa grupper - 3 st av 10 - redan fått sitt pm den 19 december men inte oss andra. Kan man verkligen göra så och lämna ut pm till vissa och inte andra. Speciellt när situationen är sådan att studenterna kommer få en chans att rätta sitt pm för att få G vilket innebär att dessa studenter får längre tid på sig att rätta till pm:et. Just nu har dessa 3 grupper hela 19 dagar mer tid än oss andra och vi har två tentor nästa vecka sen börjar nästa kurs så tid är inte direkt i överflöd till att fixa pm:et som ska rättas och inlämnas senast den 22.

Ja jag är smått irriterad.

PM:et på T1 är i stort sett bara en övning i att skriva med fotnoter. Det ställs inga högre krav (om ens några) på det juridiska innehållet utan det är mer formen som är viktig, typ stava rätt, ha fotnoter o.d. Med det sagt förstår jag att du är irriterad - låter konstigt att alla resultat inte släpps samtidigt, som det brukar vara - men jag tror inte du skall vara nojig över huvud taget.

(Med reservation för att det kan vara annorlunda med den nya studieordningen, men tvivlar på det.)
Citera
2014-01-08, 12:03
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
PM:et på T1 är i stort sett bara en övning i att skriva med fotnoter. Det ställs inga högre krav (om ens några) på det juridiska innehållet utan det är mer formen som är viktig, typ stava rätt, ha fotnoter o.d. Med det sagt förstår jag att du är irriterad - låter konstigt att alla resultat inte släpps samtidigt, som det brukar vara - men jag tror inte du skall vara nojig över huvud taget.

(Med reservation för att det kan vara annorlunda med den nya studieordningen, men tvivlar på det.)
Det ställs inga krav alls. I instruktionerna har jag för mig att det stod att man inte ens behöver ha källor. Vill minnas att jag inte skrev källor på PM:et och jag blev godkänd.

Kraven är löjligt låga, men instruktionerna är också löjligt kassa. Innan uppgiften förklaras inte ens vad ett PM är eller hur det skrivs ordentligt. Ingen aning om syftet med uppgiften.
Citera
2014-01-08, 12:45
Medlem
Icecrypt08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Det ställs inga krav alls. I instruktionerna har jag för mig att det stod att man inte ens behöver ha källor. Vill minnas att jag inte skrev källor på PM:et och jag blev godkänd.

Kraven är löjligt låga, men instruktionerna är också löjligt kassa. Innan uppgiften förklaras inte ens vad ett PM är eller hur det skrivs ordentligt. Ingen aning om syftet med uppgiften.

Ja du det låter slappt. Att inte ange rättskällor överhuvudtaget samt inte korrekt är automatiskt underkänt för vår pm. Vi fick en rätt gedigen instruktion om hur man ska skriva. Plus väldigt detaljerade frågor att besvara på tre sidor. Såg det ut så för er också ?

Senast redigerad av Icecrypt08 2014-01-08 kl. 13:02.
Citera
2014-01-08, 13:25
Medlem
Fruity Freshs avatar
PM i Statsrätten fick man tillbaka på gruppövningen som var veckan efter, dvs typ 19e december. Gissar att du inte var närvarande. Du kan dock vara säker på att du blivit godkänd eftersom första PM:et var att betrakta som en ren introduktion, vilket jag tycker Hedvig mfl förmedlade flera gånger mellan raderna.
Citera
2014-01-08, 13:46
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:

Vad i helvete är det här för jävla Waldorf-pedagogik? Fick ni kritor utdelade också? Skärpning SU!
Citera
2014-01-08, 13:55
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ja du det låter slappt. Att inte ange rättskällor överhuvudtaget samt inte korrekt är automatiskt underkänt för vår pm. Vi fick en rätt gedigen instruktion om hur man ska skriva. Plus väldigt detaljerade frågor att besvara på tre sidor. Såg det ut så för er också ?

Lagrum behövde vi självfallet ange, vilket kunde göras löpande i texten, men vi behövde inte ha källor.

Citat:
Ursprungligen postat av Legal-Eagle
Vad i helvete är det här för jävla Waldorf-pedagogik? Fick ni kritor utdelade också? Skärpning SU!
Hehe, var på svinkasst humör när jag lämnade in mitt (skrev det givetvis sista kvällen), var helt övertygad om att jag skulle behöva göra om. Bristande källförteckning var jag bara lite oroad över, eftersom det inte stått något om krav på det, och jag hade läst någonstans att man inte alltid har riktiga källförteckningar i PM (det handlade allmänt om PM, inte PM i juridik), däremot var ju innehållet apkasst. Det var dock inte enbart för att jag skrev det sent, utan vi hade det härliga caset "den europeiserade hönan" där vi hade typ 118 frågeställningar som skulle besvaras i löpande text och utan att de hade någon vidare logisk koppling till varandra. Det gjorde att texten blev minst sagt hoppig...

Men, men, fullt godkänd. Haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
PM i Statsrätten fick man tillbaka på gruppövningen som var veckan efter, dvs typ 19e december. Gissar att du inte var närvarande. Du kan dock vara säker på att du blivit godkänd eftersom första PM:et var att betrakta som en ren introduktion, vilket jag tycker Hedvig mfl förmedlade flera gånger mellan raderna.

Tänk. Hade man vetat det hade man kanske haft mindre ångest. Hur gick inlämningen? Vi fick köa i 50 minuter...

Hedvig, Hedvig, att vara så ung och se så gammal ut.
Citera
2014-01-08, 13:57
Medlem
Icecrypt08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh

Nix inget pm alls från gruppövningen och jag var närvarande. Ja jag säger inte att det förmodligen inte var enkelt att få G. Säger bara att det är massor som fortfarande inte har fått sitt pm och det börjar dra ut på tiden rejält samt att flera studenter som dig själv tydligen har fått sitt pm medans majoriteten inte har fått sitt. Mina kurskamrater från jiken som hade hedvig har inte fått sina PM och jag hade Lena och vi har inte fått våra pm.

Citat:
Tänk. Hade man vetat det hade man kanske haft mindre ångest. Hur gick inlämningen? Vi fick köa i 50 minuter...

Hedvig, Hedvig, att vara så ung och se så gammal ut.

Ingen kö alls, man bara lämnade papperet och sa sitt namn och gick.
Senast redigerad av Icecrypt08 2014-01-08 kl. 14:02.
Citera
2014-01-08, 14:03
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Nix inget pm alls från gruppövningen och jag var närvarande. Ja jag säger inte att det förmodligen inte var enkelt att få G. Säger bara att det är massor som fortfarande inte har fått sitt pm och det börjar dra ut på tiden rejält samt att flera studenter som dig själv tydligen har fått sitt pm medans majoriteten inte har fått sitt. Mina kurskamrater från jiken som hade hedvig har inte fått sina PM och jag hade Lena och vi har inte fått våra pm.
Beror troligen på vem som rättar. Du behöver nog inte oroa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in