2014-01-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan inte se doftmolekyler med blotta ögat, vad skulle hittas menar du? Behövs inget blod eller annat, räcker med att doftmolekyler har fastnat på ytan i bagageutrymmet för att hunden ska markera, mer rester av liket än så behövs inte.

Att en likhund markerar i bilen innebär att lik har funnits där, det är en säker indikation. Om hunden däremot inte markerar så betyder det att det inte har funnits ett lik där, men även att det kan ha funnits ett lik där.

Förstå rätt nu, en markeringen indikerar förekomst av det som eftersöks, en utebliven markeringen säger just bara att man inte har fått en markering, inte att det inte förekommer doft av lik, även hundar kan missa, men när de markerar, då finns den doft hunden har utbildats i att markera.

Anser du att man kan lita på hunden till 100%?
Citera
2014-01-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
För tejpbitarna i Vs hår kommer med stor sannolikhet från just den rullen.

En sak till angående tejpbitarna. Varför var de av samma längd? Var det för att någon skurit av hela rullen på ett ställe, och bitarna motsvarade ett varv?
Blev det kanske enklare att hantera i så fall med handskar?
I så fall är ju rullen förstörd.
Citera
2014-01-07, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
En sak till angående tejpbitarna. Varför var de av samma längd? Var det för att någon skurit av hela rullen på ett ställe, och bitarna motsvarade ett varv?
Blev det kanske enklare att hantera i så fall med handskar?
I så fall är ju rullen förstörd.
Var de av samma längd? Hur vet du det?
Citera
2014-01-07, 21:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför inte ta en gren i skogen om det var för att peta in benen längs med väggen om det nu är det spåret du fiskar efter?

I övrigt är du kanske inte helt ute och reser, ett smart sätt att inte lämna skospår efter sig, faktiskt.
Därför att ett träd måste man hugga ner först och en gren som man böjer av blir nog lite för klen. När det gäller spåret på nedre bilden, sid 265 så undrar jag om det kan vara mönstret från en bit av en skotermatta som någon flyttat lite fram och tillbaka? Om detta har med mordet att göra är väl inte troligt.
Citera
2014-01-07, 21:24
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Ciggpapper kostar ingenting & INGEN skulle spara in på några kronor ciggpapper och bara köpa filter.. Löjligt.
Har han använt tejpen så är det som skydd på ena änden. Att han av alla människor skulle ha drösvis med kvitton tror jag inte på. Dessutom har man hittat/man vet att han rökte LM och PallMall, har inte sett någon rulltobak eller tillbehör till sådan.
Jag tror att PUPP tejpen gör honom djävligt nervös och han drar till med cigg-tillverkning av bara farten.

Tycker du verkligen att KJ verkar vara en person som skulle tycka att det är så obehagligt med papper i munnen att han gick igenom besväret att leta upp tejp och tejpa sina filter. Något jag personligen aldrig sett eller hört talas om någon finkänslig nog att göra. Vi pratar om KJ, killen som dricker ur öppna dryckesförpackningar han hittar vid soptunnor ute i skogen.

Det är väl högst sannolikt att han vid tillfällen då ciggaretter varit slut och han inte kunnat få tag på nya har tömt fimpar han haft tillgång till och sedan rullat riktiga mongo cigaretter med gammalt papper och kirurgtejp.

Vad tycker du själv mest passar in i bilden vi har fått av kribba?

Killen som är fin i kanten och går igenom onormala besvär av bekvämlighet eller halv-idioten ?
Citera
2014-01-07, 21:34
Medlem
highfives avatar
Om nu nedre bilden är från en sko tror jag det kan vara en orienteringssko med dubb. Googla på orienteringssko och bilder. Om Gm hämtat torso från ex värnet är dubbar inte fel. Sen har vi den minderåriga tjejen som sett två personer vid gula huset. Hon hade enligt pm varit på orienteringsträning. Har ingen uppgift om att hon skulle varit in i huset, men vem vet.
Citera
2014-01-07, 21:37
Bannlyst
Det finns väl ingen fråga i någon av stugorna om KJ är skyldig, det som man undrar nu är väl om samhället ska låta killen gå på våra gator om 7 -10 år ? Nu när han fått smak på makten över liv och död.

Kj är inte ens 35 år på den tiden OM han släpps från anstalt.
Citera
2014-01-07, 21:41
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Yepp så kan det vara.
Frågan var från början om någon visste om AN eller MB är vänsterhänta?
Det kan ju vara intressant då vissa saker tyder på att gm kan ha varit vänsterhänt.

Jag har läst på tråden att MB är vänsterhänt (hittar inte inlägget dock).
Citera
2014-01-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Tycker du verkligen att KJ verkar vara en person som skulle tycka att det är så obehagligt med papper i munnen att han gick igenom besväret att leta upp tejp och tejpa sina filter. Något jag personligen aldrig sett eller hört talas om någon finkänslig nog att göra. Vi pratar om KJ, killen som dricker ur öppna dryckesförpackningar han hittar vid soptunnor ute i skogen.

Det är väl högst sannolikt att han vid tillfällen då ciggaretter varit slut och han inte kunnat få tag på nya har tömt fimpar han haft tillgång till och sedan rullat riktiga mongo cigaretter med gammalt papper och kirurgtejp.

Vad tycker du själv mest passar in i bilden vi har fått av kribba?

Killen som är fin i kanten och går igenom onormala besvär av bekvämlighet eller halv-idioten ?
Öh.. Båda? Va?
Jag fattar inte vad du är ute efter,

Han kanske rökte kvitton och skit men när tejpen kommer på tal blir han nervös.

Han trodde nog inte han lämnat tejp i håret på V, och han trodde säkert han gjort sig av med rullen också.
Som jag skrev förut så har han tappat koncentrationen när han ska köra en tvättmaskin efter att ha slitit i timmar med att städa och fixa. Han tömmer fickorna och lägger upp tejpen på badrumshyllan, av bara farten, för nu är han trött och allt börjar bli luddigt. Han orkar inte hela vägen.
Vem bryr sig om han rullat cigg med någon form av tejp? Tejpen på hyllan är delningabar och av samma typ som den bit man ser i Vs hår.
Frågor på det?
Citera
2014-01-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var de av samma längd? Hur vet du det?
Instämmer.. Samma längd?
Det var väl en lång bit i håret?
Citera
2014-01-07, 21:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
När du nu är så påläst inom psykiatri....varför inte även läsa på om funktionshinder som AS och ADD.
KJ har AS och ADD och att han mår fruktansvärt dåligt psykiskt just nu kan mycket möjligt bero på att hans vän VB är död samt att han befinner sig i en otroligt jobbig situation där han anklagas för mord.

Nej, så är det inte. KJ visade inga tecken på att han upplevde en jobbig situation och mådde dåligt under rättegångsdagarna. Gissar att han sörjer "grabben" mer än VB.
Citera
2014-01-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Som jag tidigare nämt hade man skurit ut en stor bit av bagagerumsmattan och skickat till SKL. Vid söket hade man täckt den bortskurna biten bagagerumsmatta med ett vitt papper. Pappret syns tydligt på filmen från söket. (tv3play) http://www.tv3.se/efterlyst/h%C3%A4r-hittar-polishunden-blodsp%C3%A5r-efter-vatchareeya

Nej, både Ulf och hunden hade inte en susning om vilken bil det kunde vara...

Ja vad ska man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in