2014-01-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
För tejpbitarna i Vs hår kommer med stor sannolikhet från just den rullen.

Var man borde ha letat efter matchande tejp var kanske där det just dessa dagar målades om och tejp fanns för att hålla plasten på golvet på plats...
Citera
2014-01-07, 20:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Likaså OM benen kastats in genom fönstret i gula huset. Enklare med vänster hand att kasta åt höger bakom ett fönster.
Notera att benen lika gärna hade kunnat ligga till vänster i rummet, vilket hade varit mest troligt om man varit högerhänt och kastat in benen. Oavsett om man pendelkastar dem eller kastar in dem direkt.

Enklare att bära in benen i huset, notera att man då kan lägga dem var man vill och på vilket vis man känner för. Likaså kan man pendelkasta dem uppåt och inåt, då kan de hamna lite hur som helst oavsett om man är höger eller vänsterhänt. Men råkar man träffa på ett visst vis i taket så kan benen naturligtvis landa till höger, eller till vänster och till och med korslagda om slumpen vill så.
Citera
2014-01-07, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jag kände direkt att killen inte var som en vanlig försmådd beundrare

MJ är ju äcklig vem vill ha denna man på 11 år på kåken och komma ut efter 7 ?

Hoppas hans föräldrar måste flytta från Boden! Dom ha ljugit så jävla mkt!

Dom viste att KJ var inte som andra barn. Jag gillar så klart inte att säga detta.
Senast redigerad av Bodies 2014-01-07 kl. 20:20.
Citera
2014-01-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Enklare att bära in benen i huset, notera att man då kan lägga dem var man vill och på vilket vis man känner för. Likaså kan man pendelkasta dem uppåt och inåt, då kan de hamna lite hur som helst oavsett om man är höger eller vänsterhänt. Men råkar man träffa på ett visst vis i taket så kan benen naturligtvis landa till höger, eller till vänster och till och med korslagda om slumpen vill så.

Jag tänkte mer på att gm gått uppför rampen med benen, tagit in dem genom fönstret och sedan pendelkastat dem åt höger längs med väggen. Alltså ej kastat in dem utifrån, eller klättrat in.
Det borde ha varit många fler fotspår då. Om mps lyckas besudla golvet med sina fotspår så har gm garanterat också gjort det. Det enda man hittat var ett okänt spår.
Så mest troligt är att gm aldrig satt sin fot inne i huset.
Citera
2014-01-07, 20:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nja hundföraren ville väl ha det till att hunden markerade till höger medans blodet va till vänster. Eftersom man inte hittade något där hunden markerade borde det sakna all betydelse.

Man kan inte se doftmolekyler med blotta ögat, vad skulle hittas menar du? Behövs inget blod eller annat, räcker med att doftmolekyler har fastnat på ytan i bagageutrymmet för att hunden ska markera, mer rester av liket än så behövs inte.

Att en likhund markerar i bilen innebär att lik har funnits där, det är en säker indikation. Om hunden däremot inte markerar så betyder det att det inte har funnits ett lik där, men även att det kan ha funnits ett lik där.

Förstå rätt nu, en markeringen indikerar förekomst av det som eftersöks, en utebliven markeringen säger just bara att man inte har fått en markering, inte att det inte förekommer doft av lik, även hundar kan missa, men när de markerar, då finns den doft hunden har utbildats i att markera.
Citera
2014-01-07, 20:26
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Sammanlagt fyra besudlingar av blod framtaget med två olika metoder från två platser. Några andra dna-besudlingar har jag inte sett till. Och inte du heller.

Nej, det handlar inte om fyra blodbesudlingar. Det rör sig om två.

Om du läser vad som står i texten angående specialanalysen så står det endast "påträffades DNA".

DNA är inte bara blod (som du uppenbarligen tror). DNA finns även i saliv, sperma, vaginalsekret, svett. Sådana DNA-spår är inte röda som blod.

Hoppas du hajar nu
Citera
2014-01-07, 20:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Jag tänkte mer på att gm gått uppför rampen med benen, tagit in dem genom fönstret och sedan pendelkastat dem åt höger längs med väggen. Alltså ej kastat in dem utifrån, eller klättrat in.
Det borde ha varit många fler fotspår då. Om mps lyckas besudla golvet med sina fotspår så har gm garanterat också gjort det. Det enda man hittat var ett okänt spår.
Så mest troligt är att gm aldrig satt sin fot inne i huset.

Varför är det mest troligt? Du säger ju själv att det finns ett oidentifierat skoavtryk i huset, varför kan inte det vara ifrån mördaren, t ex. ett par sandfärgade kängor i Gore-tex, just ett par sådana hade KJ enligt pappans uppgift, dock finns det inte med i FUP någonstans, vart gick de?

Och jag tänkte mer på att det inte ger så mycket att tjafsa om benen är inkastade av en vänster eller högerhänt person, men för all del, ordet är fritt, ville mest ironisera lite. Mvh
Citera
2014-01-07, 20:29
Medlem
Citat:
Varför skulle rättspsykiatrisk vård vara bättre, kan man bota ADD och asperger? Om inte, då har han inte där att göra, då är det bättre med vanlig kriminalvård. Han är farlig och borde få en icke tidsbestämd påföljd tycker jag.

För honom skulle det vara bättre med rättspsyk för han är störd och det rejält. Att kastas in bland lejonen i fängelse är inte bra för honom som person för någon vård finns inte där, bara förvaring.

Nu har rättspsyk haft väl så god tid på sig att vända ut och in på honom och ger detta utlåtande så han är inte tillräckligt störd för rättspsyk men i mina ögon är han det fast jag är ju bara lekman.

Jag tror att möjligheten att "hitta nyckeln" är större på rättspsyk än i en "bunker".
Citera
2014-01-07, 20:33
Bannlyst
Citat:
Jag kan inte hitta det, och eftersom att det står blod/DNA under rubriken specialanalys LCN så borde det betyda att DNA har hittats i en blodbesudling.

Det här(länken) kan tala till fördel för det Quarrel menar, om jag har uppfattat hen rätt.

http://www.skl.polisen.se/kriminalteknik/biologi/dna-analyser/low-copy-number/

Det handlar i många fall om prov med en ytterst liten spårmängd, till exempel prov som tagits från en armbandsklocka, ett par glasögon eller från andra föremål som under en längre tid använts av en och samma person och därmed samlat på sig dna. Detta kallas ofta för ”bruksspår”. Det kan även handla om provtagning från en yta eller ett föremål som någon varit i kortvarig kontakt med, vilket istället kallas för ”kontaktspår”.

Huruvida tekniker eller någon annan har påverkat spridandet av DNA på tejprullen vet vi inte, viktigt att tänka på tycker jag.

Tack för vänligt svar och det går inte att utesluta att de med hjälp av LCN hittade dna från ett för ögat ej synligt blodspår. Cellerna kan komma från blod även i liten mängd. Att påstå att det ej kom från blod är förkastligt. Det står dessutom att analysen med LCN visade blod/dna från VB.
Citera
2014-01-07, 20:33
Bannlyst
Det tråkiga med vårt land är att KJ hamnar ihop med andra äckel typ Niklas Umeå (Hagamannen)
och Niklas Erik Axel Eliasson, även känd som Örebromannen

På Anstalt men Ingen kompanistryk från andra fångar.

Så är vår nya kriminalvård. När jag var ung var rättspsyk värre än kåken.
Citera
2014-01-07, 20:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
För honom skulle det vara bättre med rättspsyk för han är störd och det rejält. Att kastas in bland lejonen i fängelse är inte bra för honom som person för någon vård finns inte där, bara förvaring.

Nu har rättspsyk haft väl så god tid på sig att vända ut och in på honom och ger detta utlåtande så han är inte tillräckligt störd för rättspsyk men i mina ögon är han det fast jag är ju bara lekman.

Jag tror att möjligheten att "hitta nyckeln" är större på rättspsyk än i en "bunker".

Inte formellt, men kanske rent faktiskt om man likställer rejält med allvarlig. Jag vet inte men förlitar mig på myndigheterna i just den här frågan.

Förvaring säger du, ja om du frågar mig så är det just vad ett fängelse är till för, hålla de farliga individerna åtskilda ifrån de som kan leva sida vid sida utan att t ex. ha ihjäl varandra, det är väl därför det finns galler på fönstren?
Citera
2014-01-07, 20:42
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nja hundföraren ville väl ha det till att hunden markerade till höger medans blodet va till vänster. Eftersom man inte hittade något där hunden markerade borde det sakna all betydelse.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Som jag tidigare nämt hade man skurit ut en stor bit av bagagerumsmattan och skickat till SKL. Vid söket hade man täckt den bortskurna biten bagagerumsmatta med ett vitt papper. Pappret syns tydligt på filmen från söket. (tv3play) http://www.tv3.se/efterlyst/h%C3%A4r-hittar-polishunden-blodsp%C3%A5r-efter-vatchareeya

Nej, både Ulf och hunden hade inte en susning om vilken bil det kunde vara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in