Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
En uppgift är oftare sann än osann, oavsett källa. Jag förstår inte varför du ska blanda in påståenden om vilka uppgifter jag väljer att tro på, det har inget samband med inlägget. När har jag sagt att jag tror på en mördare? Är det bara för att i vanlig ordning misskreditera mig, såsom du väljer att trycka ner alla som inte tycker som du?
En uppgift är oftare sann än osann, oavsett källa
- Blodet i Kristoffers bagagelucka kom dit pga att kroppen efter offret transporterades i den
- Blodet i Kristoffers bagagelucka kom dit därför att den riktigt mördaren gjorde en plantering för att sätta dit Kristoffer och själv komma undan.
Eftersom dessa teorier är ömsesidigt uteslutande är din allmänna utsaga om uppgifters giltighet uppenbarligen inte korrekt här. Lägger vi sen till några ytterligare teorier som kommit från olika "källor" om näsblod i bagageluckan eller att den riktige mördaren "råkat" ställa en blodig väska där under Fallen Angel så har vi fyra uppgifter varav bara en kan vara sann.
Det är uppenbart att din påstående lätt kan sablas ner med fler liknande exempel, så jag undrar i vilka sammanhang mer exakt du anser att det äger giltighet och vilka fakta du bygger det på.
När har du sagt att du tror på mördare? Tja... vi har ju två trådar med dömda mördare nu där du argumenterar i stor utsträckning utifrån ett teoretiskt perspektiv som utgår från att den dömde talar sanning och är oskyldig trots bevisningen som står emot honom. I Marina-tråden såvitt jag har kunnat begripa ännu mer tydligt uttalat än här. Har jag missuppfattat dig här får du gärna bli mer tydlig med var du står egentligen i skuldfrågan.
Inget av detta tycker jag det är rimligt att klaga över som uttryck för att jag "misskrediterar dig" och liknande. Kritiska angrepp är vi många som fått utstå i tråden från motståndarhåll. Såvitt jag vet har jag inte gett mig på dig med några invektiv eller utfall mot din person, utan det är dina argument eller underliggande premisser till argumenten som jag angriper. Har vi olika uppfattning där också?