2014-01-07, 10:26
Medlem
4522s avatar
77 mot 73.5 i min favör mot Moggi. Frågan är om det är utan modificatori och hemmafördel inräknade?

Det hade dom inte, 3-2 till mig lyder slutresultatet. Mygel lönar sig tydligen inte i längden: Moggi är OUT!
Senast redigerad av 4522 2014-01-07 kl. 10:33.
2014-01-07, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
77 mot 73.5 i min favör mot Moggi. Frågan är om det är utan modificatori och hemmafördel inräknade?
Stentufft ända in i kaklet. 3-2 vinst för dig.

Även jag avslutade med flaggan i topp och proppade till AC Bosman med 3-1.
2014-01-07, 10:43
Medlem
Gantss avatar
Jaha då var det över

Grattis till de som gick upp till Flashback A från Flashback B. Sorry Glockenspiel SV, AC Firene och AS Inzaghi, men när det kommer in en fin säck med pengar så kan man bara inte motstå det

Glöm inte signa upp er inför nästa Fantacalcio på http://doodle.com/q4pf9ke3gftx7tkg . Sprid gärna sidan till andra medlemmar som kan vara intresserade. Deadlinen är nästa måndag.
Senast redigerad av Gants 2014-01-07 kl. 10:45.
2014-01-07, 11:12
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
NOOOOOOOOOOOOO!
Det såg så bra ut inför Lazio-Inter. Om någon av Hernanes eller Lulic hade bänkats hade jag vunnit.

Jaja. Nu väntar jag på besked från de 6 som placerade sig över mig. Moggi spelar som sagt inte i Flashback B.
2014-01-07, 11:14
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
NOOOOOOOOOOOOO!
Det såg så bra ut inför Lazio-Inter. Om någon av Hernanes eller Lulic hade bänkats hade jag vunnit.

Jaja. Nu väntar jag på besked från de 6 som placerade sig över mig. Moggi spelar som sagt inte i Flashback B.

Grattis till BandaBassotti som vann Serie A på storstilat manér!!
2014-01-07, 13:24
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Jaha då var det över

Grattis till de som gick upp till Flashback A från Flashback B. Sorry Glockenspiel SV, AC Firene och AS Inzaghi, men när det kommer in en fin säck med pengar så kan man bara inte motstå det

Glöm inte signa upp er inför nästa Fantacalcio på http://doodle.com/q4pf9ke3gftx7tkg . Sprid gärna sidan till andra medlemmar som kan vara intresserade. Deadlinen är nästa måndag.

Nåja, jag räckte inte till i sista matchen ändå. Det är väl mer synd om AC Firenze då som slog serieledaren och missade Flashback A med endast en poäng. Vill minnas att AC Firenze gjorde det bra annars och slog flera bra lag i ligan. Det var väl bägge förlusterna mot mig som på sätt och vis kostade avancemanget

Tabellen i Flashback B efter omgång 18:

1. Gentiluomini del Calcio - 38
2. antico arsenlare - 37
3. Extraordinario - 28
4. A.C Pico della Mirandola - 28

5. AC Firene - 27
6. AS Inzaghi - 26
7. Glockenspiel SV - 25
8. Chelsea FC - 20
9. IFK Roma - 15
10. Banda Noantri - 7

Grattis till Exakte, Anteri17, Seppo1337 och Villon som kvalificerade sig till Flashback A.
2014-01-07, 13:54
Medlem
Själv har man ju skitit totalt i detta spel efter en förlust mot Pellebelle för ett bra tag sedan. Såg nu att mitt övergivna lag lyckades sjunka ner till sistaplatsen också. Härligt.

Men hur blir det nu? Är det så att man bygger ihop ett helt nytt lag igen? I sådana fall kan jag vara med i Serie B, men om jag måste ha samma trupp så orkar jag inte.
2014-01-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
Själv har man ju skitit totalt i detta spel efter en förlust mot Pellebelle för ett bra tag sedan. Såg nu att mitt övergivna lag lyckades sjunka ner till sistaplatsen också. Härligt.

Men hur blir det nu? Är det så att man bygger ihop ett helt nytt lag igen? I sådana fall kan jag vara med i Serie B, men om jag måste ha samma trupp så orkar jag inte.
Det blir helt nya lag, så du kan vara lugn.
2014-01-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Det blir helt nya lag, så du kan vara lugn.
Härligt, skriver upp mig på B-listan då.

Hoppas man lyckas undvika alla glaslirare denna gång. Fy fan för spelare som är borta mer än de spelar.
2014-01-07, 17:50
Medlem
Villons avatar
Konstaterar med viss belåtenhet att drömmen om avancemang blev verklighet för mina renässansmän, om än med minsta möjliga marginal. Direkt avgörande för min relativa framgång har varit det enormt pålitliga anfallsparet Cerci-Higuaín tillsammans med Ricky Alvarez, som jag fiskade upp på den fria marknaden ett par veckor in. Svagaste lagdel har varit försvaret, med råge. I kombination med min Zeman-taktik under serieupptakten höll detta på att sänka hela laget, men det hela stabiliserades något när jag övergick till fyrbackslinje.

Känns en smula vemodigt att behöva överge det här gänget nu.
2014-01-07, 21:36
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Nåja, jag räckte inte till i sista matchen ändå. Det är väl mer synd om AC Firenze då som slog serieledaren och missade Flashback A med endast en poäng. Vill minnas att AC Firenze gjorde det bra annars och slog flera bra lag i ligan. Det var väl bägge förlusterna mot mig som på sätt och vis kostade avancemanget

Tabellen i Flashback B efter omgång 18:

1. Gentiluomini del Calcio - 38
2. antico arsenlare - 37
3. Extraordinario - 28
4. A.C Pico della Mirandola - 28

5. AC Firene - 27
6. AS Inzaghi - 26
7. Glockenspiel SV - 25
8. Chelsea FC - 20
9. IFK Roma - 15
10. Banda Noantri - 7

Grattis till Exakte, Anteri17, Seppo1337 och Villon som kvalificerade sig till Flashback A.

Känner mig rånad! Men ändå stolt över en klassisk 1-0: a i sista matchen, de andra resultaten kunde jag ju inte påverka.

AC Firenze får gå upp nästa säsong istället.
2014-01-08, 15:03
Medlem
Gantss avatar
Endast 7 utav 20 har signat upp sig från förra årets Fantacalcio. Vi har även fått en ny medlem.

http://doodle.com/q4pf9ke3gftx7tkg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in