2013-12-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niNjagoat
Jag har MAXI unlimited som går ut 20 mars 2014.

Vad händer om jag inte förlänger eller väljer ett annat abonnemang? Är allt som vanligt då? Jag vill inte byta ner mig.

Ingen som vet om det är nåt nytt erbjudande på gång snart för oss som har Maxi? Behöver en ny telefon ganska så snart också, men vill inte byta ner mig till att bara ha 1gb surf i månaden.
Citera
2013-12-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaiGOon
Ingen som vet om det är nåt nytt erbjudande på gång snart för oss som har Maxi? Behöver en ny telefon ganska så snart också, men vill inte byta ner mig till att bara ha 1gb surf i månaden.

Det många Maxi-kunder har blivit erbjudna är att man får välja en telefon mot en förhöjd månadsavgift, 150-200kr extra varje månad har jag för mig.
Citera
2013-12-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Det många Maxi-kunder har blivit erbjudna är att man får välja en telefon mot en förhöjd månadsavgift, 150-200kr extra varje månad har jag för mig.

Aha okey, det låter ju inte helt optimalt. Skulle ju bli närmare 1000kr månaden för mig och min sambo då vi båda behöver nya telefoner snart.

Man kanske får hålla ut ett tag till då, bör ju dyka upp nåt bättre snart.
Citera
2013-12-29, 20:04
Medlem
Citat:
Aha okey, det låter ju inte helt optimalt. Skulle ju bli närmare 1000kr månaden för mig och min sambo då vi båda behöver nya telefoner snart.

Man kanske får hålla ut ett tag till då, bör ju dyka upp nåt bättre snart.

Är det någon speciell telefon ni är intresserade av? Hur mycket surf behöver ni?
Citera
2013-12-29, 23:45
Medlem
Vi har S2 idag. S4 skulle kanske funka, eller nåt annat likvärdigt. Skulle gärna vilja ha kvar 10gb surf då det är smidigt att kunna dela ut internet till andra enheter om man är på resande fot så att säga. 1gb är nog för lite iaf.
Citera
2013-12-30, 13:15
Medlem
Citat:
Vi har S2 idag. S4 skulle kanske funka, eller nåt annat likvärdigt. Skulle gärna vilja ha kvar 10gb surf då det är smidigt att kunna dela ut internet till andra enheter om man är på resande fot så att säga. 1gb är nog för lite iaf.

Om 5GB räcker kan du få den för 448kr/månad hos 3. Då får ni 5GB data på båda abonnemangen. Om ni inte behöver fastpris, kan ni få den för 299kr/månad med 10GB surf, då betalar ni för samtalen.

Ett annat alternativ om ni behöver riktigt mycket surf, då kan ni ta två stycken 3Total 1GB abonnemang och lägga till ett mobilt bredband med 100GB data för 199,50kr/månad och tjänsten 3Dela Data. Då blir priset totalt 1093,50kr/månad. Då får ni fastprisabonnemang och 102GB surf som en gemensam surfpott varje månad. Ni får också ett mobilt bredband som ni kan använda i den medföljande routern eller i en annan enhet, t.ex surfplatta.
Citera
2014-01-01, 01:38
Medlem
Vilken operatör har snabbast hastighet efter att datan är slut? Comviqs 88 kbit/s är det snabbaste jag hittat men kanske finns det någon annan som är snabbare?
Citera
2014-01-01, 02:26
Medlem
Saolas avatar
Nu har jag INTE blivit strypt då jag inte hunnit upp kvoten på Comviq dvs KONTANT gäller även surf.
Citera
2014-01-05, 16:48
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrscool
Tjena! Comviq har ju något bra erbjudande på "comviq fast pris" som är utan bindningstid. Ifall jag tar det med en telefon och sedan vill säga upp det, måste jag fortsätta betala för telefonen då eller skickar man tillbaka den i samma veva?

Så här står det hos Comviq:

"Ja, om avtalet har ingåtts på distans (t.ex. comviq.se) så har du en ångerrätt på 14 dagar.

3 dagar efter det att försändelsen har skickats från Comviq räknas telefonen att vara dig tillhanda. Från den tidpunkten börjar din ångerrätt på 14 dagar enligt distans- och hemförsäljningslagen.
Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du meddela detta till Comviq inom perioden för din ångerrätt och returnera din telefon och SIM-kort. Du som kund står för returkostnad och eftersom du ansvarar för telefonen så är vår rekommendation att du skickar telefonen som rekommenderad försändelse.

Följande gäller när du returnerar din försändelse:

- Comviq rekommenderar dig som kund att ansöka om ett returnummer att märka paketet med innan det returneras till Comviq. Det får du genom att ringa det här numret: 020-111 11 11
- Telefonen bör returneras tillsammans med originalemballage.
- Alla tillbehör skall returneras i samma skick som de mottagits (t ex samtliga medföljande tillbehör, bilagor och manualer).
- För att du som kund skall kunna åberopa ångerrätten krävs att telefonen återsänds i väsentligen oförändrat skick. Det betyder att du endast varsamt (och inte på ett mer omfattande sätt än nödvändigt) har rätt att undersöka varan. Det innebär bl a att skyddsplast på display rekommenderas finnas kvar, inga inställningar skall ha ändrats. Data, information eller annat innehåll får inte ha lagrats i telefonen.

Om du har börjat använda ditt Comviq abonnemang gäller inte ångerrätten.
Om du ångrar dig så kontakta oss på chatten eller ring 020-111 11 11, så hjälper vi dig att lösa ditt ärende."

https://www.comviq.se/kundservice/artikel?article=255

I dem allmänna villkoren hittar du mer vad som gäller om du har en telefon med i köpet:

"5. Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har en konsument som köper en vara
på distans rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att konsumenten tagit
emot varan eller varan varit Kund tillhanda.
För att Kund som konsument skall kunna utnyttja ångerrätten efter köp i
Webbutiken krävs att varan återsänds i väsentligen oförändrat skick. Det
betyder att Kunden endast varsamt (och inte på ett mer omfattande sätt än
nödvändigt) har rätt att undersöka varan. För mobiltelefoner och datorer innebär
detta bl a att skyddsplast på display skall finnas kvar, inga inställningar skall ha
ändrats. Data, information eller annat innehåll får inte ha lagrats i varan.
För tjänster gäller att Kunden inte har någon ångerrätt då tjänsten påbörjats
med Kunds samtycke under ångerperioden (exempelvis genom att Kund brutit
SIM-korts kuvert och börjat ringa med abonnemang eller kontantkort).

Om Kund vill utnyttja sin ångerrätt skall Kunden meddela detta till Comviq
inom ångerperioden och returnera varan. Kunden står för returkostnad och
eftersom Kunden ansvarar för varan råder Comviq Kund att skicka den som
rekommenderad försändelse. Kund hänvisas till kundservice för information och
assistans för retur av vara till Comviq.
Varan bör returneras tillsammans med originalemballage som skyddar
varan. Alla tillbehör skall returneras i samma skick som de mottagits (t ex samtliga
medföljande tillbehör, bilagor, manualer, dokumentation, hörlurar).
Vid korrekt utövad ångerrätt och retur återbetalar Comviq det pris som
Kunden betalat för varan senast inom 30 dagar från att Comviq mottagit varan
från Kund. Beloppet sätts in på Kunds konto via Tele2 Sverige ABs bank."

Ang. slutfakturan om ångerrätten är förbrukad och du vill avsluta abonnemanget blir du debiterad en slutfaktura på kvarstående månader på abonnemanget, och inte enbart för telefonen eftersom Comviq inte har någon förhöjd månadsavgift, telefonen är bunden i själva abonnemangsavgiften.
Citera
2014-01-07, 00:55
Medlem
Min bindningstid hos Tele2 gick ut för tre dagar sen (och fortsätter automatiskt), och jag skulle vilja byta till Comviq kontantkort. Men min telefon är dock låst till Tele2 och jag undrar därför om ett Comviq-kontantkort skulle funka eller om jag måste låsa upp telefonen? Vad jag vet så ägs Comviq av Tele2 och det har fungerat tidigare, men hur ser läget ut nu?

Sedan så undrar jag också hur det blir med min slutfaktura hos Tele2? Kommer jag att behöva betala hela abonnemangsbeloppet (för januari månad) + det jag förbrukat under dessa januaridagar?
Citera
2014-01-07, 02:00
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqisdis
Min bindningstid hos Tele2 gick ut för tre dagar sen (och fortsätter automatiskt), och jag skulle vilja byta till Comviq kontantkort. Men min telefon är dock låst till Tele2 och jag undrar därför om ett Comviq-kontantkort skulle funka eller om jag måste låsa upp telefonen? Vad jag vet så ägs Comviq av Tele2 och det har fungerat tidigare, men hur ser läget ut nu?

Nej, din bindningstid fortsätter inte automatiskt. Den upphörde ju för några dagar sen.
Nej, Tele2 har aldrig "ägt" Comviq. Tele2 är ett företag. Comviq är ett av flera varumärken som Tele2 använder sig av. Ett Comviq-kort bör alltså fungera i din mobil. Men för säkerhets skull ska du först låna ett Comviq-kort av nån du känner och testa i din mobil. Det går nämligen att låsa del av nät, så kolla först hur det är med just din mobil.

Citat:
Ursprungligen postat av dafuqisdis
Sedan så undrar jag också hur det blir med min slutfaktura hos Tele2? Kommer jag att behöva betala hela abonnemangsbeloppet (för januari månad) + det jag förbrukat under dessa januaridagar?

Du har ju inte sagt upp abonnemanget än. Följaktligen måste du betala för tre månader efter uppsägningen.
Citera
2014-01-07, 12:23
Medlem
Hur får man tillbaka så man får ett meddelande från missade samtal (nummer) som uppkommer när man redan är i samtal? Jag hör nu inget pip när någon ringer under ett samtal och får inte heller något meddelande.

Har Comviq kontant fastpris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in