2013-12-20, 22:13
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oransikte
Tjena!

Jag fick en Tel2låst iphone av mitt nya jobb idag men jag har telia så jag måste portera över mitt nr till dem. Kommer jag att kunna använda mitt vanliga teliakort i den nya tele2luren så länge? Känner den av att jag flyttat över nummret på något sätt eller måste jag vänta tills det nya kortet kommer? (Vilket känns som att det kan dröja den här tiden på året )
Teliakortet är omgjort till ett olåst kontantkort för att jag visste att dom hade en annan operatör så jag skulle vara tvungen att flytta det ifall det skulle vara något som avgör?
Eller kan jag portera över det och gå in hos någon av deras åf och be att få ett nytt simkort på plats?
Om så kanske du vet vad det är för kostnad för det.
Nu blev det 1000 frågor men du verkade ha stenkoll och kundtjänst var stängd

Hej, höll på att missa din fråga!

När du har porterat över ditt nummer till Tele2 kommer du att få ett nytt simkort skickat till dig. Det är endast sim-kort från Tele2 eller Comviq som funkar till din nya telefon. Tiden det tar att portera över ditt nummer går tyvärr inte att påskynda på något sätt så som det ser ut nu. Tecknar man ett abonnemang i butik brukar man slippa vänta 14 dagar extra då man inte är tvungen att vänta ut ångerrätten på 14 dagar.

Hoppas du fick svar på din fråga!
Citera
2013-12-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Okej nej tyvärr. Sånt borde du ha kollat upp innan du bryter förpackningen! :/
Sant så sant men tänkte bara att man kunde köra "provkör " kampanjen igen så det bara blev så. Men vet du om tele2 har det registrerat att man redan har utnyttjat "provkör". Är det värt att testa gå tillbaka med telefonen ens? Tack
Citera
2013-12-20, 23:12
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crystalme
Sant så sant men tänkte bara att man kunde köra "provkör " kampanjen igen så det bara blev så. Men vet du om tele2 har det registrerat att man redan har utnyttjat "provkör". Är det värt att testa gå tillbaka med telefonen ens? Tack

Det ska finnas registrerat, men testa! Det hade jag iaf gjort.

Återkom gärna hur det har gått.
Citera
2013-12-25, 14:40
Medlem
Jag har MAXI unlimited som går ut 20 mars 2014.

Vad händer om jag inte förlänger eller väljer ett annat abonnemang? Är allt som vanligt då? Jag vill inte byta ner mig.
Citera
2013-12-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niNjagoat

Vad händer om jag inte förlänger eller väljer ett annat abonnemang? Är allt som vanligt då? Jag vill inte byta ner mig.

Ditt abonnemang fortsätter som vanligt med samma prisplan tills du väljer att göra något, förlänga eller säga upp det.
Citera
2013-12-25, 15:38
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niNjagoat

Tele2 går ibland ut och ändrar gamla abonnemangstyper som de inte tycker är lönsamma längre. Men då meddelar man alltid berörda abonnenter i förväg, så att man kan säga upp eller själv välja nån annan typ.
Citera
2013-12-26, 19:56
Medlem
wastedandlazys avatar
Köpte en tele2 låst zte blade 2 som skulle gå att använda med comviq men icke
Vad kan jag göra?
Citera
2013-12-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Köpte en tele2 låst zte blade 2 som skulle gå att använda med comviq men icke
Vad kan jag göra?

Vad händer när du sätter in SIM-kortet?

Det borde fungera, säker på att du har alla inställningar rätt.
https://www.comviq.se/kundservice skriv in ditt nummer där så får du ett sms med inställningarna.
Citera
2013-12-26, 21:59
Medlem
wastedandlazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Vad händer när du sätter in SIM-kortet?

Det borde fungera, säker på att du har alla inställningar rätt.
https://www.comviq.se/kundservice skriv in ditt nummer där så får du ett sms med inställningarna.

"emergency calls only
phone is sim network subset locked"
kommer inte in på telefonen alls då, vilka inställningar?

enligt tele2 ska man skicka tomt sms till 123, men kan ju inte skicka från bladen
skickade från en annan och stängde av och satte sen in i den låsta men verkar inte få nåt

har ett comviq chip, skickar jag 123 med i bladen så får jag att telefonen inte stödjer sms/internet:P
Citera
2013-12-27, 05:41
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Går det att kombinera ett Kompis abonnemang med ett mobilt bredband medium på samma simkort?

Ringer nästan ingenting men jag har behov av 20-30gb surf i månaden.
Att betala 59kr per gb när jag använt den redan löjligt låga gränsen är inte direkt ekonomiskt gångbart.
Citera
2013-12-27, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Går det att kombinera ett Kompis abonnemang med ett mobilt bredband medium på samma simkort?

Ringer nästan ingenting men jag har behov av 20-30gb surf i månaden.
Att betala 59kr per gb när jag använt den redan löjligt låga gränsen är inte direkt ekonomiskt gångbart.

Nej, det går inte. Vad jag vet är det bara möjligt hos 3.
Citera
2013-12-29, 01:11
Medlem
mrscools avatar
Tjena! Comviq har ju något bra erbjudande på "comviq fast pris" som är utan bindningstid. Ifall jag tar det med en telefon och sedan vill säga upp det, måste jag fortsätta betala för telefonen då eller skickar man tillbaka den i samma veva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in