Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-14, 12:15
  #3193
Medlem
NiV3Rts avatar
Jag befinner mig just nu utomlands men skall snart flytta tillbaka till Sverige för att fortsätta mina studier. Jag har som avsikt att skaffa Tele2 Kompis Student. Jag kommer dock inte att kunna göra detta då jag anländer till Sverige då jag först får mitt Mecenatkort till hösten. Kommer jag att bli debiterad något ifall jag byter abonnemangsform senare?
Citera
2013-03-14, 13:29
  #3194
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeap
Googlat? börja med att kolla deras hemsida, https://www.comviq.se/kontantkort

Välj prisplan och kolla vad det kostar till "övriga nät".

okej tack!
Citera
2013-03-14, 14:41
  #3195
Medlem
Jag ska flytta utomlands och vill pausa mitt abonnemang hos Tele2.. Har en Iphone med studentrabbat och jag undrar om man ändå kan använda mobilen till typ spel och annat kul med den trots att man pausat betalningen för den?
Citera
2013-03-14, 15:28
  #3196
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All4
Jag ska flytta utomlands och vill pausa mitt abonnemang hos Tele2.. Har en Iphone med studentrabbat och jag undrar om man ändå kan använda mobilen till typ spel och annat kul med den trots att man pausat betalningen för den?


Javisst. WiFi.
Citera
2013-03-14, 15:42
  #3197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Javisst. WiFi.


Underbart!

Tack
Citera
2013-03-15, 18:02
  #3198
Medlem
Hej. Har comviq mobilt bredband 4G som jag köpte för en månad sedan. Det är så att jag köpte det för att kunna använda och ladda det med månad+ (50gb). Men nu är det borttaget på obestämd tid enligt comviqs support. De hade ingen annan information.

Vad kan detta innebära? Surt att ha kastat 800kr i sjön =/
Citera
2013-03-15, 18:34
  #3199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user4444
Hej. Har comviq mobilt bredband 4G som jag köpte för en månad sedan. Det är så att jag köpte det för att kunna använda och ladda det med månad+ (50gb). Men nu är det borttaget på obestämd tid enligt comviqs support. De hade ingen annan information.

Vad kan detta innebära? Surt att ha kastat 800kr i sjön =/

Jag hittar det fortfarande; https://www.comviq.se/mobilt-bredband#pricePlans

markera sedan 4G och klicka på Tanka 50GB. Det borde funka.
Citera
2013-03-15, 19:09
  #3200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Jag hittar det fortfarande; https://www.comviq.se/mobilt-bredband#pricePlans

markera sedan 4G och klicka på Tanka 50GB. Det borde funka.

Ne, om jag klickar i det och trycker tanka dirigeras man om till en sida där man måste skriva in sitt surf-nummer. När man gör det kommer en ny sida där endast vanlig månadssurf finns =/

Funderar om månadsurf plus endast är tillgängligt första gången man tankar eftersom det fortfarande finns som alterativ innan jag skrivit in mitt nummer?
__________________
Senast redigerad av user4444 2013-03-15 kl. 19:11. Anledning: stavfel
Citera
2013-03-15, 21:33
  #3201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Gäller inte bara tele2 men när man ringer och sitter i telefonkön ska man skriva in sitt personnummer för snabbare support. Men när man väl kommer fram så frågar dom ändå efter personnummer. Sist frågade jag han i supporten om funktionen inte fungerade och fick "öh jo de gör den väll..." vart lite ställd eftersom jag då inte kunde fatta varför han då fråga efter det.


Sen undrar jag hur det är att jobba i supporten, har större delen av personalen alla hästar i hagen? Ibland undrar jag... Blir lite sugen på att söka jobb där den dagen jag inte har något bara för att kolla över läget och se om man kan höja nivån lite.
När det gäller personnummer vet jag inte, men om du ringer mobilkundtjänsten så får man knappa in sitt telefonnummer, och vissa brukar råka knappa fel siffror eller knappa in numret de ringer från istället för det de har frågor om, och då är det bättre att fråga en gång extra än att sitta och stirra på fel kundbild under halva samtalet.

De flesta har det, ja. Sen är det ett jobb med hög personalomsättning, så därför kan det skilja en hel del med kompetensen bland anställda. Men dom flesta försöker i alla fall göra sitt bästa, och alla har ju trots allt varit ny och okunnig i början.

Citat:
Ursprungligen postat av All4
Jag ska flytta utomlands och vill pausa mitt abonnemang hos Tele2.. Har en Iphone med studentrabbat och jag undrar om man ändå kan använda mobilen till typ spel och annat kul med den trots att man pausat betalningen för den?
Tänk på att man kan kan ha abonnemanget vilande max 6 månader under en 12-månadersperiod. Ett annat tips är att om du inte har det vilande så kan du använda Tele2s app +46, som gör att du kan ringa och ta emot samtal till fasta och mobila nätet via Wifi, och då till samma kostnad som om du var i Sverige (dvs gratis med Volym och ordinarie minuttaxa med de övriga).
Den appen fungerar för övrigt även bra inom Sverige också, så befinner man sig på ett ställe med dålig täckning men med Wifi så kan man använda den för att kunna ringa utan att tänka på täckningen

Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Jag befinner mig just nu utomlands men skall snart flytta tillbaka till Sverige för att fortsätta mina studier. Jag har som avsikt att skaffa Tele2 Kompis Student. Jag kommer dock inte att kunna göra detta då jag anländer till Sverige då jag först får mitt Mecenatkort till hösten. Kommer jag att bli debiterad något ifall jag byter abonnemangsform senare?
Om du skaffar ett abonnemang utan bindningstid så kan du byta prisplan senare, och du kommer eventuellt bli debiterad en engångsavgift på 99 kr för att du byter prisplan. Men skaffar du ett abonnemang nu med bindningstid så kan du inte skaffa Studentabonnemang senare eftersom dessa kräver att du binder upp dig på minst 12 månader.
Citera
2013-03-21, 00:36
  #3202
Medlem
Har problem med MMS på min Nexus 4 med tele2. Jag kan skicka mms, men inte ta emot. När folk skickar mms till mig står det bara "visa" på en liten box som jag kan försöka ladda ner 49kb via, men inget händer. Tycker att min APN ser ut som den som skrivits tidigare i den här tråden.
Citera
2013-03-21, 08:25
  #3203
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Har problem med MMS på min Nexus 4 med tele2. Jag kan skicka mms, men inte ta emot. När folk skickar mms till mig står det bara "visa" på en liten box som jag kan försöka ladda ner 49kb via, men inget händer. Tycker att min APN ser ut som den som skrivits tidigare i den här tråden.

Har under en längre tid upplevt precis samma problem som dig, fast med min Samsung S2a. Jag vet inte varför det blir så, men brukar gå att hämta bilden efter nån timme.....
Citera
2013-03-21, 09:47
  #3204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Har under en längre tid upplevt precis samma problem som dig, fast med min Samsung S2a. Jag vet inte varför det blir så, men brukar gå att hämta bilden efter nån timme.....
Jag har inte kunnat visa mms på säkert en månad. Oklart om det är ännu längre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback