Citat:
Ursprungligen postat av
Albert.Zweistein
Det var just min poäng. Varför ringa runt till alla flera månader innan abonnemanget tar slut för att binda folk i 24mån till? Klart att det är stora summor på spel för företagen och mest attraktiva erbjudandet vinner flest kunder, jag tänker då vänta till absolut sista dagen. Kommer det inget så finns det fler fiskar i sjön
Precis. Uppsägningstiden är 3 månader så "risken" finns kunder börjar redan nu börjar ringa in för att säga upp abonnemangen och byta operatör. Därför tjänar Tele2 på att låsa upp dem på ett nytt erbjudande.
Citat:
Ursprungligen postat av
gsminfo
Du betalar all förbrukning och en del av månadsavgiften fram t.o.m. avslutningsdagen.
Sämmer. Du (dafuqisdis) betalar fram tills den dagen abonnemanget stängs ner. Om du har kvarvarande bindningstid (t.ex. om det flyttas två veckor innan), så får du en slutfaktura på dessa 14 dagar. Om det stängs 14 dagar senare så får du en sista vanlig faktura för dom dagarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
gsminfo
Men nu blir det ju lite extra konstigt då Tele2 och Comviq är en och samma operatör. Så det borde kunna gå att lösa smidigt. Men min erfarenhet är att Tele2 aldrig löser nåt utan bara kör över kunderna.
Nej en slutfakturera vid flytt till Comviq utgår alltid med motiveringen att du bryter ditt nuvarande kontrakt. Rent krasst så innebär det att en slutfaktura även kan tas ut så fort kund byter prisplan, men det görs det inte.