2014-01-07, 17:00
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Nu jävlar i min låda börjar svetten lackas hos tele2!
Blev just uppringd av en säljare (och av bakgrundsvolymen att döma är det bra fart i tomteverkstan)
som prompt skulle sälja mig en ny telefon och binda upp mig ytterligare 24 mån. Han gjorde under det 7-8min låga samtalet klar för mig (10-15ggr) att det abonnemang jag idag har (max unlimited) inte fanns på kartan att kunna få igen. Verkar som det blir en spännande framtid kommande månaderna.

Kändes lite märkligt att man redan nu börjar ligga på och jaga kunder med tanke på att mitt abonnemang går ut först om ca 3 mån.

Ska bli intressant att se hur det ter sig när allas abonnemang tar slut, känns som tre och tele 2 får lägga lite krut på att vinna kunderna 24mån till.
Citera
2014-01-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Nu jävlar i min låda börjar svetten lackas hos tele2!
Blev just uppringd av en säljare (och av bakgrundsvolymen att döma är det bra fart i tomteverkstan)
som prompt skulle sälja mig en ny telefon och binda upp mig ytterligare 24 mån. Han gjorde under det 7-8min låga samtalet klar för mig (10-15ggr) att det abonnemang jag idag har (max unlimited) inte fanns på kartan att kunna få igen. Verkar som det blir en spännande framtid kommande månaderna.

Kändes lite märkligt att man redan nu börjar ligga på och jaga kunder med tanke på att mitt abonnemang går ut först om ca 3 mån.

Ska bli intressant att se hur det ter sig när allas abonnemang tar slut, känns som tre och tele 2 får lägga lite krut på att vinna kunderna 24mån till.

Mot en förhöjd månadsavgift för ny hårdvara kan du förlänga Maxi Unlimited med ny hårdvara här: http://www.tele2.se/maxi.aspx

3s ordinarie priser ligger redan ganska nära Tele2s kampanjpriser. Jag tror inte att man kommer med ett nytt erbjudande, eftersom Tele2 redan ringer runt till befintliga Maxi Unlimited-kunder och erbjuder det du finner på sidan ovan.
Citera
2014-01-07, 19:49
Medlem
Hej!

Jag har just nu ett Kompis Pott abonnemang hos tele2 där bindningstiden har gått ut. Tecknade dock ett nytt abonnemang hos Comviq där jag valde att behålla mitt nuvarande nummer. Frågan är då ifall jag behöver meddela Tele2 om detta och säga upp, eller om det sköts per automatik? Kommer jag behöva betala något mer på mitt nuvarande abonnemang hos tele2?
Citera
2014-01-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Nej, din bindningstid fortsätter inte automatiskt. Den upphörde ju för några dagar sen.
Nej, Tele2 har aldrig "ägt" Comviq. Tele2 är ett företag. Comviq är ett av flera varumärken som Tele2 använder sig av. Ett Comviq-kort bör alltså fungera i din mobil. Men för säkerhets skull ska du först låna ett Comviq-kort av nån du känner och testa i din mobil. Det går nämligen att låsa del av nät, så kolla först hur det är med just din mobil.
Jag menade givetvis att abonnemanget fortsätter automatiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Du har ju inte sagt upp abonnemanget än. Följaktligen måste du betala för tre månader efter uppsägningen.
Jag sa upp abonnemanget i oktober och de sa att jag bara ska kontakta min nya operatör när bindningstiden går ut så avslutas mitt abonnemang direkt hos Tele2. Men jag undrar som sagt hur slutfakturan kommer att bli hos Tele2?
Citera
2014-01-07, 20:21
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Mot en förhöjd månadsavgift för ny hårdvara kan du förlänga Maxi Unlimited med ny hårdvara här: http://www.tele2.se/maxi.aspx

3s ordinarie priser ligger redan ganska nära Tele2s kampanjpriser. Jag tror inte att man kommer med ett nytt erbjudande, eftersom Tele2 redan ringer runt till befintliga Maxi Unlimited-kunder och erbjuder det du finner på sidan ovan.

Det var just min poäng. Varför ringa runt till alla flera månader innan abonnemanget tar slut för att binda folk i 24mån till? Klart att det är stora summor på spel för företagen och mest attraktiva erbjudandet vinner flest kunder, jag tänker då vänta till absolut sista dagen. Kommer det inget så finns det fler fiskar i sjön
Citera
2014-01-07, 23:56
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqisdis
Jag sa upp abonnemanget i oktober och de sa att jag bara ska kontakta min nya operatör när bindningstiden går ut så avslutas mitt abonnemang direkt hos Tele2. Men jag undrar som sagt hur slutfakturan kommer att bli hos Tele2?

Du får naturligtvis slutfakturan från den operatör du slutar hos. Jag gissar att det är därför det heter just SLUTfaktura.
Citera
2014-01-08, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Du får naturligtvis slutfakturan från den operatör du slutar hos. Jag gissar att det är därför det heter just SLUTfaktura.
Men jag vet att jag kommer att få slutfakturan hos Tele2 (duh), det jag undrar är som sagt om jag måste betala hela abonnemangsbeloppet (för januari månad) + det jag förbrukat under dessa januaridagar till Tele2? Ifall jag byter till Comviq imorgon t.ex.
Citera
2014-01-08, 13:36
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqisdis
Men jag vet att jag kommer att få slutfakturan hos Tele2 (duh), det jag undrar är som sagt om jag måste betala hela abonnemangsbeloppet (för januari månad) + det jag förbrukat under dessa januaridagar till Tele2? Ifall jag byter till Comviq imorgon t.ex.

Du betalar all förbrukning och en del av månadsavgiften fram t.o.m. avslutningsdagen.

Men nu blir det ju lite extra konstigt då Tele2 och Comviq är en och samma operatör. Så det borde kunna gå att lösa smidigt. Men min erfarenhet är att Tele2 aldrig löser nåt utan bara kör över kunderna.
Citera
2014-01-12, 17:34
Avslutad
Jag ska på semester till Frankrike i 10 dagar och undrar om det finns någon form av tilläggstjänst för att hålla nere kostnaderna? Eller andra tips på vad man kan göra för att nästa faktura inte blir skyhög.
Vill framförallt kunna hålla kontakten med folket jag reser med.
Citera
2014-01-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Det var just min poäng. Varför ringa runt till alla flera månader innan abonnemanget tar slut för att binda folk i 24mån till? Klart att det är stora summor på spel för företagen och mest attraktiva erbjudandet vinner flest kunder, jag tänker då vänta till absolut sista dagen. Kommer det inget så finns det fler fiskar i sjön
Precis. Uppsägningstiden är 3 månader så "risken" finns kunder börjar redan nu börjar ringa in för att säga upp abonnemangen och byta operatör. Därför tjänar Tele2 på att låsa upp dem på ett nytt erbjudande.

Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Du betalar all förbrukning och en del av månadsavgiften fram t.o.m. avslutningsdagen.
Sämmer. Du (dafuqisdis) betalar fram tills den dagen abonnemanget stängs ner. Om du har kvarvarande bindningstid (t.ex. om det flyttas två veckor innan), så får du en slutfaktura på dessa 14 dagar. Om det stängs 14 dagar senare så får du en sista vanlig faktura för dom dagarna.

Citat:
Men nu blir det ju lite extra konstigt då Tele2 och Comviq är en och samma operatör. Så det borde kunna gå att lösa smidigt. Men min erfarenhet är att Tele2 aldrig löser nåt utan bara kör över kunderna.
Nej en slutfakturera vid flytt till Comviq utgår alltid med motiveringen att du bryter ditt nuvarande kontrakt. Rent krasst så innebär det att en slutfaktura även kan tas ut så fort kund byter prisplan, men det görs det inte.
Citera
2014-01-13, 01:32
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Nej en slutfakturera vid flytt till Comviq utgår alltid med motiveringen att du bryter ditt nuvarande kontrakt. Rent krasst så innebär det att en slutfaktura även kan tas ut så fort kund byter prisplan, men det görs det inte.

Nja... det var ju just det jag menade att Tele2 trasslar till det och gör helt onödiga interna slutfakturor, när kunderna ju bara flyttas inom samma företag och inte heller till nån annan operatör.

Det finns naturligtvis ingen som helst logisk anledning att göra en slutfaktura då, utan Tele2 har av nån underlig anledning valt att trassla till det.
Citera
2014-01-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DCEriksson
Jag ska på semester till Frankrike i 10 dagar och undrar om det finns någon form av tilläggstjänst för att hålla nere kostnaderna? Eller andra tips på vad man kan göra för att nästa faktura inte blir skyhög.
Vill framförallt kunna hålla kontakten med folket jag reser med.
Om du har en Iphone eller Androidmobil med lägre version än 4.3 så kan du köpa appen +46 från Tele2 för 49 kr, den gör att du kan ringa och ta emot samtal via WiFi till alla svenska nummer till samma kostnad som om du vore hemma i Sverige.

Sen finns också tjänsten "Surf utomlands" att köpa till om du behöver kunna surfa i din telefon, den finns att läsa om här.

Citat:
Nja... det var ju just det jag menade att Tele2 trasslar till det och gör helt onödiga interna slutfakturor, när kunderna ju bara flyttas inom samma företag och inte heller till nån annan operatör.

Det finns naturligtvis ingen som helst logisk anledning att göra en slutfaktura då, utan Tele2 har av nån underlig anledning valt att trassla till det.
Det är en marknadsplan; två olika varumärken = ta ut slutfaktura vid avslut av kontrakt hos ena eller andra = mer klirr i kassan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in