2014-01-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har zoomat in originalbilden och ser ingenting som jag inte tolkar som naturliga märken i barken.
Det syns tydligast på den första bilden, eftersom barken är kvar och det är en tall så kan det ju vara en synvilla/en slump pga insekter som gnagt spår i barken, eller ngt lajv-relaterat. Men du ser vad jag menar i alla fall?
Citera
2014-01-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Om bara GM kunde träda fram och erkänna mordet..
Ja tänk om.. Oavsett vem och i vilket fall.
Har dom Kallocain på psyket tror du?
http://olgarsson.wordpress.com/2011/03/
Har ingen erkänt än så kommer det troligtvis inte hända, hoppet står till om någon vet eller varit delaktig.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-06 kl. 20:22.
Citera
2014-01-06, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Det syns tydligast på den första bilden, eftersom barken är kvar och det är en tall så kan det ju vara en synvilla/en slump pga insekter som gnagt spår i barken, eller ngt lajv-relaterat. Men du ser vad jag menar i alla fall?
Ja, jag ser något som skulle kunna tolkas som symboler, men jag gör det inte.
Citera
2014-01-06, 20:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Om bara GM kunde träda fram och erkänna mordet..

Kanske får lite hjälp på traven och erkänner i hovrätten ..
Citera
2014-01-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ja, jag ser något som skulle kunna tolkas som symboler, men jag gör det inte.
Nej det verkar lite övertolkat, bara undrade om någon (typ du) sett det på plats, om det var något.
Citera
2014-01-06, 20:30
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Japp, på båda sidor om väggen, i hörnet av vardagsrummet är klart, men exakt var längs med väggen i sovrummet är oklart vad jag vet.
Tack, det var det jag hade för mig.
Citat:
Ja tänk om.. Oavsett vem och i vilket fall.
Har dom Kallocain på psyket tror du?
http://olgarsson.wordpress.com/2011/03/
Har ingen erkänt än så kommer det troligtvis inte hända, hoppet står till om någon vet eller varit delaktig.
Om vi nu förutsätter att KJ är skyldig så är jag ganska säker på att den här tråden kommer bidra till att han aldrig kommer att erkänna också. För varför ska han göra det när han ser att det finns en massa människor som tror på hans oskuld? Min brors mördare har fortfarande efter 12 år inte erkänt, men så har han en familj som ideligen hävdar hans oskuld också. Har man folk som tror på ens lögner så fortsätter man ljuga.
Citera
2014-01-06, 20:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej det verkar lite övertolkat, bara undrade om någon (typ du) sett det på plats, om det var något.
Nej, jag såg det inte på plats, men kanske någon i mitt sällskap gjorde det, så jag lämnar frågan öppen i tråden. Hen eller de som var med får givetvis svara via mig i PM om de/hen inte vill ge sig till känna.
Citera
2014-01-06, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad vill du ha sagt med detta egentligen?
Att KJ skulle kunna vara oskyldig?

Enkelt att förstå. Klipper och klistrar man ihop ett eget händelseförlopp på avfört material och
tillika har din inställning "Poliser är människor de också och är inte felfria de heller"
så kan man få ihop precis vilken rövarhistoria man vill, lägenheten blir styckningsplatsen och
MB blir gärningsmannen lite beroende på vem författaren är.

Av din påhittade historia drog du slutsatsen att KJ "den sjuke jäveln" skall vara nöjd med
tingsrättens dom och inte överklaga. Jag själv har inte skapat en hittepå historia och
därför rättar jag dig och säger; klart han skall och klart att han kommer att överklaga.

Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun

Anledningen till att jag har svårt att släppa detta är hur skadorna ser ut på bilden (FUP s 435). För mig är det där inga typiska nervösa självklösningar av en kille med nedbitna fingernaglar. Vad säger du?

Jag tror att skadorna som syns är självförvållade, det finns ingen direkt mall hur en typisk
skada förorsakad av sig själv med valfritt tillhygge skall se ut.
Jag tycker dessa bilder är sorgesamma att se på för någonstans får jag en känsla att KJ
valt sina rivställen med omsorg för att värna om sina egna så att såren lätt skall gå att dölja
under sina hoodies.

Men familjen visste nog.....
Citera
2014-01-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag tror nog att du skall tolka Bosses uttalande i FUPen som att boendestödjaren aldrig sett
KJ rispat sig själv, vad KJ gör när Bosse inte ser är en annan femma. KJ är väl inte typen som
springer runt i linnen.
Boendestödjarens yttrande "det som inte syns-finns inte" stryks ju av andra i
KJ:s närhet. Så stödassistenten Bosses spensliga uttalande är nog ganska diffusa att använda
sig av för att finna svaren på dom djupa klösmärkena.

Jag vet, av egen erfarenhet, att självskadebeteende är något som sker i hemlighet. Om man nu inte är en attentionwhore som gör det bara för att få uppmärksamhet. Jag har själv ett sorts självskadebeteende men ingen i min närhet skulle ens kunna gissa det.. Så att Bosse inte vet om det spelar ingen som helst roll, jag håller med dig. Det bevisar ingenting.
Citera
2014-01-06, 20:58
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Tack, det var det jag hade för mig.

Om vi nu förutsätter att KJ är skyldig så är jag ganska säker på att den här tråden kommer bidra till att han aldrig kommer att erkänna också. För varför ska han göra det när han ser att det finns en massa människor som tror på hans oskuld? Min brors mördare har fortfarande efter 12 år inte erkänt, men så har han en familj som ideligen hävdar hans oskuld också. Har man folk som tror på ens lögner så fortsätter man ljuga.

Hela fallet är ett enda stort fluff-fluff, från förhör, span, åtal och rättegång. De två, från början kaxiga, åklagarna såg ganska nervösa ut i slutet och efter rättegången. Innerst inne vet de med sig att om detta åtal väckts i en annan del av landet, hade de varit helt bortgjorda.
Citera
2014-01-06, 21:00
Medlem
Citat:
Nej, jag såg det inte på plats, men kanske någon i mitt sällskap gjorde det, så jag lämnar frågan öppen i tråden. Hen eller de som var med får givetvis svara via mig i PM om de/hen inte vill ge sig till känna.
Perfekt!
Men antagligen är det inget, ni såg det ju inte så jag övertolkar nog det där.
Citera
2014-01-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent
Jag vet, av egen erfarenhet, att självskadebeteende är något som sker i hemlighet. Om man nu inte är en attentionwhore som gör det bara för att få uppmärksamhet. Jag har själv ett sorts självskadebeteende men ingen i min närhet skulle ens kunna gissa det.. Så att Bosse inte vet om det spelar ingen som helst roll, jag håller med dig. Det bevisar ingenting.
Så bara för att du inte visar upp dina skador är alla som gör det "attentionwhores"? Du är väl bara din egen referens, att K visat sina beror på att han undersöks av läkare (på psyk om jag minns rätt?)
Antagligen har dessa skador ensamt inget att säga oss om skuld eller oskuld men man tolkar ju med sitt bagage. Även utan bagage.
Jag har aldrig medvetet skadat mig själv så utan bagage blir min tolkning då
-Han skadar sig för att han mår dåligt.

Varför mår han dåligt?
Pga den situation han befinner sig i?
Pga att han mördat V?
Både och?
Inget av det?
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-06 kl. 21:13. Anledning: Ja det var väldigt vad det var stavfel idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in