Citat:
Jag svarade bara på ditt påstående om att om kroppen styckats utomhus så skulle det inte finnas någon anledning att stycka den. Men som jag sa så beror det väl på varför man valt att stycka den? Jag vet inte om man konstaterat i vilket syfte kroppen styckats någonstans? Således vet vi fortfarande inte om den styckats för att bli lättare att hantera eller om den styckats av ren experimentlusta/nyfikenhet. Sen kan man ha åsikter om vad man tror om det ena eller andra scenariot, men vi vet inte.
Att ha AS och ADD är inte synonymt med att vara helt utan hjärna, bara att vissa saker inte funkar på samma sätt som för de flesta andra. Jag betvivlar inte en sekund att det finns massor av saker KJ klarar men där han utnyttjar sin position som "handikappad" också för att slippa undan.
Det här mordet har inte visat på någon överdriven förmåga att sopa undan spår eller någon oerhört smart förövare. Kroppsdelarna hittades, blod i bagaget hittades, det finns ett antal svävande svar, ett antal omständigheter som pekar på KJ osv. Att mordplats och vapen inte hittats vill jag mena kan bero på tur lika väl som något annat.
Huruvida ödehuset användes som sexplats av MB och VB vet jag inte, men nog kan jag tänka mig betydligt bättre ställen i närheten. Fast å andra sidan tyckte jag att det var märkligt att de åkt till Gruvberget och haft sex också för det är ju extremt välbesökt (och jo, jag tror definitivt de hade sex mer än några få ggr).
Men det är inte alldeles ovanligt att mördare gömmer sina offer på platser de känner till och känner sig trygga med. KJ har bott nära det här stället hela sitt liv och förmodligen varit där mängder med ggr.
Att ha AS och ADD är inte synonymt med att vara helt utan hjärna, bara att vissa saker inte funkar på samma sätt som för de flesta andra. Jag betvivlar inte en sekund att det finns massor av saker KJ klarar men där han utnyttjar sin position som "handikappad" också för att slippa undan.
Det här mordet har inte visat på någon överdriven förmåga att sopa undan spår eller någon oerhört smart förövare. Kroppsdelarna hittades, blod i bagaget hittades, det finns ett antal svävande svar, ett antal omständigheter som pekar på KJ osv. Att mordplats och vapen inte hittats vill jag mena kan bero på tur lika väl som något annat.
Huruvida ödehuset användes som sexplats av MB och VB vet jag inte, men nog kan jag tänka mig betydligt bättre ställen i närheten. Fast å andra sidan tyckte jag att det var märkligt att de åkt till Gruvberget och haft sex också för det är ju extremt välbesökt (och jo, jag tror definitivt de hade sex mer än några få ggr).
Men det är inte alldeles ovanligt att mördare gömmer sina offer på platser de känner till och känner sig trygga med. KJ har bott nära det här stället hela sitt liv och förmodligen varit där mängder med ggr.
Det är inte ovanligt, dock med tillägget att det brukar ligga längre bort, vad är det GW brukar säga, en timmes bilresa tur och retur eller några mil, jag minns inte. Gula huset ligger väldigt nära KJ föräldrahem och sommarstugan, han hade tid att köra längre, och till en mer undanskymd plats. Men visst, vi vet inte vad som rörde sig i mördarens hjärna vid tillfället.
Om KJ var alkoholpåverkad så kan det förklara varför han inte gav sig ut på de lite större trafikerade vägarna, risk för att stoppas av polis. Men inget mer än KJ vittnesmål tyder på att han var berusad den kvällen, åtminstone inte när han besökte sin bror i föräldrahemmet.