2014-01-06, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det jag diskuterade, som du svarade på, var det betecknande i att i en tråd som ska handla om debattörers debattstil, och då får man anta att det ska vara en tråd där folk får klaga på andra i lugn och ro utan att bli rapporterade, enbart finner klagomål på kvinnorna och feministerna på detta forum. Som knappast hör till lågvattenmärkena.
Om du nu inte är ett "krig" mellan feminister och antifeminister utan alla sitter och tittar på varandnra som individer borde inte kritiken då landa där den faktiskt mest hör hemma?

Varför förväntar du dig att kvinnor/feminister ska "sköta sig" och hålla debattnivån på en hög nivå?
Alla verkar förvänta sig det. Så i ett hav av trams, personpåhopp, allmänt kvinnohat och förakt hit och dit, när en kvinna viker av och tramsar så får hon en hel uppsjö av kritik kring detta. trådar startas i ämnet t.o.m. Du finner inte det rätt betecknande?

Problemet är att du liksom de flesta i detta forum kräver att världen ska vara rättvis med betoning på att könsrelaterat hyckleri inte ska få förekomma. Högt ställda krav på det andra könet med andra ord. Notera: det andra könet. De flesta män och kvinnor i forumet ställer dessa krav. Det är en av grundorsakerna till den dynamik vi ser.

Lägg mer vikt vid att förstå världen är mitt tips. Både antifeminister och feminister är helt upptagna med att moralisera hur världen borde vara, men de flesta är rätt kassa på att faktiskt förstå världen.

Forumets kvinnor stör sig på misogyna manliga skribenter. Vettiga manliga skribenter är överlag duktiga på att filtrera bort detta. I grunden så handlar det om identitet. Vi identifierar oss med våra kön och tar åt oss personligen. Av samma anledning så stör sig forumets män på manshatande feminister i t.ex. media. Vettiga kvinnliga skribenter är överlag duktiga på att filtrera bort detta.

Det handlar även om kommunikation. De flesta av oss i forumet är intresserade av kommunikation mellan könen, men av olika skäl. Många manliga skribenter är intresserade av detta som en form av provokation, men det gäller även ett fåtal kvinnliga skribenter. De seriösa skribenterna vill också diskutera mellan könen men kräver också seriösa svar från meddebattörer. Konsekvens: vi stör oss mer när den "andra sidan" inte lever upp till våra krav.
2014-01-06, 16:23
Medlem
Citat:
Det jag diskuterade, som du svarade på, var det betecknande i att i en tråd som ska handla om debattörers debattstil, och då får man anta att det ska vara en tråd där folk får klaga på andra i lugn och ro utan att bli rapporterade, enbart finner klagomål på kvinnorna och feministerna på detta forum. Som knappast hör till lågvattenmärkena.
Om du nu inte är ett "krig" mellan feminister och antifeminister utan alla sitter och tittar på varandnra som individer borde inte kritiken då landa där den faktiskt mest hör hemma?

Det är ju subjektivt, som jag skriver så anser ju jag att lågvattenmärkena är andra än du tyckerm och jag tycker inte alls kritiken landar så fel. Jag har ju inte direkt sett några av de seriösa debattörerna här som hyllar de män du kallar lågvattenmärken heller. De flesta verkar som jag tycka att de är bortom räddning och inte värd att lägga någon större vikt vid.

Citat:
Varför förväntar du dig att kvinnor/feminister ska "sköta sig" och hålla debattnivån på en hög nivå?
Alla verkar förvänta sig det. Så i ett hav av trams, personpåhopp, allmänt kvinnohat och förakt hit och dit, när en kvinna viker av och tramsar så får hon en hel uppsjö av kritik kring detta. trådar startas i ämnet t.o.m. Du finner inte det rätt betecknande?

Jag skrev ju precis varför jag förväntade mig det, varför kan man inte se det som en komplimang att man förväntas hålla en debatt på en hög nivå? jag förväntar mig helt enkelt att det ska kunna vara möjligt att föra en resonabel saklig diskussion på en annan nivå med någon som är lite äldre och kanske har någon sorts utbildning än om jag skulle få för mig att diskutera med en 17åring som tycker att sliddjur är slampor, är det konstigt?

Du är alltså upprörd för att du och andra får befogad kritik när ni tramsar och startar skittrådar bara för att andra inte får det?

Det som gör mig allra mest ledsen eller besviken på det här forumet är inte när jag får kritik om jag retar någon eller skriver ett korkat inlägg utan om jag verkligen skriver något från hjärtat som jag tycker är viktigt och sen knappt får någon respons på det.
2014-01-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Som svar på att denna tråd nästan enbart innehåller kritik mot de få feminister som existerar på forumet. Och som svar på Flaxards trevliga inlägg där han raddar upp alla feminister och ger dem en bedömning.
så har jag här skapat lite julpyssel till alla.

Här är mina absoluta sämsta debattörer på detta forum. Bara se om ni kan lista ut vilka dessa är:
Alla rätt får hederspris.

A.

Levererar surt stinkande bittra inlägg som alla handlar om att feminister är orsaken till alla hans personliga problem, spelar ingen roll vad ämnet i sig är, alla hans inlägg handlar om detta.
Klarar inte vika av från denna väg alls och äger noll kapacitet följa en röd tråd eller ett resonemang.

B.

Extremt känslostyrd, förföljer varenda feminist på forumet med minst 25 inlägg per dag.
1/3 del av inlägget är personliga påhopp av stilen; Ditt jävla korkade feministdrägg, är du så jälva dum.....med stora capslock.
1/3 är kvasivetenskap av sämsta kvalitet gärna utan källanvisning
1/3 några rader där han berättar hur värdelösa just kvinnor är på allt och hur världsbäst män är på allt.
Allt väl avrundat med 10 st smileys.

C.

Verkar fullt vettig först, men saknar självinsikt vad han själv faktiskt skrivit och när han börjar förlora diskussionen går ofelbart in i härskartekniker av typen: Du är känslostyrd,
kan inte tänka rationellt, för att till slut avrundas med ett: Håll käften!

D.
Lite samma stuk som A. men har lite större förmåga att kunna debattera något annat.
Full av halmgubbar om att kvinnor är så och kvinnor är si och feminister är jordens avskum.

E.

Sexfixerat äckel för att vara ärlig, varje trådstart handlar om att kvinnor egentligen är horor som blir blöta i trosorna varje gång "blattar" går förbi. Och det är feministernas fel. Också hans enda ämne.

F.

Klarar egentligen debattera rätt ok. men avrundar varje inlägg med ett fitta, feministluder eller
feministfitta i lite olika konstellationer. Tourettes syndrom?

G.

Allt är judarnas, feministernas och frankfurtskolans fel.

H.

Högtravande ordbajseri av sämsta sort, ignorerar frågor, ämnet och anser att kvinnor
bör domineras, hunsas och sättas på plats inom alla områden.

I.

Troll. som låtsas vara något han inte är, både då det gäller kön, social klass samt parti vederbörande röstar på.

J.

Ständigt korta oneliners, där han medvetet enbart går in för att misstolka, förvrida, skapa halmgubbar kring vad man egentligen skrivit eller menat.

K. L.M.N.O. och P.

Enbart på forumet för att berätta för alla vitt och brett om hur dåliga kvinnor är.
Startar enbart trådar av typen: Finns det något kvinnor är bra på? Kan kvinnor tänka?
Är kvinnor bra på någon sport? Varför är inte kvinnor intelligenta?
Varför är kvinnor som barn? Varför är kvinnor sånna horor?
Hur tar vi bort kvinnlig rösträtt?
Faktiskt riktigt roligt. Förstår att jag själv är med, gissar på F men har ju svårt att tro att du skulle tycka att jag debatterar ok. 2 cigarrer för humor.
2014-01-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Problemet är att du liksom de flesta i detta forum kräver att världen ska vara rättvis med betoning på att könsrelaterat hyckleri inte ska få förekomma. Högt ställda krav på det andra könet med andra ord. Notera: det andra könet. De flesta män och kvinnor i forumet ställer dessa krav. Det är en av grundorsakerna till den dynamik vi ser.

Lägg mer vikt vid att förstå världen är mitt tips. Både antifeminister och feminister är helt upptagna med att moralisera hur världen borde vara, men de flesta är rätt kassa på att faktiskt förstå världen.

Forumets kvinnor stör sig på misogyna manliga skribenter. Vettiga manliga skribenter är överlag duktiga på att filtrera bort detta. I grunden så handlar det om identitet. Vi identifierar oss med våra kön och tar åt oss personligen. Av samma anledning så stör sig forumets män på manshatande feminister i t.ex. media. Vettiga kvinnliga skribenter är överlag duktiga på att filtrera bort detta.

Det handlar även om kommunikation. De flesta av oss i forumet är intresserade av kommunikation mellan könen, men av olika skäl. Många manliga skribenter är intresserade av detta som en form av provokation, men det gäller även ett fåtal kvinnliga skribenter. De seriösa skribenterna vill också diskutera mellan könen men kräver också seriösa svar från meddebattörer. Konsekvens: vi stör oss mer när den "andra sidan" inte lever upp till våra krav.

Ja jag tycker mig ha rätt att kräva respekt från andra om jag själv ger respekt. Konstigt?
Ska vi leva i ett jämställt samhälle så ska inget kön ständigt gå runt med förakt mot det andra och inget kön ska behöva känna sig kränkt, utsatt och illa behandlat (detta gäller för båda, så du behöver inte dra historia om hur illa män behandlas jag vet och accepterar)

det jag och jag tror övriga feminister i denna tråd, som blir galna av irritation på detta ställe, är mest besvikna, arga och förbannade på. Är denna allrådande inkonsekvensen och oförmåga se empatiskt på den andres sits.
Bild: Individ sitter och debatterar fullt seriöst i 20 dagar på FB, får varje dag ca 10 inlägg, som alla kan läsa, mot sig som är av total respektlös, personförnedrande och bitvis kvinnohatande sort. ( för det är vad det är nämligen) Det blir efter 20 dagar alltså 200 inlägg med feminsiterluder! din jävla hora, kvinnor är värdelöst skit. Sen går hon banans, blir vansinnig och skriver ett surt inlägg till någon som svar. Varvid hon får 30 inlägg tillbaka från alla de som hon uppfattat som seriösa med kritik om denna debattstil, tråd skapas.. läs denna och scotts svar.
man kan filtrera bort mycket, men även feminsiter är människor, när våra filter är helt igengeggade
medans våra motståndares filter är rena som snö och vi klagar irriterat på våra skitiga filter och bara får svar: Feminister är sådana gnällspikar, ni klarar inte hålla en seriös debatt, sitter bara och tramsar. Filtrera bara. Titta på mig, jag filtrerar hela tiden! jag har inga problem.

Detta forum är som en liten minatyrspegling av världen där ute. Kvinnor bråkar och fightas om lika löner, få slippa vara rädd för våldtäkter, slippa bli osynliggjorda, slippa bli sedda som levande sexdockor, slippa filterskitet. Män klagar på att dessa kvinnor klagar och förstår inte alls varför det yr filterskit från kvinnor.
2014-01-06, 17:23
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ja jag tycker mig ha rätt att kräva respekt från andra om jag själv ger respekt. Konstigt?
Ska vi leva i ett jämställt samhälle så ska inget kön ständigt gå runt med förakt mot det andra och inget kön ska behöva känna sig kränkt, utsatt och illa behandlat (detta gäller för båda, så du behöver inte dra historia om hur illa män behandlas jag vet och accepterar)

det jag och jag tror övriga feminister i denna tråd, som blir galna av irritation på detta ställe, är mest besvikna, arga och förbannade på. Är denna allrådande inkonsekvensen och oförmåga se empatiskt på den andres sits.
Bild: Individ sitter och debatterar fullt seriöst i 20 dagar på FB, får varje dag ca 10 inlägg, som alla kan läsa, mot sig som är av total respektlös, personförnedrande och bitvis kvinnohatande sort. ( för det är vad det är nämligen) Det blir efter 20 dagar alltså 200 inlägg med feminsiterluder! din jävla hora, kvinnor är värdelöst skit. Sen går hon banans, blir vansinnig och skriver ett surt inlägg till någon som svar. Varvid hon får 30 inlägg tillbaka från alla de som hon uppfattat som seriösa med kritik om denna debattstil, tråd skapas.. läs denna och scotts svar.
man kan filtrera bort mycket, men även feminsiter är människor, när våra filter är helt igengeggade
medans våra motståndares filter är rena som snö och vi klagar irriterat på våra skitiga filter och bara får svar: Feminister är sådana gnällspikar, ni klarar inte hålla en seriös debatt, sitter bara och tramsar. Filtrera bara. Titta på mig, jag filtrerar hela tiden! jag har inga problem.

Detta forum är som en liten minatyrspegling av världen där ute. Kvinnor bråkar och fightas om lika löner, få slippa vara rädd för våldtäkter, slippa bli osynliggjorda, slippa bli sedda som levande sexdockor, slippa filterskitet. Män klagar på att dessa kvinnor klagar och förstår inte alls varför det yr filterskit från kvinnor.

Absolut, en miniatyrspegling av feminism i stort. Jag undrar om du inser hur fantastiskt rolig du precis var. Scotts lilla lista drog jag på munnen åt, men det här rev ner ett gapskratt.
2014-01-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Det är ju subjektivt, som jag skriver så anser ju jag att lågvattenmärkena är andra än du tyckerm och jag tycker inte alls kritiken landar så fel. Jag har ju inte direkt sett några av de seriösa debattörerna här som hyllar de män du kallar lågvattenmärken heller. De flesta verkar som jag tycka att de är bortom räddning och inte värd att lägga någon större vikt vid.

Jag skrev ju precis varför jag förväntade mig det, varför kan man inte se det som en komplimang att man förväntas hålla en debatt på en hög nivå? jag förväntar mig helt enkelt att det ska kunna vara möjligt att föra en resonabel saklig diskussion på en annan nivå med någon som är lite äldre och kanske har någon sorts utbildning än om jag skulle få för mig att diskutera med en 17åring som tycker att sliddjur är slampor, är det konstigt?

Du är alltså upprörd för att du och andra får befogad kritik när ni tramsar och startar skittrådar bara för att andra inte får det?

Det som gör mig allra mest ledsen eller besviken på det här forumet är inte när jag får kritik om jag retar någon eller skriver ett korkat inlägg utan om jag verkligen skriver något från hjärtat som jag tycker är viktigt och sen knappt får någon respons på det.

Jag har för det första inte startat någon skittråd. Och jag upplevde inte de trådar som en del tycker är så horriblet tramsiga som lika tramsiga som en del andra. men det är bara värt kritik tydligen om
TS är en feminist. Är TS en man så är det helt ok.

Värt att notera: Ingen av er kan bemöta mig i min kritik kring sak.
Varför kritiserar ni inte på motsvarade sätt t.e.x tråden: alla kvinnor är horor.
som ni kritiserade tråden alla män är horor?
alla kvinnor är horor kom först. Inte ett ljud över era läppar. Varför?
Senast redigerad av Merapi 2014-01-06 kl. 17:48.
2014-01-06, 18:18
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Jag har för det första inte startat någon skittråd. Och jag upplevde inte de trådar som en del tycker är så horriblet tramsiga som lika tramsiga som en del andra. men det är bara värt kritik tydligen om
TS är en feminist. Är TS en man så är det helt ok.

Värt att notera: Ingen av er kan bemöta mig i min kritik kring sak.
Varför kritiserar ni inte på motsvarade sätt t.e.x tråden: alla kvinnor är horor.
som ni kritiserade tråden alla män är horor?
alla kvinnor är horor kom först. Inte ett ljud över era läppar. Varför?

Det verkar oerhört svårt att nå fram till dig. Att feminister ryter ifrån till diverse drägg som hoppar på dem verbalt, sågar idioterna jäms med fotknölarna och använder vartenda fult knep de kan komma på mot dem, stör inte mig ett dugg.
Om de lägger dem på ignore stör det mig ännu mindre.
Det är när samma metoder används av feministen i seriösa diskussioner, med hänvisning till att alla meningsmotståndare är bittra mansgrisar, som det framstår som om den klagande feministen inte är ett dugg bättre själv. När den klagande feministen sedan undviker att svara på obekväma frågeställningar och istället ägnar sig åt ytterligare trams, dessutom förväntar sig att det skall komma några vita riddare till hennes försvar blir det om inte patetiskt så i alla fall skrattretande.
2014-01-06, 18:35
Bannlyst
När kommer facit till frågesporten? (han man sagt A måste man säga B)
2014-01-06, 18:38
Medlem
Gubbskems avatar
Misstänker att jag kan vara j. Brukar ha ovanan att anpassa mina inlägg till mottagarens nivå och stil istället för att hålla en konsekvent nivå. Därför får vissa utvalda i "motståndarlaget" IFK Feminism mycket utav den varan.
2014-01-06, 18:49
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
När kommer facit till frågesporten? (han man sagt A måste man säga B)
jag väntar med spänning. Tycker att det var ett storartat stimulerande inlägg.
2014-01-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det verkar oerhört svårt att nå fram till dig. Att feminister ryter ifrån till diverse drägg som hoppar på dem verbalt, sågar idioterna jäms med fotknölarna och använder vartenda fult knep de kan komma på mot dem, stör inte mig ett dugg.
Om de lägger dem på ignore stör det mig ännu mindre.
Det är när samma metoder används av feministen i seriösa diskussioner, med hänvisning till att alla meningsmotståndare är bittra mansgrisar, som det framstår som om den klagande feministen inte är ett dugg bättre själv. När den klagande feministen sedan undviker att svara på obekväma frågeställningar och istället ägnar sig åt ytterligare trams, dessutom förväntar sig att det skall komma några vita riddare till hennes försvar blir det om inte patetiskt så i alla fall skrattretande.

Detsamma kan jag ju då konstatera. Och även du, Brutus klarar inte att svara på den egentliga sakfrågan.

Det du inte verkar förstå att när debatten styr in på debattklimatet på FB, alltså en metadebatt.
(du sitter just i den tråden seru, men sker också ofta i övriga trådar) och män som du totlat igonerar fakta, så blir feminister rätt sura.
Är som ett par som går bredvid varandra, den ena går på slät skön, ren, varm sand, den andra tvingas lunka bredvid korsande mellan spyloskor, glassplitter och stora hål.
När den siste klagar när han precis trampat i en spyloska så säger den första..men vadå? skärp dig!
Fast han själv alldeles uppenbart kan se alla den dubbla vägbanan framför sig.

Tydlig bild nog?
2014-01-06, 19:28
Medlem
Jag hörde att de pratade om mig här inne, och var uppenbarligen tvungen att ge mig in i diskussionen då det är något av ett favoritämne.
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Efter att ha läst trådarna om rasister och mp-politikers skojretorik är jag är lite fascinerad över användaren Disciplina. Jag har sällan stött på debattörer i någon form eller forum som lyckas hålla ett sken bland övriga att denne är seriös, bildad och skarp trots att vid varje debatt som sträcker sig över 3-4 inlägg mot en och samma användare alltid mynnar ut i att hennes motståndare är dum, obildad och saknar läs- och tolkningsförståelse. Andra användare som dumförklarar motståndaren mer ofta än sällan brukar för eller senare ignoreras. Men inte i detta fall. Nu klargörs det tydligt från hennes sida att meningsmotståndaren slösar hennes tid och hon får inte ut något av det och avtackar sig vidare meningsutbyte. Ifall motståndaren hänger i ändå så brukar hon trots föregående karaktärsmord( ) komma tillbaka och återigen berätta att hon inte får ut något av debatten.

Jag har svårt att bilda mig en uppfattning om jag gillar eller ogillar hennes stil. Tycker det är lite kul att följa till en början. Tills inläggen når den nivå där varje mening bryts ner, analyseras och blir till retorisk kamp som inte längre handlar om trådens ämne. Hon lyckas helt enkelt få motdebattören att förklara meningsbyggnader tillslut istället för trådens ämne.

Jag testade, löjligt nog, i kanske den enda ordväxlingen jag haft med henne (vad jag minns) att vara först med avtackandet för vidare samtal pga att jag inte fick ut något av det. Ville se hennes reaktion. Då kom ett mycket neutralt svar där hon faktiskt klargjorde för sin åsikt men "förstod" att jag inte tänkte klargöra min. Blev lite ställd. Trodde hon skulle explodera. Så jag kan inte riktigt läsa henne tydligen.

Åsikter? Finns det någon offentlig debattör med liknande stil tycker ni? Skulle man komma undan med det?
Först och främst får jag väl gå in på de uppfattningar av mig som jag inte upplever som överensstämmande med verkligheten. För det första så håller jag fortfarande en del längre diskussioner som erbjuder visst utbyte, ser du exempelvis min mest långtgående diskussion i tråden om rasister så avslutas den inte på sådant sätt, då jag respekterar användaren Hugh.Hefner som forumets mer eller mindre enda intelligenta och sympatiska egenidentifierade antifeminist. Inte heller har jag för vana att dra in meningsmotståndares bildning i samtal, annat än när de själva försöker använda en påstådd utbildning för att ge sina argument tyngd. Och jag brukar under inga omständigheter återvända till att diskutera samma ämne med en användare som jag uttryckt en ovilja att diskutera ytterligare med. Slutligen avviker jag tekniskt sett inte från ämnesfrågor, även om jag ibland fokuserar på att reda ut enskilda detaljer så är det just för att de är av vikt för ämnet.

Varför du tror att jag skulle bli upprörd förstår jag inte. En påfallande andel av alla diskussioner erbjuder inget kunskapsutbyte, eftersom användarna inte kan enas om hur en företeelse, ett argument eller hela omvärlden ser ut. Man kan förklara sig både en och två gånger men i många fall är motståndaren främst intresserad av konspirationsteorier eller halmgubbar, och då är ytterligare diskussion rätt hopplös. Om något så har jag väl en viss respekt för de skribenter som uppfattar detta.

Att mitt beteende inte återfinns i den offentliga debatten har väl att göra med att den rensar bort de individer som saknar grundläggande tolkningsförmåga ganska snabbt. I de fall där dessa uppträder vill jag emellertid inte hävda att mitt beteende skulle vara så unikt som du vill göra gällande. Den som exempelvis följde debatten mellan författarna till Migrationens Kraft och Tino Sanandaji hela vägen till slutet lär uppfatta rätt så liknande tendenser, om än en något mindre fientlig ton.

Jag får väl för övrigt tacka för ett omdöme som förefaller mig vara något av det mest smickrande man kan få höra på en plats som denna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in