Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ja nu är jag glad igen.
Man kan ju inte vara en äkta feminist på detta forum om man inte har ett tjog ilskna anti i hälarna.
nej men det är lite roligt. Denna typ av "citat" är en slags konstform.
Alla kultfigurer har ju ett tjog av denna typ av uttalanden och man kan ju misstänka att de flesta skrevs efter deras död.
Håller helt med om citat i allmänhet, majoriteten av dem är helt uppdiktade.
Sen för att hålla mig till diskussionen så kan jag ju lista mina problem med nämnda "feministiska" debattörer.
Mysmari: Troll och agitator, hon skapar trådar enbart som reaktion på de idiotiska hur löser vi x-problem med kvinnor/feministmän skapade av Den djupt rotade trollgruppen på antisidan. meningslöst. Hon undviker att svara på argument och lever på att saker ska kännas bra istället för att vara bra.
Deriverbar: Har diskuterat för lite med deriverbar för att faktiskt ha en ordentlig uppfattning, men det lilla jag har sett verkar hon mer påläst än de andra kanske med undantag för Disciplina men lider fortfarande av att hon diskuterar efter känslor och inte fakta.
ScottWalker: Kör oftast på offerrollen, en roll som inte hjälper jämställdheten ett dugg, känsloargumenterande, bryr sig inte om fakta ingen som helst källkritik, strawman argument, behöver jag fortsätta?
Disciplina: Hon har sina dagar men de flesta diskussioner vi haft har flutit rätt ok. Hon är inte heller lika fast i sin övertygelse om den absoluta sanningen. Med andra ord fakta spelar roll hos henne vilket inte kan sägas om en del andra debattörer. Håller man sig till sakfrågan funkar det fint, sen har hon som tidigare nämnts lite av en intellektuell arrogans, men det är rätt vanligt här på FB.
Noola: Det lilla jag sett av Noola är att hon är ett påhäng till feministiska trådstartare och driver argument de redan tagit upp och återanvänder dem i samma tråd (kanske inte en rättvis bild)
Nu kan jag ju förvisso ha fel i min analys av dessa debattörer men det är hur jag upplevt dem.
Sen Har ju ArtemisAlthea tagits upp med henne har jag för länge sen lagt i samma kategori som Summertimesadness, helt meningslöst att föra diskussion med.