2014-01-05, 13:33
Medlem
Istok91s avatar
Ska CasualClothing ha någon rea?
Citera
2014-01-05, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Ska CasualClothing ha någon rea?

Japp, typ nu: http://www.casualclothing.dk/shop/frontpage.html
Citera
2014-01-06, 01:25
Medlem
GSE_s avatar
Ska nog kirra mig en svart Soft Shell-R från casualclothing imorgon.
Citera
2014-01-06, 13:08
Medlem
SLR-08s avatar
Casual Clothing har schysst utbud på sin rea, blev en order därifrån!

Någon mer som har varit på NK's rea?
I Stockholm var det väldigt utplockat när det gällde SI iallfall..
Citera
2014-01-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08

Är Si nytt för 2013? Har aldrig sett SI innan på Nk nämligen
Citera
2014-01-06, 13:25
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Är Si nytt för 2013? Har aldrig sett SI innan på Nk nämligen

Nej, det har funnits i flera år
Citera
2014-01-06, 13:41
Medlem
Citat:
Nej, det har funnits i flera år

jaha Såg de första gången i somras. Sen bor ja ej i sthlm/gbg så e där inte lika ofta
Citera
2014-01-06, 15:08
Medlem
Ser mycket fram emot vad NemeN har att erbjuda för SS14, CP känns inte alls intressant längre. Nöjer mig med min gamla Mille Miglia. MA Strum har aldrig tilltalat mig överhuvudtaget. SI tycker jag släpper mycket skit nu med.. Ett par stickade tröjor, min David-TC lined parka samt ice-J från Aw13 gillar jag dock väldigt bra. Köpte en camo crewneck av väldigt god kvalitet, önskar de vanliga crewnecken kunde hålla samma nivå.

Tycker storlekarna har blivit knepigare senaste 2 åren med? I en ghost piece-jacka har jag XL och i en Membrana-TC från samma år har jag XXXL.. Lite svårt i stickade plagg med, kan skilja 5-6cm i pit to pit på samma storlek i olika tröjor.
Senast redigerad av vivalaboeg 2014-01-06 kl. 15:14.
Citera
2014-01-06, 17:03
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
jaha Såg de första gången i somras. Sen bor ja ej i sthlm/gbg så e där inte lika ofta

Nej då håller man inte lika mycket koll på det

Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Ser mycket fram emot vad NemeN har att erbjuda för SS14, CP känns inte alls intressant längre. Nöjer mig med min gamla Mille Miglia. MA Strum har aldrig tilltalat mig överhuvudtaget. SI tycker jag släpper mycket skit nu med.. Ett par stickade tröjor, min David-TC lined parka samt ice-J från Aw13 gillar jag dock väldigt bra. Köpte en camo crewneck av väldigt god kvalitet, önskar de vanliga crewnecken kunde hålla samma nivå.

Tycker storlekarna har blivit knepigare senaste 2 åren med? I en ghost piece-jacka har jag XL och i en Membrana-TC från samma år har jag XXXL.. Lite svårt i stickade plagg med, kan skilja 5-6cm i pit to pit på samma storlek i olika tröjor.

Håller med dig, Nemen är verkligen på tapeten nu i vår.
CP har blivit sämre och sämre, inte samma klass som på SPW-tiden tyvärr.
MA Strum tilltalar inte mig heller direkt då det är för ojämnt.
Jag gillar att SI kör lite färger i nya kollektionen.
Sen har jag inte sett så mycket från S/S14 men verkar som dom kör lite vintage stuk vilket är kul!

Ang. storlekarna så håller jag med dig att det har blivit lite svårare.
Turligt nog har jag kunnat köra samma storlek rakt igenom på mina plagg men man märker verkligen att det diffar rätt mycket i tex. bröstmått och det beror inte på att dom är sydda på något annorlunda sätt.
Citera
2014-01-06, 19:28
Medlem
Citat:

Passade också på på Casualclothings rea. Visserligen bara en tröja, en ändå.

Förresten tycker jag att vissa kastar onödigt mycket skit på Ma Strum, jag har visserligen bara en jacka från dom men den är både skitsnygg och känns väldigt gedigen.

Men sen verkar ju min smak skilja sig rätt mycket från många andras också, tycker t.ex att det mesta SI släpper är rätt tråkigt. Nemens vintersläpp var också en riktig gäspning.
Citera
2014-01-07, 03:50
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Nemens vintersläpp var också en riktig gäspning.
Med tanke på dom höga förväntningarna jag hade på Nemens släpp var även jag missnöjd med årets kollektion. Förhoppningsvis får man se något från AW14/15 som dom visar i Florence nu dom kommande dagarna.
Citera
2014-01-07, 23:30
Medlem
Fick hem en slim fit poplin-skjorta från Ralph Lauren idag och vet inte om jag ska behålla den eller byta storlek. Jag köpte storlek M och funderar på att byta den till S då den känns lite för pösig och för stor i ärmarna, men är samtidigt rädd att S kommer bli för litet.
Är 185~ lång och väger 66kg Galet svårt att hitta rätt storlek för mig med dessa mått... Vad skulle ni köra på? Skulle va gott om ni kunde skriva ner era mått samt vilken storlek ni kör på.
Diffar det mellan oxford och poplin på RL förresten?
Senast redigerad av Suxess 2014-01-07 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in