Efter att ha läst trådarna om rasister och mp-politikers skojretorik är jag är lite fascinerad över användaren Disciplina. Jag har sällan stött på debattörer i någon form eller forum som lyckas hålla ett sken bland övriga att denne är seriös, bildad och skarp trots att vid varje debatt som sträcker sig över 3-4 inlägg mot en och samma användare alltid mynnar ut i att hennes motståndare är dum, obildad och saknar läs- och tolkningsförståelse. Andra användare som dumförklarar motståndaren mer ofta än sällan brukar för eller senare ignoreras. Men inte i detta fall. Nu klargörs det tydligt från hennes sida att meningsmotståndaren slösar hennes tid och hon får inte ut något av det och avtackar sig vidare meningsutbyte. Ifall motståndaren hänger i ändå så brukar hon trots föregående karaktärsmord(

) komma tillbaka och återigen berätta att hon inte får ut något av debatten.
Jag har svårt att bilda mig en uppfattning om jag gillar eller ogillar hennes stil. Tycker det är lite kul att följa till en början. Tills inläggen når den nivå där varje mening bryts ner, analyseras och blir till retorisk kamp som inte längre handlar om trådens ämne. Hon lyckas helt enkelt få motdebattören att förklara meningsbyggnader tillslut istället för trådens ämne.
Jag testade, löjligt nog, i kanske den enda ordväxlingen jag haft med henne (vad jag minns) att vara först med avtackandet för vidare samtal pga att jag inte fick ut något av det. Ville se hennes reaktion. Då kom ett mycket neutralt svar där hon faktiskt klargjorde för sin åsikt men "förstod" att jag inte tänkte klargöra min. Blev lite ställd. Trodde hon skulle explodera. Så jag kan inte riktigt läsa henne tydligen.
Åsikter? Finns det någon offentlig debattör med liknande stil tycker ni? Skulle man komma undan med det?