Citat:
Ursprungligen postat av
undulaten1
Så jävla typiskt barnrumpor till män som inte kan ta ansvar för vad dom gjort. Är man med på att sätta ett liv till världen ska man tänka till ordentligt innan. Det är ett ansvar i minst 19 år framåt, sen ytterligare en livstid.
Ytliga människor med empatilöshet och endast egocentrisk personligheter finns för många av. Ett barn är inte ett nytt fruntimmer eller ny karl, eller en ny mobil. Det är en levande varelse man ska se till det bästa.
Vad jag vet så tycker jag att du ska ta ett besök hos familjerätten för har ni gemensam vårdnad och om barnet bott lika mycket hos er så får han inte flytta utan ditt medgivande.
Däremot om barnet bott hos dig, mer, så kan han göra så. Du däremot då får inte ens byta adress på samma ort utan hans medgivande. Jag tycker han är en fjant och inte värd namnet pappa. Man förtjänar att vara förälder, man är det inte per automatik i min värld.
Sätt inte barn till världen alldeles för lättvindigt. Tänk efter före så kan mycket lidande slippas. Att han väljer en ny kvinna framför sitt barn talar sitt tydliga språk och hur mycket skit en del här inne skriver om intellekt o dyl. så är dom då inte bättre utan snarare sämre som har så sjukt tankesätt.
Barn är det viktigaste som finns och det är barn som ska vara prio 1 och prio 2, därefter kan man börja tänka på någon annan. Att tänka på sig själv först när man har barn talar bara för lågt iq, lågt eq, och lite psykopatvarning.
För det första. Ingen kan tvinga en förälder att bo kvar. Det fattar du väl själv att en omyndig person inte kan stå skriven hos nästa hyresgäst. Eller? Så fungerar det inte av förklarliga skäl. Ta reda på fakta innan du vräker ur dig om hur det fungerar. Däremot kommer barnet ( om han skulle vara skriven där) per automatik flytta med pappan. Är han skriven hos mamman så kan han flytta ändå. Fattar du verkligen inte det? Vem ska hindra honom? Polisen?
Jag tycker pappan är ytterst ansvarsfull som vill ge sitt barn en bättre förutsättning. Det finns ingen risk alls att barnet far illa av att han flyttar. Problematiken ligger inte på det planet. Problematiken är att föräldrarna inte klarar av så enkla saker som att samarbeta under rådande omständigheter.
I din värld så ska man sitta på arslet i 19 år för att sen orka göra något. Aja är man wt så brukar det ju fungera så. Vanliga människor förändrar sin livssituation ganska många ggr under livet. Den här pappan är varken den första eller sista människan som gör det.
Man har sitt barn för resten av livet. Visserligen blir de vuxna men rent känslomässigt kommer man alltid vara bunden.
Ja du.. Vill man att ens barn ska leva mitt i en krigshärd går man till till familjerätten. Det är en process som kan ta år av juridiska krig om det är bra för barnet får du gärna förklara för mig hur du tänker.
För övrigt tycker jag att mamman är en lika stor idiot som pappan. Varför valde hon den idioten som far till sitt barn? Varför är mamman så ovillig att ha sitt barn? Odla sina intressen? Varför det? Är man förälder så ska man ju inte hålla på så enligt dig.
Sluta elda på! Barnet är den som sitter emellan. Se det som att det här ger även mamman utrymme att kunna och våga tänka på förändring. Nu är barnet 3, när pappan är klar med utbildningen så är han 6. Barnet kan då flytta till pappan så mamman kan utveckla sig och förverkliga sina drömmar. Eller när barnet blir tonåring så kanske han hellre bor hos pappa i STHLM istf hos mamma på bonnvischan.
Ska han inte få göra det då? Varför då? För det inte är rättvist för mamman? Skärp dig!
Du orera så mycket om hur fel farsan gör. Men hur jävla fel gör inte mamman som har skaffat barn för att ha det halva tiden? Psykopatmamma, empatistörd osv, osv enligt dig. Jag tycker inte det. Jag förstår att hon kommer att få ta mer ansvar och att det kan kännas tungt. Men man kan fan lösa det också, som jag tidigare skrev. Be mor och farföräldrar eller så kan pappan betala barnflicka ett par kvällar i veckan.
Stackars dina barn, stackars alla barn som får leva i miljöer där kriget är viktigare än dom själva.
Man har fått förmånen att bli förälder, varför förstöra den tiden med att kriga med den andra föräldern. Förklara för mig, så jag förstår inte hur det kan vara det bästa för något barn. Hur vuxna människor som dig kan förespråka psykisk misshandel istället för att jämka sig.