Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-01-05, 13:21
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Det handlar ju framförallt om var vi har folk som kan kandidera. Vill du hjälpa till, anmäl din kandidatur till partiet omgående.

Jag betalade in medlemsavgiften för 2014 idag. Jag ställer gärna upp men det räcker väl inte med en enda kandidat? Jag bor utmed gröna linjen.
Citera
2014-01-05, 13:25
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Jag betalade in medlemsavgiften för 2014 idag. Jag ställer gärna upp men det räcker väl inte med en enda kandidat? Jag bor utmed gröna linjen.

Det är klart att det alltid är bättre med fler kandidater, men en kandidat är minimum för att vi ska kunna ställa upp med lista.

Maila mig på dan.eriksson@svenskarnasparti.se så tar vi det vidare därifrån.
Citera
2014-01-05, 16:32
Medlem
SvP borde som alla andra partier kunna redovisa sitt medlemsantal. Att ange procent ökning säger ju inte ett skit om hur många man faktiskt är, antagligen inte så många. Att skylla på taktik, och av den anledningen inte kunna tala ur skägget finner jag märkligt.

Sen anser jag att SvP har tappat stinget, och inte håller måttet som det nazistiska parti som det en gång grundas av sina nuvarande partipolitruker. I begynnelsen när SvP startade som ett nazistparti med färgsprakande fanborgar och fantasifulla uniformer, likt sin tyska förlaga så hade faktiskt SvP (NSF) ett legitimt berättigande i svensk politik. Men vad ser man nu av SvP nu, annat än korvgrillningar och joggingturer i skogen, som kallas för "aktiviteter" vilka regelbundet skall inrapporteras till närmaste oberstguppenführer.
SvP-are tvingas likt sina frände på extrem vänstersidan redovisa en massa skitaktiviteter som saknar politisk relevans.
Citera
2014-01-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
SvP borde som alla andra partier kunna redovisa sitt medlemsantal. Att ange procent ökning säger ju inte ett skit om hur många man faktiskt är, antagligen inte så många. Att skylla på taktik, och av den anledningen inte kunna tala ur skägget finner jag märkligt.

Sen anser jag att SvP har tappat stinget, och inte håller måttet som det nazistiska parti som det en gång grundas av sina nuvarande partipolitruker. I begynnelsen när SvP startade som ett nazistparti med färgsprakande fanborgar och fantasifulla uniformer, likt sin tyska förlaga så hade faktiskt SvP (NSF) ett legitimt berättigande i svensk politik. Men vad ser man nu av SvP nu, annat än korvgrillningar och joggingturer i skogen, som kallas för "aktiviteter" vilka regelbundet skall inrapporteras till närmaste oberstguppenführer.
SvP-are tvingas likt sina frände på extrem vänstersidan redovisa en massa skitaktiviteter som saknar politisk relevans.

Att hålla reda på antalet aktiviteter och sedan redovisa dessa på partihemsidan är ju ett lysande sätt för partiledningen att dels hålla reda på den grad av aktivism som bedrivs och framförallt vart den bedrivs så at man kan få ett hum om vart partiet har sina starkare fästen samt vart det behöver jobbas mer. Ett annat syfte är ju att visa andra medlemmar att det faktiskt händer någonting på de olika orterna och fungerar alltså också som en motivator för andra att engagera sig.

Nu pysslar inte partiet så mycket med korvgrillning och joggingturer som spridandet av politiskt informationsmaterial. Sociala aktiviteter stärker dock den sociala gemenskapen mellan medlemmar och är därför också viktiga men det stora antalet aktiviteter handlar som du ser om du studerat statistiken om att sprida svenskvänlig information till allmänheten.

SvP är till skillnad mot vad du tycker extremt relevanta i svensk politik idag som det enda renodlade etniskt nationalistiska partiet då Sverigedemokraterna tyvärr bestämde sig för att sälja sin stjäl till satan och överge tanken om det svenska folkets väl i första hand till förmån för renodlad sionism och socialkonservatism. Vad du har för kritik mot våra fanor förstår jag inte heller, jag vill nog påstå att vi brukar ha rikligt med fanor på våra demonstrationer och dessutom att de är väldigt fina. Uniformer är (även om jag själv tycker att det kan vara stilfullt med en gemensam klädsel) utdaterade och det finns inget egenvärde i sig självt att klä ut sig på ett sätt som folk inte kan relatera till, tom gamla NSF plockade ju bort uniformerna någon gång runt 2005 eller så.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2014-01-05 kl. 17:27.
Citera
2014-01-05, 17:26
Medlem
praeles avatar
SvP hade kunnat ta tio mandat bara i Skåne om det bara fanns kandidater där. Oavsett borde man redan nu satsa stenhårt med informationsspridning där nere. Resultatet för riksdagsvalet för SD i några skånska orter, år 2010:

Sjöbo, 15,84
Tomelilla, 13,39
Bromölla: 15,41
Klippan: 12,27
Osby: 12,82
Perstorp: 11,05
Åstorp: 11,92
Örkelljunga: 12,38
Östra Göinge: 13,74
Burlöv: 12,50
Kävlinge: 9,10
Skurup: 13,50
Svedala: 13,31
Bjuv: 14,89
Eslöv: 11,84
Hörby: 13,97
Höör 11,52
Svalöv: 13,14
Citera
2014-01-05, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av praele
SvP hade kunnat ta tio mandat bara i Skåne om det bara fanns kandidater där. Oavsett borde man redan nu satsa stenhårt med informationsspridning där nere. Resultatet för riksdagsvalet för SD i några skånska orter, år 2010:
...

Andra orter man borde satsa på när det gäller informationsspridning är t ex Södertälje (SD 7,31%+ND 3,45%), Söderhamn (11,65%) Borlänge (10,87%), och Eskilstuna (9,58%), resultat i kommunalval 2010 inom parantes. Alla dessa är väl vad jag vet översvämmade av invandrare. Informationsspridning och att överhuvudtaget informera om partiets existens är mycket viktigt. Jag har givetvis själv informerat många i min omgivning om partiet, att jag kommer rösta på SvP, och det är ett bra första steg. Vet man inte att partiet finns kommer man inte rösta på partiet. Även om SvP blivit omnämnda i samband med t ex Almedalsveckan och diverse blågula-band-aktioner, känner de flesta inte till partiet helt enkelt. Se exempelvis när man viftade med partiflaggan vid Reinfeldts tal och han trodde det var SD.
Citera
2014-01-05, 18:21
Medlem
Tänk om politiken ändå hade fungerat så enkelt, att det var bara för ett annat parti att stiga in på arenan och ta över.
Skulle politik fungera på det sättet så är inga röster säkra för något parti och vem som helst kan ta över.
Citera
2014-01-05, 18:31
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Tänk om politiken ändå hade fungerat så enkelt, att det var bara för ett annat parti att stiga in på arenan och ta över.
Skulle politik fungera på det sättet så är inga röster säkra för något parti och vem som helst kan ta över.
Om så väl vore

Här gäller det att ta fram politiska förslag som är genomförbara och bättre än de som SD för fram, en inte helt enkel uppgift. En enkät med ett flertal frågeställningar kring problem på orten borde tas fram för att lättare ringa in vad väljarna vill ha. Sedan är bara att sammanställa enkäten och sätta sig och ta fram politiska sakfrågor som attraherar väljargrupperna man inriktar på mot.

/Micke
Citera
2014-01-05, 18:35
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele

Sjöbo, 15,84
Tomelilla, 13,39
Bromölla: 15,41
Klippan: 12,27
Osby: 12,82
Perstorp: 11,05
Åstorp: 11,92
Örkelljunga: 12,38
Östra Göinge: 13,74
Burlöv: 12,50
Kävlinge: 9,10
Skurup: 13,50
Svedala: 13,31
Bjuv: 14,89
Eslöv: 11,84
Hörby: 13,97
Höör 11,52
Svalöv: 13,14

I Sjöbo kommer jag och Stefan att ställa upp iaf.
Informationsspridningen där drar igång 1:a mars.
Citera
2014-01-05, 18:35
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666

Du har min röst om möjligt! Bor längs gröna söder om stan....
Senast redigerad av -benito- 2014-01-05 kl. 18:39.
Citera
2014-01-05, 20:15
Medlem
Big.Bangs avatar
Om ni vill se en minskning av invandringen rösta på SD inte SvP.
Citera
2014-01-05, 20:20
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Om ni vill se en minskning av invandringen rösta på SD inte SvP.
Minskning innebär en långsam död för det svenska folket, så enda lösningen om man inte vill se vårt folk gå under är ett totalt flyktingstopp och repatriering, och då är inte SD ett alternativ.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in