Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-11-24, 23:29
  #12961
Medlem
Varför är alltid SvP så få vid demonstrationer? Ni brukar ju vara runt 200 och vänstern är ALLTID fler än er. Partiet har ju 6,5k likes på facebook+fick 1000 röster vid valet 2010 så 1000-man borde ni skramla ihop när ni demonstrerar? Gäller att vara fler än vänstern om ni är cirka 1k pers så är ni ju dubbelt så många som vänstern-
Citera
2013-11-24, 23:34
  #12962
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Varför är alltid SvP så få vid demonstrationer? Ni brukar ju vara runt 200 och vänstern är ALLTID fler än er.

Vi är så utspridda över Sverige och många kan inte åka tvärs igenom Sverige för att delta på en demonstration.
Citera
2013-11-24, 23:37
  #12963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Jag är katolik och anser att Sverige ska fortsätta vara ett protestantiskt land. Dock har moderna "svenska kyrkan" svikit det svenska folket och vurmar för HTBQ, muslimer och judar.

Helle klein. En homosexuell judinna är någon form av präst. Bara det är sjukt - Kvinnliga+homosexuella och till och med judiska präster?

Därför hoppas jag innerligen att en ny kyrka med inslag av våran gamla tro (asatron) med nordiska värderingar och ideal skapas!

Förslagsvis skulle den kunna heta Nordiska kyrkan. Vilket enligt mig klingar betydligt bättre än "Svenska kyrkan" som numera är synonymt med judar,muslimer och homoälskare.

Jag tror att det skulle vara väldigt svårt att blanda någon form av kristendom med hedendom, åtminstone bortom en viss punkt, då kristendom och hedendom förutsätter helt motsatta värdesystem. Den form av kristendom som har mest hedniska element är katolicismen till skillnad från den yngre protestantismen som ironiskt nog är mer "ren" kristendom än vad katolicism är. Det finns dock som jag sa av naturliga skäl begränsningar för hur mycket man kan blanda det två värdesystemen. Kristendomen har ett universalistiskt värdesystem till skillnad från hedendomen som inte har det och som istället är knuten till en specifik plats och ett specifikt folk och som därmed måste förkasta varje form av universalism. Krisdendomen är en djupt moraliserande religion på ett sätt som hedendomen inte är och centrala teman för all kristendom är skuld, synd och vad som Nietzsche kallade för resentment och slavmoralen. Kristendomen har ett värdesystem som kan sägas bygga på synd medan hedendomen talar om heder. Kristendom bygger på jämlikhet på ett sätt som inte hedendomen gör det finns även helt olika koncept avseende skönhet, avgudadyrkan, på världen för att nämna några.
Citera
2013-11-24, 23:39
  #12964
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Nu tror jag inte att SvP kommer ställa upp i Landstingsvalet men vad har SvP för hälso och sjukvårdspolitik på lite djupare nivå?
Citera
2013-11-24, 23:42
  #12965
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank
Varför är alltid SvP så få vid demonstrationer? Ni brukar ju vara runt 200 och vänstern är ALLTID fler än er. Partiet har ju 6,5k likes på facebook+fick 1000 röster vid valet 2010 så 1000-man borde ni skramla ihop när ni demonstrerar? Gäller att vara fler än vänstern om ni är cirka 1k pers så är ni ju dubbelt så många som vänstern-
Att vänstern som är backade av hela det politiska och massmediala etablissemanget och kultureliten är fler än oss nationalister är inte särskilt förvånande. De flesta människor är följare och får helt enkelt och tycker och gör det som makten säger till dem att tycka att göra - i det här fallet motdemonstrera mot de hemska nazzzzissterna. Det finns ju hela skattefinansierade organisationer vars enda syfte är att motarbeta och stigmatisera oss nationalister och skrämma oss till tystnad. Det är en gigantisk apparat som har som enda syfte att mana till "kamp" mot organiserade nationalister.

I övrigt handlar det ju om flera olika faktorer. 1, vi är en relativt liten rörelse, 2, folk är lite oroliga och nervösa att synas på offentliga evenemang och demonstrationer för man vill inte bli kartlagd eller riskera imaginära eller faktiska repressalier för att man sympatiserar med ett nationalistiskt parti och 3, det finns ingen demonstrationskultur i Sverige att tala om, det är inget som folk är uppväxta med och därför man kanske ser som lite främmande. En ytterligare faktor kan ju vara att folk helt enkelt är bekväma och inte orkar ta sig till de olika demonstrationerna. Det finns som sagt många anledningar, och det gäller naturligtvis att arbeta för att förändra detta.

Om alla som sympatiserar med parollen faktiskt sluter upp på offentliga evenemang, så löser ju sig detta problem av sig självt. Nu är ju verkligheten sällan så enkel, men det är ju ändå dit man måste sträva.
Citera
2013-11-25, 00:09
  #12966
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassMotKlass
När dom tas mot med öppna armar?
Det jag menar är att till skillnad från folk på vänsterkanten som öppet vurmar för avvikande perversioner så har SvP en ganska hård syn på pedofili, homofili, våldtäkt, kvinnofridsbrott och dylikt. Att med denna vetskap ändå söka sig till partiet kan ju handla om att man undermedvetet vet att man felar och därför vill stödja det enda rättfärdiga partiet i denna kamp. Kanske känner man att man väger upp för sitt syndiga beteende när man engagerar sig emot det?
Citera
2013-11-25, 03:01
  #12967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank
Varför är alltid SvP så få vid demonstrationer? Ni brukar ju vara runt 200 och vänstern är ALLTID fler än er. Partiet har ju 6,5k likes på facebook+fick 1000 röster vid valet 2010 så 1000-man borde ni skramla ihop när ni demonstrerar? Gäller att vara fler än vänstern om ni är cirka 1k pers så är ni ju dubbelt så många som vänstern-

Tyvärr har nog folk blivit lite bekvämare med åren vad det gäller resandet och demonstrerandet Däremot så är det ju betydligt bättre med aktivism vad det gäller informationsspridning på de lokala planen idag än vad det var för säg en 10-15 år sedan. Då samlades man och demonstrerade ett par gånger om åren och marscher såsom Salem marschen och Folkets marsch kunde dra 1000-2000 pers. Däremot var den lokala aktivismen inom flertalet av de organisationer som var verksamma på den tiden lika med noll på de flesta orter. Idag har ju svenskarnas parti (men även SMR) folk som är ruggigt aktiva vad det gäller att sprida affischer, plakat, klistermärken och flygblad till allmänheten så man kan väl säga att den typen av aktivism har tagit över mer och mer på bekostnad av traditionella demosar. Här är något som man kan förbättra och självklart bör göra men personligen föredrar jag nog hellre massiv informationsspridning till allmänheten än en jättedemo var 6:e till 12:e månad. I framtiden är det dock inte omöjligt att det kan bli både och
Citera
2013-11-25, 04:59
  #12968
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jag vet inte riktigt hur katoliker ser på samhället, om man vill ha en statskyrka eller grunda samhället på kristna lagar och dylikt, eller om man anser att religion är en privatsak som inte ska påverka det offentliga rummet.
Jag tror att svaret på de frågorna är lika spridda som antalet katoliker på jorden - mer eller mindre. Det finns tveklöst katoliker som förespråkar total teokrati underkastad kyrkan och påven, men jag tror att det finns desto fler som ser på separationen av stat och kyrka som något positivt, om så bara av praktiska anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
För påven är ju hur man än ser det kyrkans överhuvud så nog har han bestämmanderätt över kyrkan i alla fall. Ser man det som en privat angelägenhet så blir det ju inga problem, men nu när Enkel-Man som självutnämnd katolik började skriva om sin kristna utopi så blev jag förvirrad.
Utopier är teoretiska konstruktioner utan förankring i verkligheten, men självklart finns det många - förmodligen en överhängande majoritet - religiöst övertygade som vill se "sin" religion segra, men det betyder ju inte att det är påtvingat eller liknande. Missionerande religioner finns det ju gott om.
Citera
2013-11-25, 06:45
  #12969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Det jag menar är att till skillnad från folk på vänsterkanten som öppet vurmar för avvikande perversioner så har SvP en ganska hård syn på pedofili, homofili, våldtäkt, kvinnofridsbrott och dylikt. Att med denna vetskap ändå söka sig till partiet kan ju handla om att man undermedvetet vet att man felar och därför vill stödja det enda rättfärdiga partiet i denna kamp. Kanske känner man att man väger upp för sitt syndiga beteende när man engagerar sig emot det?

Säger som man sa till NSF när de demonstrerade: de skulle avrättats enligt deras EGNA partiprogram.
Citera
2013-11-25, 13:04
  #12970
Medlem
Kaviarkommunists avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17904277.ab

Enligt AB så har SvPare "spärrat av" redaktionens ingång med blågula band och en skylt som anklagar dom för att vara svenskfientliga. Är det här något ni övriga SvPare tycker är bra eller dåligt?
Citera
2013-11-25, 13:12
  #12971
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17904277.ab

Enligt AB så har SvPare "spärrat av" redaktionens ingång med blågula band och en skylt som anklagar dom för att vara svenskfientliga. Är det här något ni övriga SvPare tycker är bra eller dåligt?
Det är väl bättre än att få Paypal att stänga av konton.
Citera
2013-11-25, 13:27
  #12972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17904277.ab

Enligt AB så har SvPare "spärrat av" redaktionens ingång med blågula band och en skylt som anklagar dom för att vara svenskfientliga. Är det här något ni övriga SvPare tycker är bra eller dåligt?

Jag tycker det är en förbaskat rolig och bra aktion i så motto att den påvisar det som alla redan vet, dvs att medier överlag i det här landet hela tiden angriper Sverige, det svenska folket samt nationalister i parti och minut. Dessutom mörkar man aktivt invandringens och det mångetniska samhällets negativa konsekvenser för vårt folk samt undanhåller väsentliga fakta tex om kriminella individers etnicitet samt försvårar polisarbete då man undanhåller signalement o dyl från allmänheten.

Dessutom ger det ruggigt mycket uppmärksamhet i medierna och idag har det (liksom förra gången den här aktionen genomfördes) publicerats en mängd tidningsartiklar samt radioinslag om aktionen. Ute bland potentiella sympatisörer i samhället verkar det också ha tagit skruv då jag personligen sett en hel drös positiva kommentarer på kommentarsfält o dyl från folk som visserligen inte verkar vara direkta supportrar till partiet (mycket SD folk) men som ändå tycker det var en kul och vettig aktion då fulmedia för en gångs skull får sig en känga tillbaka.

Aktionen var även bra genomförd då den inte innefattar varken skadegörelse eller någon form av juridiskt oacceptabla hot
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-11-25 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in