2013-12-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Visst, men samtidigt så slog Napoli bl a ut Juventus och Bayern München på sin väg mot finalen. Och lag som t ex Barcelona kvalificerade sig inte.

En fin seger.

Och Maradona var den störste.
Maradona är den störste.

Bra inlägg i övrigt.
Citera
2013-12-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
nej nej nej. maradona blev uefacupmästare 1989. uefacupen var motsvarigheten till champ league då.

1986-1990 fanns ingen bättre spelare.

UEFA cupen då motsvaras av Europa League idag, det är samma turnering.
Citera
2013-12-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Visst, men samtidigt så slog Napoli bl a ut Juventus och Bayern München på sin väg mot finalen. Och lag som t ex Barcelona kvalificerade sig inte.

En fin seger.

Och Maradona var den störste.

Maradona var jätte bra, men han var inte bäst säsongen 1988-89, varken i UEFA cupen eller i Serie A och inte i landslaget heller, så var det sagt. 3 straffmål under turneringen, han bar inte Napoli till UEFA Cup vinst den säsongen som många gärna vill ha det till. I landslaget misslyckades han kapitalt i Copa America 1989, Maradona gjorde fullständigt fiasko.

FC Barcelona gjorde säsongen 1987-88 sin sästa tabellplacering på år och dar, nästan hela laget gjorde myteri och halva laget såldes av när säsongen var slut. 1988-89 med Cruyff och ett helt nytt lag vann de cup vinnar cupen.
Senast redigerad av Gincan 2013-12-09 kl. 23:15.
Citera
2013-12-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Maradona är den störste.

Bra inlägg i övrigt.

givetvis kan vi hålla på o diskutera Maradonas vara eller icke vara i all oändlighet men jag är glad att jag har så många som håller med mig här inne.

skulle vara intressant att höra gamla spelare och nutida vem de anser är tidernas främste....

jag kan bara tala utifrån mitt perspektiv o jag kan inte se nån spelare de senaste 30 åren som dominerat så som Maradona gjorde. måste komma ihåg också vad han gjorde med napoli. sydlag vinner typ aldrig scudetto. o italienska ligan var riktigt riktigt vass på 80- och början på 90-talet....

jag är tacksam över att jag fick uppleva lite av Maradona-magin eller hysterin....innan det gick utför...
Citera
2013-12-10, 13:29
Medlem
Jag tror faktiskt Leo's bästa tid har passerat. Han kommer inte komma upp i samma kvalité som för 1,5-2 år sedan.. Dock är han ju fortfarande i allafall näst bäst i världen nu enligt mig! En underbar fotbollsspelare!

Neymar eller Deulofeu kommer att bli Barcelonas nästa superstar.
Citera
2013-12-11, 09:46
Medlem
Såg ofta fotboll när Maradona var aktiv. Räckte med att se han lattja med bollen på uppvärmningen, för att fatta att han var många klasser bättre än de andra spelarna på planen.
Om Maradona haft sin prime idag skulle han varit än mer dominant. När han spelade var det betydligt fulare spel.
Lättare att glänsa i dagens fotboll för de tekniska spelarna. Och funkar inte dribblingarna, kan dom alltid filma till sig en straff eller frispark.
Citera
2013-12-11, 13:31
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Urgh
Såg ofta fotboll när Maradona var aktiv. Räckte med att se han lattja med bollen på uppvärmningen, för att fatta att han var många klasser bättre än de andra spelarna på planen.
Om Maradona haft sin prime idag skulle han varit än mer dominant. När han spelade var det betydligt fulare spel.
Lättare att glänsa i dagens fotboll för de tekniska spelarna. Och funkar inte dribblingarna, kan dom alltid filma till sig en straff eller frispark.
Tiderna förändras och vi med dem.
Spelarna anpassar sig efter spelet, så Messi skulle likväl kunna varit än mer dominant på Maradonas tid lika gärna.
Allt är relativt
Citera
2013-12-12, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
du är ute o cyklar mannen. fotbollen på 80-talet var hårdare (läs: fulare) än nu.

äh vad snackar du om pöjk, gå och lägg dig.
Citera
2013-12-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Tiderna förändras och vi med dem.
Spelarna anpassar sig efter spelet, så Messi skulle likväl kunna varit än mer dominant på Maradonas tid lika gärna.
Allt är relativt

Svar nej. Han hade blivit sparkad i småpartiklar.
Citera
2013-12-12, 11:59
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Urgh
Svar nej. Han hade blivit sparkad i småpartiklar.
Det tror jag icke. Han hade, likt Maradona, anpassat sig till det sorts spel som det fanns under den tiden.
De två spelarna är ju inte helt olika i vare sig sina fysiska attribut eller spelstil.
Citera
2013-12-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Det är ju helt sjukt att folk försöker att nedvärdera det som Maradona gjorde. Men om 25 år så kommer ju andra som resonerar som dig att trycka ner Messi på samma vis då han spelade under en tid när fotbollen var så mycket sämre. Oavsett vid vilken tidpunkt man spelar så kan man inte bli mer än bäst eller överlägset bäst i världen. Och glöm inte att Henke och Giggs var verksamma under Maradonas tid vilket inte är så jäkla länge sedan trots allt. I dagens fotboll är det bara Messi som är värd att nämnas i samma mening som Maradona.

+1
Citera
2014-01-04, 19:39
Medlem
Hoppas Messi spelar i morgondagens match mot Elche.

5 Jan 2014 kl 16:00
Barcelona - Elche
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in