2013-11-14, 22:40
Medlem
Kafferastens avatar
Förstår inte heller att folk garvar åt att Laudrup nämns i diskussionen? Killen var ju fantastisk. Han var där uppe bland genierna i nivå med spelare som Cruyff, Zidane, Platini, Zico exempelvis. Svårt att ranka dom exakt men dom var väl ungefär lika bra allihopa. Messi tycker jag är ungefär i nivå med den riktiga Ronaldo även om Ronaldo var betydligt bättre i landslaget dock, men båda skulle jag nog hålla som topp 5 bästa någonsin. Men Maradona är som sagt den bästa spelaren jag har sett i alla fall även om jag inte skulle gå in i en debatt om hurvida han var bättre än Pelé eller inte. Jag var inte så gammal eller intresserad när Pelé var verksam men han var ju uppenbarligen överjordisk som spelare.
Citera
2013-11-14, 22:54
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Förstår inte heller att folk garvar åt att Laudrup nämns i diskussionen? Killen var ju fantastisk. Han var där uppe bland genierna i nivå med spelare som Cruyff, Zidane, Platini, Zico exempelvis. Svårt att ranka dom exakt men dom var väl ungefär lika bra allihopa. Messi tycker jag är ungefär i nivå med den riktiga Ronaldo även om Ronaldo var betydligt bättre i landslaget dock, men båda skulle jag nog hålla som topp 5 bästa någonsin. Men Maradona är som sagt den bästa spelaren jag har sett i alla fall även om jag inte skulle gå in i en debatt om hurvida han var bättre än Pelé eller inte. Jag var inte så gammal eller intresserad när Pelé var verksam men han var ju uppenbarligen överjordisk som spelare.

Utan att ge mig in i en evighetsdiskussion, men det är ju tyvärr så att många Barcelona-supportrar tycker att alla som inte tycker att Messi är tidernas bästa spelare är dumma i huvudet. Det är i alla fall det intrycket man får.
Citera
2013-12-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Utan att ge mig in i en evighetsdiskussion, men det är ju tyvärr så att många Barcelona-supportrar tycker att alla som inte tycker att Messi är tidernas bästa spelare är dumma i huvudet. Det är i alla fall det intrycket man får.

maradona är en nivå högre. senast nån var o snuddade där var zidane. man ska vara ledande i sitt klubblag (bära det på sina axlar) o klubblaget ska spella på högsta nivå (läs champ league) och man ska vara dominerande i sitt landslag. maradona inte bara dominerade....han var på en annan planet. jag minns när zlatan fick höra att maradona viftat med hans tröja....då blev uppriktigt pojkaktigt glad. det är respekt.

ronaldinho var mkt bra i klubblaget men presterade inte i lansdlaget....

men iaf... on topic nu. va f-n har hänt med messi? ekvall o hans side kicks satt i forbollskväll igår o sa att zlatan bara hade en kille före sig: ronaldo....wtf!

varför tog de inte med messi???

skadad? urt form? knäckt? krossat hjärta?

hmmm....
Citera
2013-12-09, 16:31
Bannlyst
Att jämföra äpplen med päron liksom. Det är en stor skillnad på fotboll då och nu, dagens fotboll är mycket svårare idag. Maradona spelade fotboll då offside inte var officiellt.
Citera
2013-12-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
...
Maradona spelade fotboll då offside inte var officiellt.

Hur tanker du där? Upplys gärna...
Citera
2013-12-09, 17:47
Medlem
Citat:
Att jämföra äpplen med päron liksom. Det är en stor skillnad på fotboll då och nu, dagens fotboll är mycket svårare idag. Maradona spelade fotboll då offside inte var officiellt.

du är ute o cyklar mannen. fotbollen på 80-talet var hårdare (läs: fulare) än nu.
Citera
2013-12-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
maradona är en nivå högre. senast nån var o snuddade där var zidane. man ska vara ledande i sitt klubblag (bära det på sina axlar) o klubblaget ska spella på högsta nivå (läs champ league) och man ska vara dominerande i sitt landslag. maradona inte bara dominerade....han var på en annan planet. jag minns när zlatan fick höra att maradona viftat med hans tröja....då blev uppriktigt pojkaktigt glad. det är respekt.

ronaldinho var mkt bra i klubblaget men presterade inte i lansdlaget....

men iaf... on topic nu. va f-n har hänt med messi? ekvall o hans side kicks satt i forbollskväll igår o sa att zlatan bara hade en kille före sig: ronaldo....wtf!

varför tog de inte med messi???

skadad? urt form? knäckt? krossat hjärta?

hmmm....

Kul att du nämner Maradona och Champions League, han lyckades ju riktigt bra där med Napoli, ut direkt i första omgången mot Real Madrid 1987 och sen 1990 ut i andra omgången mot Spartak Moskva, verkligen att dominera och bära sitt lag

Maradonas facit i Champions league måste annars höra till de absolut sämsta bland alla historiska spelare som deltagit i den turneringen, 6 matcher spelade han totalt
Senast redigerad av Gincan 2013-12-09 kl. 18:01.
Citera
2013-12-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Kul att du nämner Maradona och Champions League, han lyckades ju riktigt bra där med Napoli, ut direkt i första omgången mot Real Madrid 1987 och sen 1990 ut i andra omgången mot Spartak Moskva, verkligen att dominera och bära sitt lag

Maradonas facit i Champions league måste annars höra till de absolut sämsta bland alla historiska spelare som deltagit i den turneringen, 6 matcher spelade han totalt

nej nej nej. maradona blev uefacupmästare 1989. uefacupen var motsvarigheten till champ league då.

1986-1990 fanns ingen bättre spelare.
Citera
2013-12-09, 18:57
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
nej nej nej. maradona blev uefacupmästare 1989. uefacupen var motsvarigheten till champ league då.

1986-1990 fanns ingen bättre spelare.
Europacupen = CL.
Citera
2013-12-09, 22:00
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Europacupen = CL.

Även kallat Mästarcupen.
Citera
2013-12-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Europacupen = CL.
Visst, men samtidigt så slog Napoli bl a ut Juventus och Bayern München på sin väg mot finalen. Och lag som t ex Barcelona kvalificerade sig inte.

En fin seger.

Och Maradona var den störste.
Citera
2013-12-09, 22:22
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:

Det är ju helt sjukt att folk försöker att nedvärdera det som Maradona gjorde. Men om 25 år så kommer ju andra som resonerar som dig att trycka ner Messi på samma vis då han spelade under en tid när fotbollen var så mycket sämre. Oavsett vid vilken tidpunkt man spelar så kan man inte bli mer än bäst eller överlägset bäst i världen. Och glöm inte att Henke och Giggs var verksamma under Maradonas tid vilket inte är så jäkla länge sedan trots allt. I dagens fotboll är det bara Messi som är värd att nämnas i samma mening som Maradona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in