2013-01-31, 01:05
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Det jag ville belysa är att hans mål har nästan alltid kommit från matcher mot mycket sämre motstånd. Alternativt på straff förra året. 0 mål mot chelsea 6mål mot leverkusen. 2straff mot milan? 3-5 mål mot massa skitlag i laliga. 0 mål mot real madrid under förra säsongen. Därav tycker i alla fall inte jag att hans rekort är lika imponerande som er barcelonafans.. Nu fick han ju sina 2 mål i höstas mot real för att bli av med denna svit av underprestation..

Det känns som om Barcelona har väldigt lätt att plocka isär lag av lite sämre kvalité. Ibland när jag kollar på era ligamatcher känns det som att motståndet inte ens försöker. För dom vill spara energi till matcher dom faktiskt kan vinna.
Du lyckas verkligen inte belysa någonting. Han har vunnit skytteligan i CL fyra år i rad, han har gjort mål i de två CL-finalerna han spelat och på de senaste tolv matcherna emot Real i ligan har han gjort 10 mål.
Citera
2013-01-31, 01:11
Medlem
Smerchs avatar
Ja, alltid ska man hitta något. Naturligtvis är det svårare att göra mål mot svårare motstånd. Men Messi är väl som 25-åring bara något mål ifrån att bli den spelare som gjort flest mål i El Clasico. Han har vunnit CL-skytteligan fyra år i rad.

Finns det någon spelare som är bättre på att göra mål i "svåra matcher"?
Citera
2013-01-31, 01:14
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja, alltid ska man hitta något. Naturligtvis är det svårare att göra mål mot svårare motstånd. Men Messi är väl som 25-åring bara något mål ifrån att bli den spelare som gjort flest mål i El Clasico. Han har vunnit CL-skytteligan fyra år i rad.

Finns det någon spelare som är bättre på att göra mål i "svåra matcher"?
Nej, men du vet hur det är. Dumjävlar kommer in i såna här trådar, snackar om brödlagen i La Liga, Stoke borta och FC Uefalona.
Citera
2013-01-31, 13:34
Medlem
R4hu7s avatar
Varane visade prov på världsklass när han nästan gång på gång vann duellerna med Messi
Citera
2013-01-31, 14:43
Medlem
Måste skriva av mig lite .. förstår mig inte på folk som påstår att Messi inte är världens bästa .. Messi är helt jävla sjuk i huvudet killen gör vadfan han vill med en boll.Cristiano Ronaldo är inte ens i närheten och ändån jämför folk dom 2 ?

Är inte ens helt 100 på att Cristiano är den andre bäste i världen , han är inget speciellt alls och får bara massa hype pågrund av den här "beefen" med Messi.
Citera
2013-01-31, 15:52
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ventodipassioni
Måste skriva av mig lite .. förstår mig inte på folk som påstår att Messi inte är världens bästa .. Messi är helt jävla sjuk i huvudet killen gör vadfan han vill med en boll.Cristiano Ronaldo är inte ens i närheten och ändån jämför folk dom 2 ?

Är inte ens helt 100 på att Cristiano är den andre bäste i världen , han är inget speciellt alls och får bara massa hype pågrund av den här "beefen" med Messi.

Grattis du är en lika stor idiot som de "folk" du klagar på.

Hur svårt är det att uppskatta båda spelarna egentligen?
Citera
2013-01-31, 16:06
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Grattis du är en lika stor idiot som de "folk" du klagar på.

Hur svårt är det att uppskatta båda spelarna egentligen?

De är ju i grunden varandras motpoler både i spelstil och i personlighet, så det är väl inte så konstigt om man har svårt för den ena om man gillar den andra.
Citera
2013-01-31, 16:15
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
De är ju i grunden varandras motpoler både i spelstil och i personlighet, så det är väl inte så konstigt om man har svårt för den ena om man gillar den andra.

Okej, respektera kanske är ett bättre ord. Jag föredrar Ronaldo över Messi alla dagar i veckan men inte har jag några problem med att erkänna Messi som den största genom tiderna.
Citera
2013-01-31, 19:44
Medlem
Zog Ruless avatar
Lionel Messi is the player who has given most assists (11) in the history of the clasico #fcblive #elclasico [via misterchip]

Framspelaren Messi.
Citera
2013-01-31, 20:04
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Lionel Messi is the player who has given most assists (11) in the history of the clasico #fcblive #elclasico [via misterchip]

Framspelaren Messi.

Och glöm då inte heller att han är ett mål ifrån för att tangera rekordet " den spelare med flest mål i el clasico."

Helt jävla sjukt när man tänker efter. Flest assist och snart flest mål till en ålder av 25,5 år..
Citera
2013-01-31, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Och glöm då inte heller att han är ett mål ifrån för att tangera rekordet " den spelare med flest mål i el clasico."

Helt jävla sjukt när man tänker efter. Flest assist och snart flest mål till en ålder av 25,5 år..

Fast just åldern är inte jätterelevant i det här fallet. Barcelona har mött Madrid väldigt ofta de senaste åren. Men självklart väldigt imponerande. Lite intressant att Messi inte nätat mot madrid i Copa del rey än.
Citera
2013-01-31, 20:50
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Fast just åldern är inte jätterelevant i det här fallet. Barcelona har mött Madrid väldigt ofta de senaste åren. Men självklart väldigt imponerande. Lite intressant att Messi inte nätat mot madrid i Copa del rey än.
Aa, lite konstigt faktiskt. Tio mål i ligamatcherna, fyra mål på lika många matcher i Supercupen, två på lika många i CL, fast än så länge mållös i fem CdR-matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in