2014-01-03, 23:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
En gissning i så fall, men jag lutar åt att MB kan ha tagit en taxi själv, eventuellt för att plocka upp VB, och att AN tagit sig hem på annat sätt. Vart åkte man i så fall med denna taxi ? Till sushirestaurangen ? Och att AN anslöt senare ? Inte omöjligt, det finns som sagt olika tänkbara och mer eller mindre sannolika scenarior.

De hade druckit vars två öl, inte särskilt berusade kan man tänka sig, trots det vet inte AN vilken väg taxin körde mot Sävast, hon gissar sig till det, lite kul faktiskt.

Inte osannolikt att AN satt kvar en stund extra med dotter och svärson om MB ursäktade sig och tog en taxi hem, han var trött, hade stressat hela dagen antagligen. Betalade notan, tog en taxi hem osv.

AN pyntade eventuellt fler öl med kontanter.

Jag begriper faktiskt inte varför inte restaurangens personal har förhörts, svärsonen, och varför har polisen inte frågat dottern om den där restaurangkvällen? MB var trots allt misstänkt, det är bevisat.
Citera
2014-01-03, 23:39
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Ja, det är teoretiskt möjligt men försvåras av att KJ själv håller fast vid att VB lämnade lägenheten vid 21 tiden. MB har taxikvitto på att han var hemma 20:38. Har du någon förklaring om hur det kan ha gått till?

En sak som jag finner konstigt är att det inte framgår av kvittot varifrån och vartill taxin kört.
Citera
2014-01-03, 23:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
En sak som jag finner konstigt är att det inte framgår av kvittot varifrån och vartill taxin kört.

Inte normalt att det gör det på svenska taxikvitton, jag har aldrig varit med om det iaf.
Citera
2014-01-03, 23:45
Moderator
OYs avatar
OY citat;

Citat:
vb
enligt en ****** **** mb och an,så var vb kompis med an´s dotter t*ss lin*berg tidigare, nått har hänt i den familjen för alla har ju plockat bort vb från fejjan. tror dock inte att det har med hennes försvinnande att göra (enbart mina spekulationer)

samma ****** säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

polisen har även varit och sökt mb och an på hemadress, så dom har nog fått vara på föprhör.

du gör som du vill mede infon

Har fått ett PM, valt att maska källan till PM:skaparen för att inte dra in personer som troligen inte har med saken att göra. Jag har inga kommentarer, men så här såg det ut.

Krockar hyggligt bra med det här ur FUP s.1101

(TL) -Jag vet vem den mördade kvinnan är. Jag har aldrig pratat med henne.
Citera
2014-01-03, 23:46
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Med tanke på att mordet verkar vara planerat... Kan man förbereda styckningsplats, ex vis ett badkar, genom att smöra det först, sedan spola av det, ta sig ett bad och hoppas att det inte sitter kvar något på ytorna...? Badkaret testades väl inte ens för att det "såg skitigt ut"??

Jan Olsson, en av landets mest erfarna brottsplatsutredare med 44-års erfarenhet i ryggen:
Citat:
Finns det spår efter blod så hittar man det –under trösklar, i springor i golvet eller någon annanstans. Det är omöjligt för gärningsmannen att bli av med allt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16835046.ab
Citera
2014-01-03, 23:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De hade druckit vars två öl, inte särskilt berusade kan man tänka sig, trots det vet inte AN vilken väg taxin körde mot Sävast, hon gissar sig till det, lite kul faktiskt.

Inte osannolikt att AN satt kvar en stund extra med dotter och svärson om MB ursäktade sig och tog en taxi hem, han var trött, hade stressat hela dagen antagligen. Betalade notan, tog en taxi hem osv.

AN pyntade eventuellt fler öl med kontanter.

Jag begriper faktiskt inte varför inte restaurangens personal har förhörts, svärsonen, och varför har polisen inte frågat dottern om den där restaurangkvällen? MB var trots allt misstänkt, det är bevisat.

Man har tassat runt mycket som har med MB att göra, på tå. Det kan inte vara av en slump, det måste vara medvetet. Och frågan är naturligtvis varför.
Citera
2014-01-03, 23:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jan Olsson, en av landets mest erfarna brottsplatsutredare med 44-års erfarenhet i ryggen:

Om man ska tro på det här, vilket jag gör, så betyder det, om vittnesmålen om KJ besök i föräldrahemmet ligger till grund, att KJ tog med sig VB ut i bilen och mördade henne på vägen till föräldrahemmet, eller så hämtade han upp broder med kompis, alla fyra kör iväg, kanske till stugan?

Verkar inte rimligt tycker jag med tanke på mobilernas rörelser. KJ var kvar i lägenheten när VB lämnade och hon plockas förmodligen upp i närheten av KJ bostad, några kvarter närmare Lorvenvägen så borde mastvinkeln vara den samma, eller?
Citera
2014-01-03, 23:53
Medlem
Citat:
OY citat;

Krockar hyggligt bra med det här ur FUP s.1101

(TL) -Jag vet vem den mördade kvinnan är. Jag har aldrig pratat med henne.

TL kände också "Kibba".
Citera
2014-01-03, 23:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Man har tassat runt mycket som har med MB att göra, på tå. Det kan inte vara av en slump, det måste vara medvetet. Och frågan är naturligtvis varför.

Jag tror iaf inte att man kan lyckas med att få med sig en hel poliskår på en komplott, undantaget Palmemordet då , så det borde ju betyda att någon med makt inom polisen har styrt upp vad som ska ske, finns det någon sådan inflytelserik polis i Boden/Luleå som har en koppling till MB?

Det låter för otroligt för att vara sant tycker jag.
Citera
2014-01-03, 23:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Olsson verkar vara en brottsutredare med en rejäl nattmössa att prata i .. Han har inte alls klart för sig vad det här är för sorts styckmord. Av det här slaget har vi tack o lov inte så många i Sverige, varken årligen eller totalt att jämföra med. Men risken är rätt stor att just den här typen av styckmord kommer att öka i Sverige.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-04 kl. 00:01.
Citera
2014-01-04, 00:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag tror iaf inte att man kan lyckas med att få med sig en hel poliskår på en komplott, undantaget Palmemordet då , så det borde ju betyda att någon med makt inom polisen har styrt upp vad som ska ske, finns det någon sådan inflytelserik polis i Boden/Luleå som har en koppling till MB?

Det låter för otroligt för att vara sant tycker jag.

Det behöver inte vara en hel poliskår - det räcker med "rätt" poliser.

Och gärna någon från Åklagarmyndigheten ..
Citera
2014-01-04, 00:01
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Om man ska tro på det här, vilket jag gör, så betyder det, om vittnesmålen om KJ besök i föräldrahemmet ligger till grund, att KJ tog med sig VB ut i bilen och mördade henne på vägen till föräldrahemmet, eller så hämtade han upp broder med kompis, alla fyra kör iväg, kanske till stugan?

Verkar inte rimligt tycker jag med tanke på mobilernas rörelser. KJ var kvar i lägenheten när VB lämnade och hon plockas förmodligen upp i närheten av KJ bostad, några kvarter närmare Lorvenvägen så borde mastvinkeln vara den samma, eller?

Du kan röra dig utanför sektorn som antennen riktad mot KJs bostad täcker utan att det syns i några signaleringslistor - så länge ingen händelse som registreras inträffar. Vilka händelser registreras då?

Läs mer här: FUP s765
Citat:
Operatörernas lagrade information
Telefonoperatörer lagrar endast information om mastuppkopplingar för utgående trafik och inkommande trafik från andra operatörer (t.ex. i samtal eller SMS från en telefon med Telenor till en telefon med TeliaSonera). Denna information fås genom inhämtning av t.ex. samtalslistor och basstationstömningar.

Telefonens mastuppkoppling vid inkommande samtal från samma operatör framgår alltså inte av samtalslistor och basstationstömningar om båda telefonerna har samma operatör (vilket får anses vara normalfallet i länet). Det är heller inte möjligt att få en ungefärligt geografisk position på en telefon som inte används alls, annat än genom s.k. location update.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in