Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Detta är ett mycket passande scenario som jag tror ligger nära sanningen. Bra där Q!
Hela scenariot har dock ett litet problem: Kackerlacksuttalandet tillkom EFTER att Berg vid andra förhöret berättat om sina sexuella eskapader med offret och som en följd av det funnit det nödvändigt att släppa samma information till sin fru.
"Ja hej kära hustru, det är så att jag bedragit dig en längre tid med en söt liten tjej. Men nu börjar hon faktiskt bli jävligt jobbig. Bland annat hotar hon att avslöja mig för dig (fast oops, det gjorde jag visst själv nu

). Nå i alla fall kära hustru: Vad sägs om att mörda henne och sen hantera kroppen på ett vis som gör att grabben jag precis fick veta att hon brukar hälsa på får skulden för det hela. Jag tänkte att om jag styckar liket så kan jag ju ta med nån kroppsdel och smeta lite i bakluckan på hans bil med eller så"
"Å käre make - en sån härlig plan. Allt är dig förlåtet - kom så hoppar vi i säng. Sen gör vi lite mer planer innan vi går och äter den försenade bröllopsmiddagen! Se bara till att skriva något som gör att hon inte SMS:ar nåt mer efter att hon lämnat hans lägenhet så att mordutredarna tror att hon aldrig gjorde det"
"Underbart älskade, kloka hustru. Nu kör vi järnet!"
Återigen minns man dina briljanta teorier och slutsatser i Pierre Nilsson-tråden. Den gången hade du inte detektiv Q med dig dock, men han verkar ha gått över till "the dark side" numera. Ni har väl godare kakor där antar jag...