2014-01-03, 18:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
MBoudine..: du borde inte ödsla din tid på att svara på provocerande och korkade inlägg- de vill bara jävlas.. samma gäller för min egen del!

Kanelkalle och movatove etc.: Förstår inte hur somliga kan hålla på och tramsa och göra bort sig när andra försöker vara seriösa och samarbeta- återigen det handlar om ett allvarligt brott.

Ja, du har säkert rätt. För dem som inte kan göra nåt åt sin okunskap och bristande tankeförmåga återstår väl bara att försöka jävlas med andra.
Citera
2014-01-03, 18:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Kan VB ha varit med i taxin?

I taxin från restaurangen ? När även AN var med ? Eller tänker du på nåt annat tillfälle ?
Citera
2014-01-03, 19:15
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon9
smöret i skåpet har stått där sedan han blev av med nyckeln. smöret på golvet står där av samma anl som övrig icke-ordning. Han använder smöret när han rövar sig. även den flaska han använde den 4:e maj stod kvar i badrummet 2 veckor senare (lite mer info än man egentligen
vill ha).
Så allt smör i badrummet har med analstimulering att göra? Den har ingen funktion av tvättning eller avtorkning av något att göra? Försöker googla om fett/smör/margarin har någon enastående effekt på blod, dock utan resultat...

Nån som vet eller hört vad de var KJ ovh okänd (?)bar ut som var 150L och 70B ? Nån som kan sid nr där detta möjligtvis har diskuterats?
Citera
2014-01-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, du har säkert rätt. För dem som inte kan göra nåt åt sin okunskap och bristande tankeförmåga återstår väl bara att försöka jävlas med andra.
Att jag ifrågasätter en postare då den inte verkar veta någonting om paret som hen hävdar bestämt vara skyldiga till mordet på VB och varför denne postare aldrig argumenterar för sin sak, kan aldrig svara då man ställer en konstruktiv fråga om fallet utan endast skickar enrads-inlägg likt chatt eller loggar ur när frågorna blir för svåra, har ingenting med min okunskap och bristande tankeförmåga att göra överhuvudtaget.
Ej heller jävlas jag, Tvärtom, vill ju gärna att hen argumenterar för sin sak istället för att slänga ur sig frågor som visar klart och tydligt att hen inte vet ett skit om MB/ANs förehavanden den aktuella kväll då VB mördas.
Citera
2014-01-03, 20:09
Moderator
OYs avatar
FUP s.169

När vi börjar så smått runda av förhöret uppger N*ls att han gjort en iakttagelse runt den 7-8
maj som han inte kunnat sluta grubbla på. Det var då han satt och åt middag vid sitt köksbord,
med utsikt ut mot loftgången och mot trappan (som leder ner till markplan). När N*ls tittar ut ser han Kri*toffers ansikte, han går med ryggen först ner för trappan, bärandes på något stort. Kri*toffer var då klädd i rund, stickad beige/grå mössa, eventuellt en brunaktig t-shirt. N*ls
såg inte hans underkropp.
Till hjälp hade han ytterligare en person. N*ls såg bara ryggen på denne, men uppskattar
honom i Kri*toffers ålder. Personen var lite kraftigare än Kri*toffer, normal kroppsbyggnad
uppger N*ls. Personen var lite kortare än Kri*toffer, men han gick något framåtböjd. Personen
hade mörkt kortklippt hår, mot det bruna hållet, ej snaggad, och ingen spretig frisyr. Ljus hy,
och klädd i ljus tröja, eventuellt grå. N*ls minns inte vad det var för typ av tröja. N*ls såg inga
tatueringar, smycken eller andra kännetecken på denna person.
Det de bar på var uppskattningsvis 150 cm lång, och ca 70 cm bred, axelbredd förklarar N*ls.
Vit eller grå i färgen. N*ls kan inte förklara dess form. Han funderar om det låg något form av
skynke över. Han minns klart och tydligt Kri*toffers ansikte, det såg ut som vanligt. Ej ansträngt, som N*ls kommer ihåg det. Han har varit på väg in till polisen för att berätta om det, men samtidigt har han tvivlat på sig själv. Han är dock tvärsäker att det var Kri*toffers ansikte han såg. N*ls förklarar att de såg ut att bära försiktigt.Kri*toffer höll liksom upp sina händer medan den andre höll sina hände i ungefär midjehöjd.
N*ls berättar att några grannar höll på att flytta samma dag. Han tror dock inte att Kri*toffer
hjälpa någon av dessa då han inte har den kontakten med någon av grannarna. N*ls funderade
först på om Kri*toffer också höll på att flytta. N*ls såg inte till de andra grannarna utomhus
vid tillfället.

N*ls vet att en av grannarna som höll på att flytta hade sin vinröda Audi parkerad nedanför
loftgången, den var försedd med kåpsläp. N*ls tror att det stod ytterligare en bil nedanför
loftgången, han kan dock inte lämna signalement på den. N*ls såg inte Kri*toffer komma hem
igen den kvällen.

N*ls bor i lägenhet 1106, det bör betyda, om man kommer upp och ut från trapphuset, dörren längst till höger. Om han kikar ut från sitt köksfönster, ser man ingången till trapphuset då eller har KJ samt NN möjligen kommit ut från lägenheten 1104 eller 1105 för att N*ls ska kunna ha sett vad han såg?

Vem var det som flyttade och ifrån vilken lägenhet flyttades det?

Den oidentifierade bilen, kan det ha varit KJ:s Hyundai?

Lastades föremålet in i KJ bil i så fall, varför stod den annars vid trapphuset?

Om det bars ut något ifrån KJ lägenhet, borde inte N*ls ha sett NN iaf från sidan eller lite snett framifrån, varför bakifrån om de kom ifrån KJ lägenhet som ligger bortom trapphuset sett från N*ls?

N*ls ser KJ hålla sina händer uppåt, NN sina i midjehöjd. Sammantaget med att N*ls ser NN rygg och KJ ansikte bör det betyda att KJ backar ner för trappan, NN går framlänges, det burna hålls vågrätt i trappan. Vad kan det vara som var angeläget, varför vågrätt? Det burna verkar inte ha varit tungt.

EDIT;

Kan det ha varit KJ sängs hädanfärd som N*ls bevittnade?

Eftersom att N*ls inte såg till grannen som höll på att flytta, men hans röda Audi, så kanske det betyder att den grannen var i sin lägenhet och hämtade saker medans KJ och NN bar ner det 150 x axelbreda föremålet till KJ bil. Kan det ha fått plats i KJ bil med bagageluckan öppen? Kan det vara det här föremålet som har besudlat listen på KJ bil?
Senast redigerad av OY 2014-01-03 kl. 20:22.
Citera
2014-01-03, 20:22
Medlem
skillemandinkis avatar
Tack, men detta har jag läst, menade i tråden, okända människor brukar skriva in sina egna iakttagelser och spekulationer. Var i förhöret säger KJ att dem bar ut en säng?( har läst lite löst om att KJ sagt att de bar ut en säng med ett duschdraperi (?!)över
Citat:
Ursprungligen postat av OY
FUP s.169

När vi börjar så smått runda av förhöret uppger N*ls att han gjort en iakttagelse runt den 7-8
maj som han inte kunnat sluta grubbla på. Det var då han satt och åt middag vid sitt köksbord,
med utsikt ut mot loftgången och mot trappan (som leder ner till markplan). När N*ls tittar ut ser han Kri*toffers ansikte, han går med ryggen först ner för trappan, bärandes på något stort. Kri*toffer var då klädd i rund, stickad beige/grå mössa, eventuellt en brunaktig t-shirt. N*ls
såg inte hans underkropp.
Till hjälp hade han ytterligare en person. N*ls såg bara ryggen på denne, men uppskattar
honom i Kri*toffers ålder. Personen var lite kraftigare än Kri*toffer, normal kroppsbyggnad
uppger N*ls. Personen var lite kortare än Kri*toffer, men han gick något framåtböjd. Personen
hade mörkt kortklippt hår, mot det bruna hållet, ej snaggad, och ingen spretig frisyr. Ljus hy,
och klädd i ljus tröja, eventuellt grå. N*ls minns inte vad det var för typ av tröja. N*ls såg inga
tatueringar, smycken eller andra kännetecken på denna person.
Det de bar på var uppskattningsvis 150 cm lång, och ca 70 cm bred, axelbredd förklarar N*ls.
Vit eller grå i färgen. N*ls kan inte förklara dess form. Han funderar om det låg något form av
skynke över. Han minns klart och tydligt Kri*toffers ansikte, det såg ut som vanligt. Ej ansträngt, som N*ls kommer ihåg det. Han har varit på väg in till polisen för att berätta om det, men samtidigt har han tvivlat på sig själv. Han är dock tvärsäker att det var Kri*toffers ansikte han såg. N*ls förklarar att de såg ut att bära försiktigt.Kri*toffer höll liksom upp sina händer medan den andre höll sina hände i ungefär midjehöjd.
N*ls berättar att några grannar höll på att flytta samma dag. Han tror dock inte att Kri*toffer
hjälpa någon av dessa då han inte har den kontakten med någon av grannarna. N*ls funderade
först på om Kri*toffer också höll på att flytta. N*ls såg inte till de andra grannarna utomhus
vid tillfället.

N*ls vet att en av grannarna som höll på att flytta hade sin vinröda Audi parkerad nedanför
loftgången, den var försedd med kåpsläp. N*ls tror att det stod ytterligare en bil nedanför
loftgången, han kan dock inte lämna signalement på den. N*ls såg inte Kri*toffer komma hem
igen den kvällen.

N*ls bor i lägenhet 1106, det bör betyda, om man kommer upp och ut från trapphuset, dörren längst till höger. Om han kikar ut från sitt köksfönster, ser man ingången till trapphuset då eller har KJ samt NN möjligen kommit ut från lägenheten 1104 eller 1105 för att N*ls ska kunna ha sett vad han såg?

Vem var det som flyttade och ifrån vilken lägenhet flyttades det?

Den oidentifierade bilen, kan det ha varit KJ:s Hyundai?

Lastades föremålet in i KJ bil i så fall, varför stod den annars vid trapphuset?

Om det bars ut något ifrån KJ lägenhet, borde inte N*ls ha sett NN iaf från sidan eller lite snett framifrån, varför bakifrån om de kom ifrån KJ lägenhet som ligger bortom trapphuset sett från N*ls?

N*ls ser KJ hålla sina händer uppåt, NN sina i midjehöjd. Sammantaget med att N*ls ser NN rygg och KJ ansikte bör det betyda att KJ backar ner för trappan, NN går framlänges, det burna hålls vågrätt i trappan. Vad kan det vara som var angeläget, varför vågrätt? Det burna verkar inte ha varit tungt.
Citera
2014-01-03, 20:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Tack, men detta har jag läst, menade i tråden, okända människor brukar skriva in sina egna iakttagelser och spekulationer. Var i förhöret säger KJ att dem bar ut en säng?( har läst lite löst om att KJ sagt att de bar ut en säng med ett duschdraperi (?!)över

Uppriktigt sagt så är din text hyfsat obegriplig, vad vill du ha sagt? Iaf, jag svarar på det jag tror att du ifrågasätter.

Jag vet inte om KJ har sagt att han har burit ut en säng, dock misstänker jag att en säng till förutom den han hade i lägenheten har funnits i KJ lägenhet och som kan ha burits ut, möjligen med ett duschdraperi som sista svepning.
Citera
2014-01-03, 20:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Så allt smör i badrummet har med analstimulering att göra? Den har ingen funktion av tvättning eller avtorkning av något att göra? Försöker googla om fett/smör/margarin har någon enastående effekt på blod, dock utan resultat...

Nån som vet eller hört vad de var KJ ovh okänd (?)bar ut som var 150L och 70B ? Nån som kan sid nr där detta möjligtvis har diskuterats?

Nej, smör har inte den egenskapen. Går dock utmärkt att använda smör till att avlägsna tjärfläckar. Men det är inte det det handlar om här ..
Citera
2014-01-03, 20:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Att jag ifrågasätter en postare då den inte verkar veta någonting om paret som hen hävdar bestämt vara skyldiga till mordet på VB och varför denne postare aldrig argumenterar för sin sak, kan aldrig svara då man ställer en konstruktiv fråga om fallet utan endast skickar enrads-inlägg likt chatt eller loggar ur när frågorna blir för svåra, har ingenting med min okunskap och bristande tankeförmåga att göra överhuvudtaget.
Ej heller jävlas jag, Tvärtom, vill ju gärna att hen argumenterar för sin sak istället för att slänga ur sig frågor som visar klart och tydligt att hen inte vet ett skit om MB/ANs förehavanden den aktuella kväll då VB mördas.

Nej, det är ju alldeles riktigt. Och det värsta är, för mordutredningen, att det vet inte polisen heller ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-03 kl. 20:36.
Citera
2014-01-03, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det är ju alldeles riktigt. Och det värsta är, för mordutredningen, att det har inte polisen heller ..

Jodå, polisen vet att MB/AN var på en restaurang, finns kvitton på mat, dryck samt taxiresa, närmare sanningen än så kan man inte komma tror jag. I övrigt håller jag med dig.
Citera
2014-01-03, 20:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jodå, polisen vet att MB/AN var på en restaurang, finns kvitton på mat, dryck samt taxiresa, närmare sanningen än så kan man inte komma tror jag. I övrigt håller jag med dig.

Kvällen/natten då någonting hände Vatchareeya Bangsuan är trots allt betydligt längre än de c:a två timmar MB/AN har redovisat för. Men polisen vet som sagt inte ett dyft om vad paret MB/AN har haft för sig under övriga timmar. Och eftersom man inte utförde utredningen av dem lika grundligt som den totala genomlysningen av KJ så antar jag att man inte vill veta.
Citera
2014-01-03, 20:48
Medlem
Vittnesförhör CB – åberopad av KJ (Har sett att enligt en tidigare planering skulle detta förhör ske vid Förhandlingsdag 5, 2013-11-11 - kl. 13.30 – telefon. Det blev ju vissa ändringar men minns inte om det gäller detta förhör?)

Vittnesförhör av CB vid rättegången.
Försvarsadvokat BF: Ja du hörde och vet vad du ska höras om, en händelse den 4 maj på kvällen.
CB: Ja.
BF: Du kan väl börja och berätta själv vad som utspelade sig.
CB: Jaa, jag, min man, mina barn var på väg hem ifrån bekanta i Lul*å som vi hade varit och hälsat på. Och när vi kommer in på våran lilla väg, Lejonbacksvägen
En kvinna (rättens ordförande) frågar: Förlåt det var på?
BF: Lejonbacksvägen.
En kvinna som frågar: Lejonbacksvägen?
CB: Ja, Så mötte vi en ung söt tjej som jag bedömer har asiatiskt påbrå.
BF: Vilken tid var det här?
CB: Jag är inte jättesäker på klockslaget, men runt 21:30.
BF: Runt 21:30.
CB: Mm (bekräftande).
BF: Kan du beskriva den här kvinnan? Du sa en ung söt tjej?
BF: Vad sa du mer? Asiatiskt utseende?
BF: Hur var hon klädd?
CB: Mörka kläder.
BF: Mörka kläder, var det byxor och tröja eller skjorta.. jacka eller, såg du något…?
CB: Jag såg inte jättenoga för vi tittade ju bara till…men mörka kläder.
BF: Mörka kläder. Både så att säga på överkropp och nederkropp?
BF: Reagerade du på något särskilt?
CB: Eh..nej, inte mer än att jag tycker att det är ovanligt att det är en ung person, en ung söt person, tjej på våran lilla väg, den tiden en lördagkväll.
BF: Mm, vet du vart, åt vilket håll hon var på väg?
CB: Ja, vi mötte ju henne, och vi hade inte hunnit hem ännu. Så jag bedömer att, jag tror att hon var på väg mot Lorvenvägen, korsningen Lejonbacksvägen – Lorvenvägen.
BF: Mm, och det var mot det hållet?
Samma kvinna som tidigare frågar: Vilka vägar sa du?
CB: Lejonbacksvägen – Lorvenvägen. Vi körde på Lejonbacksvägen och..
Kvinnan avbryter: Jaa okey
BF: Ja, inga fler frågor.
En kvinnlig röst: Åklagaren, frågor, varsågod.
Den ena åklagaren US: Ja tack. Den här kvinnan med asiatiskt utseende…eehh…jag tänker du…du har väl förmodligen sett bilder på den här avlidna kvinnan…unga kvinnan, Vatchareeya Bangsunang?
US: Kan du göra nån ….uppskattning…om det var likt… eller…inte?
CB: Det jag tänkte på direkt, det var att den här… det var ju en första bild som var med i tidningen, en examensbild, det tyckte jag inte var jättelikt.
US: Det tyckte du inte (med betoning på inte) var likt?
CB; Näe… det tyckte jag inte…
US: (avbryter) Näe..
CB: Ehh…sen så kan inte jag säga…ja…det..
US: Sen kan du inte säga mer?
CB: Sen har det ju förekommit andra bilder och dom kan jag inte säga, vare sig…eller…om..
US: (avbryter) Bu eller bä?
CB: Va?...
US: (avbryter) Varken eller så att säga?
CB: Eeh..Näe..mm
US: Ja OK. Men din första reaktion på den… den bilden du hade sett så var det inte…?
CB: De..de..ja..men…jaa… näe…det var inte jättelikt…men jag kan ju inte säga heller att..det..det..
US: (avbryter igen) Att det inte var?
CB: Det..
US: (avbryter igen) Du kan inte utesluta?
CB: (Svarar snabbt och hinner säga) Nej, jag kan inte utesluta någonting.
US: (ohörbart mummel) Kunde du…få se…var det…eh…hur var ljusförhållandena här på kvällen?
CB: Jaa..det var ju i maj..21:30 så det var ju inte jättemörkt..
US: Nää..
CB: Nä.
US: Var det …skymning?...kanske?
CB: Jag minns inte.
US: Nää. Fick du en…en bra bild av..av hennes ansikte?
CB: Nä.
US: Hade hon nån huvudbonad eller…liknande som dolde…
CB: Eh..nä.
US: Det hade hon inte…?
CB: Det tror jag inte.
US: OK. Kan du säga nånting hur långt hår hon hade? (Nu ställer US frågorna i lugnare temp0)
CB: Min upplevelse var att det var i svans, för jag tyckte ändå att jag såg ansiktet
US: (Avbryter) Jaa.
CB: (skyndar sig att avsluta meningen) det är mitt minne, men inte..jag kan inte säga någonting om det,
US: (Avbryter) Att hon hade sva..
CB: (skyndar sig att fortsätta sin mening) men inte kort hår.
US: Ee bar hästsvans
CB: Jaa.
US: OK..du, du säger att hon hade mörka kläder – kommer du ihåg vad hon hade för skor?
CB: Nej.
US: Och färgen på dom?
US: Det minns du inte?
US: Under hur lång tid kunde du iaktta henne?
CB: Väldigt kort tid.
US: Väldigt kort.
CB: Vi passerade bara med bilen.
US: OK. Var det du som körde CB: (snabbt svar) Nej. (De pratar samtidigt) US: Eller var det din man? CB: Det var min man som körde. US: Det var din man som körde? CB: (instämmande) Mm.
US: Var det på din sida av vägen eller var det på hans sida?
CB: På min sida av vägen.
US: På din sida av vägen. Ja. Och du säger att hon var på väg mot den här korsningen, eller…det borde ju då vara i össstlig riktning…eller, vad blir…?
CB: Ja, jag är inte jättebra på väderstreck
US: (Avbryter) OK
CB: (fortsätter) så jag vet inte.
US: Ja. Var det mot………..
CB: Mot 97:an kan man väl säga
US: (Avbryter) 97:an va
CB: (fortsätter) från Bod*svedjan US: (hoppar återigen in mitt i vittnets mening): mot 97:an CB: (fortsätter sin påbörjade mening samtidigt som US hoppat in och fortsätter prata samtidigt som vittnet avslutar sin mening) US: Aa just det CB: från Bodsvedjan mot 97:an US: OK mm
US: Eee…hann du uppfatta…alltså bar hon på något?
CB: Det vet jag inte?
US: Det vet du inte?
US: Om hon hade burit på nånting i handen, tror du att hon hade, att du hade uppmärksammat det?
CB: Det är inte säkert.
US: Det är inte säkert.
US: Om det hade varit en..en gul påse, tror du att du hade uppmärksammat det?
CB: Nej. Det hade jag inte tänkt på.
US: Det hade du inte tänkt på.
CB: Nej..eller det kan jag inte svara på, men det är ingenting jag minns i alla fall.
US: Det är ingenting du minns?
US: Du minns inte att du har sagt att hon bar på nånting?
US: Men du kan heller inte utesluta att så var fallet, bara det att du inte uppmärksammade det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in