Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men blev inte obducenten utpekad hösten 1984 innan han blev anhållen i december -84, jag tänker nu på den unga 21-åriga prostituerade kvinnan i trapphusdramat på Östermalm ett år tidigare alltså
Du svarar med en fråga, men det var jag som började fråga. Och jag fortsätter fråga. Blev Teet Härm utpekad hösten 1984? Av vem? Och på vilket sätt motiverade ett "utpekande" att Härm häktades som misstänkt för likstyckning och ett eventuellt mord på en kvinna som ingen sett honom med? Sa någon på hösten och vintern 1984 att Härm och Catrine träffats? Vem sa det i så fall?
Din kroniska oförmåga att sortera äpplen och päron och hantera ett resonemang är symptomatisk för den falang du företräder (och nu är du ensam dessutom), och du förnekar dig aldrig. Du började nu med att prata om ett helt annat rättsfall, inte da Costa-fallet.
Jag vill veta exakt vad som motiverade Härms häktning på vintern 1984, och eftersom du gapat om hans förment perversa personlighet och skuld dygnet runt i snart ett år så förväntar jag mig att du kan upplysa mig. Varför häktades Härm? Vilken rättssäker, polisiär, nykter grund fanns det för häktningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
TT (kvinnan i trapphusdramat) och Da Costa hade ju som bekant samma arbetsplats, dvs Malmskillnadsgatan, kan inte detta utpekande ha väckt polisen intresse ?
Vi talar här om en likstyckning och ett eventuellt mord. Att en person har blivit utpekad som prostitutionskund och
eventuellt (fallet du pratar om gick inte till domstol) har misshandlat en person långt tidigare motiverar självklart inte att personen häktas som misstänkt för ett styckmord. Det är ju totalt groteskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Enligt Lindeberg var det ett tips från obducentens före detta svärfar som gjorde att obducentens bild togs med
Ja, det stämmer, men du har fortfarande inte kommit till saken, och det kan du inte heller, för det fanns ingen saklig, rimlig, rättssäker grund för Härms häktning vintern 1984. Härm häktades inte för att hans bild fanns med i polisens vandringsalbum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
[...] det saknas också tekniska bevis, just därför är vittnesmålen från tex fotohandlarparet, Råden och dagboksvittnet så viktiga och inte minst intressanta
Hoppa inte fram i tiden nu
Jag är specifikt intresserad av hösten och vintern 1984. Exakt vad motiverade Härms häktning vintern 1984? Vad har du att säga om detta? Det handlar ju om mkt otäcka händelser, en likstyckning, kanske mord också, och polisen måste ju haft enormt mkt på fötterna på vintern 1984. Vad hade man, vad säger du?
Jag påstår att häktningen 1984 var helt omotiverad, eftersom det saknades motiv, personkoppling, bevis, indicier, en fungerande tidslinje och vittnen.
Har jag fel? Motbevisa mig då.