2014-01-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Svårt att vara överskattad när man är en av världens bästa bollvinnare.

Det är svårt att vara underskattad när man som spelare nästan på egen hand kan förstöra all rytm och allt flyt i ett anfallsspel. Och detta gör han genom att vara oteknisk och för korkad för att kunna ta rätt beslut. Att alltid alibispela vid innehav av bollen och lämna över ansvaret på medspelare är inte synonymt med bra. Det krävs betydligt mycket mer än en förmåga att vinna tillbaks bollar för att vara en mittfältare av högsta klass. Speciellt om du räknar med faktorer som lagets spelstil.

Denna ständiga överskattning av energiska box to box mittfältare får mig att vilja spy. Samma med Sami Khedira som också har fått något sjukt rykte om sig att vara någon slags bollvinnare trots att han om någon är oerhört svag i den kategorin. Men han springer ju och allt det där. Då får man ju rykte om sig att göra "skitjobbet i det tysta". Trots att det är exakt den typen av försvarsspel som är allt annat än tyst.

EDIT: Har dock sågat killen så ofta så att jag själv blir trött på det. Jag förstår varför han är ordinarie men hade Matuidi ersatts av en spelare som kan göra det han kan i defensiven men även bidra framåt så är det ett av världens bästa lag. Det är de egentligen redan nu men en spelare i stil med Vidal eller ja, varför inte Ramsey () hade lyft de något enormt.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-01-02 kl. 21:28.
Citera
2014-01-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Det är svårt att vara underskattad när man som spelare nästan på egen hand kan förstöra all rytm och allt flyt i ett anfallsspel. Och detta gör han genom att vara oteknisk och för korkad för att kunna ta rätt beslut. Att alltid alibispela vid innehav av bollen och lämna över ansvaret på medspelare är inte synonymt med bra. Det krävs betydligt mycket mer än en förmåga att vinna tillbaks bollar för att vara en mittfältare av högsta klass. Speciellt om du räknar med faktorer som lagets spelstil.

Denna ständiga överskattning av energiska box to box mittfältare får mig att vilja spy. Samma med Sami Khedira som också har fått något sjukt rykte om sig att vara någon slags bollvinnare trots att han om någon är oerhört svag i den kategorin. Men han springer ju och allt det där. Då får man ju rykte om sig att göra "skitjobbet i det tysta". Trots att det är exakt den typen av försvarsspel som är allt annat än tyst.

EDIT: Har dock sågat killen så ofta så att jag själv blir trött på det. Jag förstår varför han är ordinarie men hade Matuidi ersatts av en spelare som kan göra det han kan i defensiven men även bidra framåt så är det ett av världens bästa lag. Det är de egentligen redan nu men en spelare i stil med Vidal eller ja, varför inte Ramsey () hade lyft de något enormt.

Håller med helt!
Sett PSG 4-5 gånger det är året och visst Matuidi, ingen dussinspelare direkt men överskattas helt sjukt av somliga. Finns en anledning varför PSG aldrig kommer ta sig förbi kvartsfinal i CL och det är pga deras mittfält.
Citera
2014-01-02, 23:17
Medlem
Smerchs avatar
Ja fy fan, Matuidi har inte imponerat på mig, men man läser ju en hel del positivt om honom. Verratti däremot, men hans rykte verkar överensstämma med hans prestationer.

Jag skrev i nån matchtråd för ett tag sedan att jag kanske underskattat Pedro under alla år, har alltid sett honom som en bra komplementspelare, men så som han spelat det senaste undrar jag om han inte är en av världens allra bästa yttrar. Misstänker att folk i allmänhet skattar honom lägre än så?
Citera
2014-01-02, 23:24
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja fy fan, Matuidi har inte imponerat på mig, men man läser ju en hel del positivt om honom. Verratti däremot, men hans rykte verkar överensstämma med hans prestationer.

Jag skrev i nån matchtråd för ett tag sedan att jag kanske underskattat Pedro under alla år, har alltid sett honom som en bra komplementspelare, men så som han spelat det senaste undrar jag om han inte är en av världens allra bästa yttrar. Misstänker att folk i allmänhet skattar honom lägre än så?
Definitivt en bra komplementspelare, däremot tycker jag att han blandar och ger för mycket för att bli ansedd att vara en av världens allra bästa yttrar. Visst blir det att han hamnar lite i skuggan i det offensivt stjärnspäckade Barcelona, däremot vet jag inte om han är värd mer än så.
Citera
2014-01-02, 23:26
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Jag har gillat honom länge. Hans extrema löpvillighet och (oftast) kloka beslutstagande är en fröjd att se. Han verkar ju även ha en tendens att stiga fram i viktiga matcher.
Citera
2014-01-02, 23:35
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Definitivt en bra komplementspelare, däremot tycker jag att han blandar och ger för mycket för att bli ansedd att vara en av världens allra bästa yttrar. Visst blir det att han hamnar lite i skuggan i det offensivt stjärnspäckade Barcelona, däremot vet jag inte om han är värd mer än så.

Jo, det är så jag alltid sett honom, som världens kanske bäste komplementspelare... Och det tyckte inte soccerson om Men han är inte bara klok, kvick, klinisk, outtröttlig och utan riktiga svagheter, det senaste tycker jag att han tagit ett större ansvar och spelat mer "som en stjärna". Ironiskt nog kanske som en följd av att han fått kämpa mer för sin startplats.

Vore intressant att se honom i en annan klubb, han kanske skulle kunna bära ett lag.
Citera
2014-01-03, 00:23
Medlem
Giroud är den överlägset mest överskattade spelaren. Får spela i ett av europas mest offensiva lag, som ensam anfallare inne i boxen, tillsammans med några av PL:s bästa passningsspelare. Resultatet?

2013/2014:
Average goals per match: 0.44 (12 plats i PL)

2012/2013
Average goals per match: 0.32 (26 plats i PL)
Citera
2014-01-03, 00:27
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Giroud är den överlägset mest överskattade spelaren. Får spela i ett av europas mest offensiva lag, som ensam anfallare inne i boxen, tillsammans med några av PL:s bästa passningsspelare. Resultatet?

2013/2014:

2012/2013
Vem är det du tycker överskattar honom? Har hört väldigt få som räknar honom som en anfallare i den absoluta världsklassen. De flesta verkar se honom som en habil anfallare och utifrån det så levererar han ganska bra.
Citera
2014-01-03, 00:33
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas

2013/2014:

2012/2013

Titta även på assistration... I år har han 8+5 på 18 matcher i ligan, samt 2+1 på 6 matcher i CL. Totalt 10+6 på 24 matcher, där nästan hälften av matcherna varit mot toppmotstånd. Det är inte dåligt, det är snarare fullt godkänt. Inte minst med tanke på att han är en av världens bästa targets.

Och inte många tycker ens han är av yttersta klass, utan som han ovan skriver: en habil topplagsforward.

20+13 var inte dåligt förra året på 39 starter heller.
Citera
2014-01-03, 10:53
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Matuidi får ju dock spela i formation som inte alls passar honom. Killen hade gjort otroligt bra för sig i t.ex. Chelsea. Där han kan fokusera på det defensiva. I PSG förväntas han ta offensiva initiativ. Tycker han inte överskattad eller underskattad. Han är väldigt bra på vad det han gör.

Har länge tyckt om Pedro och alltid varit glad när Barcelona valt att peta honom inför El Clasico.
Citera
2014-01-03, 11:34
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Titta även på assistration... I år har han 8+5 på 18 matcher i ligan, samt 2+1 på 6 matcher i CL. Totalt 10+6 på 24 matcher, där nästan hälften av matcherna varit mot toppmotstånd. Det är inte dåligt, det är snarare fullt godkänt. Inte minst med tanke på att han är en av världens bästa targets.

Och inte många tycker ens han är av yttersta klass, utan som han ovan skriver: en habil topplagsforward.

20+13 var inte dåligt förra året på 39 starter heller.

Man ska definitivt inte stirra sig blind på statistiken när det gäller Giroud. Visst bränner han en hel del chanser som de allra bästa avslutarna i världen hade gjort mål på, men fransmannen är sanslöst nyttig i speluppbyggnaden och är den i särklass bästa targetspelaren i PL. Vinner i stort sett alla nickdueller på utsparkar och långbollar i allmänhet, oavsett vilken mittback han är uppe mot. Har en oerhörd förmåga att suga åt sig bollar och skarva, eller på annat sätt fördela, dem vidare.
Citera
2014-01-03, 13:15
Medlem
DAGGER-5s avatar
Underskattad: Zabaleta tycker han har vart en av citys bästa spelare 2 senaste åren

Överskattad:Soldado
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in