Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Svårt att vara överskattad när man är en av världens bästa bollvinnare.
Det är svårt att vara underskattad när man som spelare nästan på egen hand kan förstöra all rytm och allt flyt i ett anfallsspel. Och detta gör han genom att vara oteknisk och för korkad för att kunna ta rätt beslut. Att alltid alibispela vid innehav av bollen och lämna över ansvaret på medspelare är inte synonymt med bra. Det krävs betydligt mycket mer än en förmåga att vinna tillbaks bollar för att vara en mittfältare av högsta klass. Speciellt om du räknar med faktorer som lagets spelstil.
Denna ständiga överskattning av energiska box to box mittfältare får mig att vilja spy. Samma med Sami Khedira som också har fått något sjukt rykte om sig att vara någon slags bollvinnare trots att han om någon är oerhört svag i den kategorin. Men han springer ju och allt det där. Då får man ju rykte om sig att göra "skitjobbet i det tysta". Trots att det är exakt den typen av försvarsspel som är allt annat än tyst.
EDIT: Har dock sågat killen så ofta så att jag själv blir trött på det. Jag förstår varför han är ordinarie men hade Matuidi ersatts av en spelare som kan göra det han kan i defensiven men även bidra framåt så är det ett av världens bästa lag. Det är de egentligen redan nu men en spelare i stil med Vidal eller ja, varför inte Ramsey (

) hade lyft de något enormt.