Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
För i min åsikt inte i din kanske så är attityd, gentlemannamässig etc etc en del av en spelare och där tycker jag Ronaldo brister det gör han inte sämre tekniskt sett kanske men han hade värderats högre i mina ögon om han inte vore sån lipsill kastade dåliga blickar vid felpass från lagkamrater visade mer vilja osv.
Kan nästan säga samma om Berbatov inte lika extremt som Ronaldo men t.ex de Bulgariska landslagtränarnas utalande om hans löpvilja under matcher och brist på vilja etc
Det mesta tyder på att Berbatov är precis tvärtom. Vann Uniteds interna- och hela PLs skytteliga och fick inte ens sitta på bänken i CL-finalen. Han har inte sagt ett ord i media om lite speltid, trots det och trots utebliven speltid på senare. Skiter i vad någon U-landstränare sagt, det mesta tyder på att Berbas attityd är superb. Ser honom dessutom som oerhört sympatisk, särskilt efter Nivas intervju med honom som är den kanske bästa jag läst på Sportbladet.
Ronaldo var som du säger lite av en barnunge i början av sin karriär, men har skärpt till sig ganska rejält på planen.