2011-09-14, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Baggio har vunnit Ballon Dor och ses som en av 90-talets bästa spelare och en av de största Italienska spelarna någonsin. Så han är knappast underskattad.

Jo det vet jag, men det jag menar med underskattad är när man pratar om "bästa spelarna genom tiderna" så kommer namn som Maradona, Pelé, Messi, Ronaldinho upp osv. Jag tycker Baggio ligger där men inte så många andra. Därav att han är underskattad enligt mig.
Citera
2011-09-14, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Hur fan kan man bli överskattad som fotbollsspelare om man är arrogant som människa? Förstår mig inte på logiken.
Ronaldo är överlägset världens näst bästa spelare, brukar ändå inte hamna så högt upp på många listor.

Berbatov är snarare underskattad, får fan alltid skit speciellt här på Flashback. Han är en grym spelare och ingen forward i världen är i närheten av hans touch på bollen. Rooney har själv sagt att han är helt underlägsen sin lagkamrat i den aspekten!

För i min åsikt inte i din kanske så är attityd, gentlemannamässig etc etc en del av en spelare och där tycker jag Ronaldo brister det gör han inte sämre tekniskt sett kanske men han hade värderats högre i mina ögon om han inte vore sån lipsill kastade dåliga blickar vid felpass från lagkamrater visade mer vilja osv.

Kan nästan säga samma om Berbatov inte lika extremt som Ronaldo men t.ex de Bulgariska landslagtränarnas utalande om hans löpvilja under matcher och brist på vilja etc
Citera
2011-09-14, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
För i min åsikt inte i din kanske så är attityd, gentlemannamässig etc etc en del av en spelare och där tycker jag Ronaldo brister det gör han inte sämre tekniskt sett kanske men han hade värderats högre i mina ögon om han inte vore sån lipsill kastade dåliga blickar vid felpass från lagkamrater visade mer vilja osv.

Kan nästan säga samma om Berbatov inte lika extremt som Ronaldo men t.ex de Bulgariska landslagtränarnas utalande om hans löpvilja under matcher och brist på vilja etc
Basera inte det där från hans tidiga tid i united. Det är som att påstå att messi är störd för att han sköt en boll rätt in i real publiken och flinade, eller puttade till callejon/özil i slutet av deras förra match. Gillar inte CR7 personligen men att påstå sådant illiterat skitsnack får dig att framstå som okunnig.
Citera
2011-09-14, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutBread
Basera inte det där från hans tidiga tid i united. Det är som att påstå att messi är störd för att han sköt en boll rätt in i real publiken och flinade, eller puttade till callejon/özil i slutet av deras förra match. Gillar inte CR7 personligen men att påstå sådant illiterat skitsnack får dig att framstå som okunnig.

Missat det där med Messi men isåfall är det fel från hans sida också. Jag värderar sånt högt helt enkelt
och CR har inte visat motsatsen för mig än.
Citera
2011-09-14, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz

Det mesta tyder på att Berbatov är precis tvärtom. Vann Uniteds interna- och hela PLs skytteliga och fick inte ens sitta på bänken i CL-finalen. Han har inte sagt ett ord i media om lite speltid, trots det och trots utebliven speltid på senare. Skiter i vad någon U-landstränare sagt, det mesta tyder på att Berbas attityd är superb. Ser honom dessutom som oerhört sympatisk, särskilt efter Nivas intervju med honom som är den kanske bästa jag läst på Sportbladet.

Ronaldo var som du säger lite av en barnunge i början av sin karriär, men har skärpt till sig ganska rejält på planen.
Citera
2011-09-14, 12:57
Medlem
Var det inte nån match i Bulgarien där Berbatov hade sprungit kortare sträcka än lagets målvakt? Han sliter sällan ut sig, det kan vi iaf konstatera.
Citera
2011-09-14, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Var det inte nån match i Bulgarien där Berbatov hade sprungit kortare sträcka än lagets målvakt? Han sliter sällan ut sig, det kan vi iaf konstatera.

Jävlar vilket geni han måste vara då. Knappt röra sig och ändå vinna PLs skytteliga. Sen är han överskattad också hehe.
Citera
2011-09-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Jävlar vilket geni han måste vara då. Knappt röra sig och ändå vinna PLs skytteliga. Sen är han överskattad också hehe.
Han öser ju in 6 mål hemma mot Hull och dylikt. Jäääävligt sällan man minns Berbatov som avgörande i någon stormatch, (ok finns undantag som bekräftar regeln), utan gör snarare sina mål i sjok (stavning). Han är alldeles för ojämn för att kunna betraktas som någon större spelare i min bok.
Citera
2011-09-14, 14:05
Moderator
zanteras avatar
Berbatov är ingen dålig spelare individuellt, men är inget större fan av honom, ingen direkt lagspelare, och med United's nya, snabbare anfallsspel, så har jag svårt att se hur han ska kunna komma in i laget igen.
Citera
2011-09-14, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Han öser ju in 6 mål hemma mot Hull och dylikt. Jäääävligt sällan man minns Berbatov som avgörande i någon stormatch, (ok finns undantag som bekräftar regeln), utan gör snarare sina mål i sjok (stavning). Han är alldeles för ojämn för att kunna betraktas som någon större spelare i min bok.

Han är ganska ojämn i sitt målskytte. Missar ibland lätta lägen för att sedan ösa in mål, men han gjorde ju allt som oftast mål när han fick spela ifjol. Hattrick mot Liverpool är inget man sticker under stolen med. För Spurs gjorde han ofta mål i stora matcher, bland annat mot United och Arsenal minns jag. Det krävs ju att man får spela för att kunna göra mål också... Allt som oftast är han ju väldigt bra i spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Berbatov är ingen dålig spelare individuellt, men är inget större fan av honom, ingen direkt lagspelare, och med United's nya, snabbare anfallsspel, så har jag svårt att se hur han ska kunna komma in i laget igen.

Precisera det om lagspelare, hur menar du?
Citera
2011-09-14, 14:13
Medlem
Ständiga diskussionen om huruvida Berbatov är överskattad eller icke, för 380 millar hade man kanske förväntat sig mer iaf.
Citera
2011-09-14, 14:48
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Precisera det om lagspelare, hur menar du?

Han är ju en framspelare förvisso, men det känns inte som anfallaren som skulle göra en 50 meters löpning för att öppna upp en lucka för en annan spelare, det som Rooney och Hernandez gör mycket med sina löpningar, sen tycker jag även Berbatov oftast gnäller och kritiserar sina medspelare när de missar en passning till han, sänder väl inga positiva signaler direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in