Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-06, 05:16
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paroxyzm
Säkert ältats fler massor med gånger, men det tar på tok för länge att leta i alla trådarna...
På Metaminas bipacksedel står följande: "Alkaliserande medel, så som natriumbikarbonat, leder däremot till ökat upptag och ökad effektivitet av dexamfetamin."

Så, om jag sveper ett par glas samarin alternativt en bakpulvercocktail, borde det märkbart boosta effekten märkbart...

Bra eller anus? vem har testat?

Jo, Samarin exempelvis, ökar i varje fall biotillgängligheten oralt. Håll dig borta från juice och se till att få i dig skapligt med Magnesium. Sagda ämne bidrar till minskad toleransutveckling och hjälper mot käkspänningar. Quidish skrev ett bra inlägg här någonstans, annars hittar du mkt info på bluelight.

Må väl!
Citera
2009-05-07, 03:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Är 50kr bra pris för en rad Metamina? Vet inte hur mycket en rad är. Men jag antar att de är 8-10 stycken?
5-10kr är ett vanligt förekommande pris i min vänskapskrets iaf...
Jag gillar metamina väldigt mycket, lite för mycket vilket ledde till ett missbruk med psykbryt på slutet. Nu tar jag det väldigt sällan men det är fortfarande mkt nice!
Jag gillar inte cs-droger i övrigt så den är lite skum den där tabletten
Citera
2009-06-05, 11:28
Medlem
HotBulldozers avatar
Ja det var en gammal tråd det här, men jag känner att jag kan dela med mig av mina erfarenheter i denna, jag bröstar ut mig, tar sats och hoppas jag kan tillföra något med mitt första inlägg.

Jag har snart 40 jävligt busiga gangster år bakom mig, och fick för ett år sen diagnosen ADHD efter att jag korkat nog trodde Stesolid, var jättegiftigt och att jag skulle stryka med av 50 st femmor. Döm av min förvåning när jag vaknade två dagar senare väldigt yr, men fasen så utvilad... Nåja, det är en annan historia.

I vanlig ordning fick jag utskrivet concerta och dosen ökades, ökades och ökades utan att jag fick någon nämnvärd effekt annat än att jag som rattvridare hade lättare att inte somna och ge någon stackars barnfamilj en 60-tons kylarprydnad. Slutdosen blev 4 x 54mg per dag, och det var som att fisa och hålla för.

Sen fick jag testa ritalin depot, snacka om skitpreparat som jag mådde huggorm av, den ångesten var inte av denna värd, jag blir hellre ovän med alla sveriges "moppeklubbar"... Sen fick jag ritalin direktverkande som hade exakt samma strålande effekt som depoten, så min läkare kan vara glad att hon är en "hon", å att jag är en riktig man som inte slår, hotar eller använder fula ord mot kvinnor.

Nåväl, jag fick gå tillbaka till Concerta medans apoteket skickade in en licens ansökan till läkemedelsverket så jag skulle kunna få Metamina. Det tog 4 månader innan det var klart. Nu har det gått ytterligare några månader, dosen är inställd och jag kan inte förstå hur folk kan tycka att skiten är bra att parta på... Snacka om sömnpiller, har aldrig i mitt liv sovit så bra som nu.

Dessutom har jag blivit from som ett lamm, livet ter sig inte så komplicerat längre och jag brukar roa mig med att provocera alkisarna utanför systemet så de vrålar mig i ansiktet, bara så jag får njuta av att kunna låta bli att slå dem sönder och samman. Min dagsdos idag är 80mg fördelat på fyra intag, 5 + 5 + 5 + 1 tabletter a 5mg. Det räcker för att ge mig en 12 timmars dag, samt den sista får jag för att jag sover så gott på dem små rackarna, brukar även ta mig en liten lur på lunchrasten.

Mitt liv har blivit helt förändrat, men jag kan inte låta bli att känna en stor bitterhet att jag hunnit leva snart 40 år i ensamhet, utstött och med polisen flåsande i hälarna. Tänk om jag redan som barn fått diagnos och medicinering, då hade förmodligen skolan fungerat och jag hade nog inte slagit mig igenom livet, och antagligen hade jag kunnat bli vad tusan som helst, siktet var ju inställt på att bli läkare i unga år, men då fokus saknades och livet levdes på reflex utan minsta eftertanke i jakt på snabba kickar, så blev det inte riktigt som planerat.

Visst är metamina bra för min del, men jag vill gärna slå ett slag för Cannabis, faktum är att gräs är långt mycket bättre än centralstimulerande preparat vad gäller min ADHD iaf, och det är fan att det är förbjudet. Jag menar, jag har nervsmärtor i en arm efter en arbetskada, för detta får jag tramadol...? Fullständigt vansinnigt då det är giftigt som fan, det är beroendeframkallande som fan, och det hjälper inte speciellt mot smärtan, det tar udden av det värsta. Men röker jag lite gräs försvinner smärtan helt, det är inte giftigt, och det är inte speciellt beroendeframkallande... Var fasen finns logiken?

Nåväl, tack för ordet, har någon frågor så svarar jag gärna! Sen är jag nyinflyttad till skåne och behöver polare att slå dank, göra mig nya bekantskaper och kontakter med, så var inte blyga för att höra av er om ni står ut med en tokig norrlänning och mina idag, mycket lugnare infall. Kan vara kul att gå ut på en bira och klämma lite på skånska fruntimmer med lite röjiga polare!
Citera
2009-06-06, 02:59
Medlem
bängrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotBulldozer
Ja det var en gammal tråd det här, men jag känner att jag kan dela med mig av mina erfarenheter i denna, jag bröstar ut mig, tar sats och hoppas jag kan tillföra något med mitt första inlägg.

Jag har snart 40 jävligt busiga gangster år bakom mig, och fick för ett år sen diagnosen ADHD efter att jag korkat nog trodde Stesolid, var jättegiftigt och att jag skulle stryka med av 50 st femmor. Döm av min förvåning när jag vaknade två dagar senare väldigt yr, men fasen så utvilad... Nåja, det är en annan historia.

I vanlig ordning fick jag utskrivet concerta och dosen ökades, ökades och ökades utan att jag fick någon nämnvärd effekt annat än att jag som rattvridare hade lättare att inte somna och ge någon stackars barnfamilj en 60-tons kylarprydnad. Slutdosen blev 4 x 54mg per dag, och det var som att fisa och hålla för.

Sen fick jag testa ritalin depot, snacka om skitpreparat som jag mådde huggorm av, den ångesten var inte av denna värd, jag blir hellre ovän med alla sveriges "moppeklubbar"... Sen fick jag ritalin direktverkande som hade exakt samma strålande effekt som depoten, så min läkare kan vara glad att hon är en "hon", å att jag är en riktig man som inte slår, hotar eller använder fula ord mot kvinnor.

Nåväl, jag fick gå tillbaka till Concerta medans apoteket skickade in en licens ansökan till läkemedelsverket så jag skulle kunna få Metamina. Det tog 4 månader innan det var klart. Nu har det gått ytterligare några månader, dosen är inställd och jag kan inte förstå hur folk kan tycka att skiten är bra att parta på... Snacka om sömnpiller, har aldrig i mitt liv sovit så bra som nu.

Dessutom har jag blivit from som ett lamm, livet ter sig inte så komplicerat längre och jag brukar roa mig med att provocera alkisarna utanför systemet så de vrålar mig i ansiktet, bara så jag får njuta av att kunna låta bli att slå dem sönder och samman. Min dagsdos idag är 80mg fördelat på fyra intag, 5 + 5 + 5 + 1 tabletter a 5mg. Det räcker för att ge mig en 12 timmars dag, samt den sista får jag för att jag sover så gott på dem små rackarna, brukar även ta mig en liten lur på lunchrasten.

Mitt liv har blivit helt förändrat, men jag kan inte låta bli att känna en stor bitterhet att jag hunnit leva snart 40 år i ensamhet, utstött och med polisen flåsande i hälarna. Tänk om jag redan som barn fått diagnos och medicinering, då hade förmodligen skolan fungerat och jag hade nog inte slagit mig igenom livet, och antagligen hade jag kunnat bli vad tusan som helst, siktet var ju inställt på att bli läkare i unga år, men då fokus saknades och livet levdes på reflex utan minsta eftertanke i jakt på snabba kickar, så blev det inte riktigt som planerat.

Visst är metamina bra för min del, men jag vill gärna slå ett slag för Cannabis, faktum är att gräs är långt mycket bättre än centralstimulerande preparat vad gäller min ADHD iaf, och det är fan att det är förbjudet. Jag menar, jag har nervsmärtor i en arm efter en arbetskada, för detta får jag tramadol...? Fullständigt vansinnigt då det är giftigt som fan, det är beroendeframkallande som fan, och det hjälper inte speciellt mot smärtan, det tar udden av det värsta. Men röker jag lite gräs försvinner smärtan helt, det är inte giftigt, och det är inte speciellt beroendeframkallande... Var fasen finns logiken?

Nåväl, tack för ordet, har någon frågor så svarar jag gärna! Sen är jag nyinflyttad till skåne och behöver polare att slå dank, göra mig nya bekantskaper och kontakter med, så var inte blyga för att höra av er om ni står ut med en tokig norrlänning och mina idag, mycket lugnare infall. Kan vara kul att gå ut på en bira och klämma lite på skånska fruntimmer med lite röjiga polare!

Hahaha klockrent första inlägg. Hoppas att du trivs i Skåne.

//bäng
Citera
2009-09-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipiz
riktigt grym tråd!. jag har ett val, kör nu på concerta men fan asså de funkar fan inte å trippa på dom alltså.. käkade 4 st 54mg 1dag va helt okey kännsla sen nästa dag tog ja 8 st å fick den äckligaste ångest ja någonsin hafft, sen två dagar efter tog ja 6 st å kände inte ett jävla skit mer än hjärtklappningar haha fan asså är metamina bättre än concerta? va tror ni? ska ja sattsa på metamina? för ja kan nämligen få de, är ett adhd barn i torktummlarn haha, PEace
ja det skulle jag göra har prövat concerta o ritalin o mådde skit låg på 120 mg ritalin o dagen. Men blev tvungen att lägga ner för det blev rakt motsatt effekt mot amfetamin som jag gått på i många år. Men nu har jag fått min licens på metamina men har fortfarande för låg dos för att uttala mig om den slut giltiga effekten men kan säga som så mycket som att det inte har den effekt som metylfenidat hade på mig.
Citera
2009-09-27, 05:09
Medlem
Jag glädjs för din skull...

Alla som jag vet bytt till metamina från all annan skit säger att det är som att få ett nytt liv, som funkar bättre och att man blir mer "normal"...

Jag inväntar för närvarande på att licensen ska bli klar, inom några veckor så...
påbörjar jag mitt svenne liv, normaliseras, håller käften, sova när man ska och kanske t.o.m regelbundet...

Är det någon här som vet hur Metamina påverkar tics? På Concerta försvann de nästan helt, i alla fall så att de inte påverkade vadagen el mig speciellt mycket.
När jag "självmedicinerade"/riks-pundade tjack hade jag som mest tics, någon som vet om det kan ha med mängd/styrka/intagninssätt att göra?
Då injecerade jag minst 0,5 - 1g/dos flera gånger dagligen, tydligen kan "starka" silar under en längre period ge neurologiska skador som kan bli bestående el försvinna helt efter avslutat missbruk.

Någon som upplevt några problem med tics vid Metamina behandling?
Citera
2009-09-27, 22:12
Medlem
likeithards avatar
Är det någon som vet när man föredar att ge Amfetamin istället för Metamina?

Vad jag vet är det mycket få personer som får Amfetamin, och idag verkar ingen över huvud taget få det längre (såvida dom inte haft det sedan lång tid tillbaka), utan Metamina ges tydligen alltid som det självklara valet. Varför?

Och varför byts inte allt utskrivet DL-amfetamin ut mot D-amfetamin, om det nu är sååå mycket bättre som det sägs?

Vad är föresten högsta rekommenderade dagsdos av DL-amfetamin? (Högsta dagsdos av D-amfetamin lär vara 80 mg, vilket rimligen borde betyda att högsta rekommenderade dagsdos av DL-amfetamin borde vara 160 mg, då det påstås vara hälften så starkt.)
Citera
2009-09-28, 00:40
Medlem
likeithards avatar
Här finns bipacksedel till Metamina: http://adhd-npf.com/wp-content/uploa.../metamina1.pdf

Och till Amfetamin: http://www.lio.se/upload/52577/amfetamin20051117.pdf

Konstigt nog är högsta rekommenderade dygsdoserna 80 mg för de båda, trots att DL-amfetamin påstås vara häften så potent som D-amfetamin. Mycket märkligt, minst sagt.
Citera
2009-12-29, 12:58
Bannlyst
jag gillar metamina grymt. du blir ju inte så påtänd som du blir när du drar vanligt"gatutjack"

dom här känner jag mig skön i kroppen. blir inte så mycket pigare kan oftast sova på dom när jag kört.

det tråkiga och det roliga är att om man börjar med 10 st och sen har 50 med sig i fickan eller ngt när man festar eller vad man nu gör. så är det jävligt svårt att låta dom ligga kvar i fickan. dom hamnar i munnen eller näsa(krossade så klart haha) automatiskt haha har tappat räkningen på hur många jag tar. men vet att jag lyckades som hyfsat enkelt när jag hade ätit mellan 30-40 st på en kväll. dom är riktigt nice på krogen. hoppas att det kommer bli vanligare för ADHD personer att få dom satt det blir lättare att komma över
Citera
2010-05-09, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bombbombbomb
bra signatur.

Konstigt nog är högsta rekommenderade dos på Amfetamin densamma som på Metamina.. Sjukt konstigt måste jag säga.

Undrar en sak.. förra veckan när jag blev plockad av blåingarna å tvingades lämna pissprov var jag positiv på Metamfetamin!!!
Hur f*n kan det komma sig?

Metamina är ju inte det samma som Metamfetamin..
Tar dagligen Metamina mot min ADHD/DAMP.. Har ALDRIG någonsin testat metamfetamin.. Fattar inte varför jag va positiv på en drog jag aldrig ens testat. Skumt!
Citera
2010-05-09, 20:15
Medlem
Är inte Metamina just meamfetamin baserat eller?
Citera
2010-05-09, 20:26
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smofolket
Är inte Metamina just meamfetamin baserat eller?

Om du menar metamfetamin, vilket jag utgår från, så är det helt fel.
Senast redigerad av Sandoz 2010-05-09 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in