2013-12-29, 22:37
  #4237
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Jag skulle nog kunna tänka mig att komplettera mina chestnut C&J Westbourne med ett par mörkbruna Maverick classic round RTW blake.

AliG, om man skulle vilja ha rubber toe taps från fabriken kan man få det på en RTW-beställning eller blir det MTO då? Kan ju givetvis maila och fråga men tänkte om du visste, en skomakare fixar ju jobbet också annars men...

Sen funderar man ju dock lite hur de ska tjäna pengar på det om Bestetti tar 600 EUR+frakt för RTW blake och Spiga ska sälja för 5 000 SEK? Ska de jobba med lägre marginaler?

RTW kan man inte få det installerat, då de kommer säljas som lagervara. Men sedan pratade Adam om att man eventuellt skulle få 10 procents rabatt om man förbeställer inför nästa leverans så att säga, och där är det inte omöjligt att man kan få det installerat direkt mot en liten extrakostnad. Men som du säger, en bra skomakare fixar det annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Ja, att du ska få höra det på omvägar är inte bra. De borde ju ringa dig direkt eftersom det blir gratis marknadsföring...undra hur han som tipsade dig tänkte. Varken säljer skorna eller driver en blogg där det kan uppmärksammas

Ja, jag menar det. Helt obegripligt!
Citera
2013-12-29, 23:04
  #4238
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Precis fått veta att Spiga 3 i Göteborg kommer att få in Bestetti i höst, vad allt verkar som iaf. Jädrigt kul. Tanken nu är först RTW-blake för ca 5000, fyra modeller. Ska träffa Spiga-folket imorgon och se till att övertala de att så fort som möjligt ta in handrandsydda RTW som kommer gå på runt 8000. Är personligen övertygad om att de kommer att sälja klart bättre än blake. Eller vad tror ni?

Här lite mer info: http://www.shoegazing.se/2013/12/29/ryktet-bestetti-saljs-snart-i-sverige/

Tycker personligen att handrandsytt hade varit kanon men jag vet inte om det kommer att sälja bättre. Problemet är att de då hamnar i samma prisklass som EG och G&G och även om hantverket är lika eller bättre så är Bestetti okända i Sverige.

En bra idé kan ju vara att skapa en marknad med Blake-modellerna och sen växla upp till handrandsytt. I slutet är det ju vårt ansvar som kunder att köpa skorna om vi vill ha dem på hemmaplan. Det är ju lätt att sitta anonymt på FB och tycka att det borde finnas massa saker i butikerna och sen går man dit och tittar på det eller prova för att köpa via nätet...kläder som skor.

"Put your money where your mouth is" som de säger i USA
Citera
2013-12-29, 23:34
  #4239
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Tycker personligen att handrandsytt hade varit kanon men jag vet inte om det kommer att sälja bättre. Problemet är att de då hamnar i samma prisklass som EG och G&G och även om hantverket är lika eller bättre så är Bestetti okända i Sverige.

En bra idé kan ju vara att skapa en marknad med Blake-modellerna och sen växla upp till handrandsytt. I slutet är det ju vårt ansvar som kunder att köpa skorna om vi vill ha dem på hemmaplan. Det är ju lätt att sitta anonymt på FB och tycka att det borde finnas massa saker i butikerna och sen går man dit och tittar på det eller prova för att köpa via nätet...kläder som skor.

"Put your money where your mouth is" som de säger i USA

Fast Bestetti är redan rätt välkänd ändå, i alla fall bland lite mer seriöst skointresserade, som ändå står för en stor del av Edward Green och Gaziano & Girling-köpet. Och helt handgjorda, italienska skor som ser läckra ut säljer nog också till de som bara har mycket cash men ingen koll också. Men sedan tror ju jag att den stora försäljningen skulle de kunna göra på nätet. I dagsläget finns bara en enda butik, mig veterligen, som säljer Bestetti RTW-online, och det är Sydkoreanska B&B Tailor. Och de är väldigt krångliga att beställa ifrån för europeer och amerikaner. Med Spigas webbshop och lite snack på bloggar och forum kommer de säkerligen kunna kränga riktigt bra till folk både i Europa och USA.

Får man bara igång det hela tror jag ärligt talat att det största problemet kommer vara att de inte kommer ha tillräckligt med skor för intresset, och att långa leveranstider kan vara största problemet (även om butiker får snabbare än privatpersoners beställningar). Man måste också minnas att även jämfört med en sån liten fjutt som Gazoano & Girling så är Bestetti jättesmå i dagsläget, och han kommer aldrig bli något superstort märke (han verkar ha alldeles för stora krav på att ha koll på tillverkningen för det), så några jättevolymer för att det ska räknas som väldigt bra försäljning av Bestetti kommer inte krävas.

Sen håller jag, som jag tydligt framhållit på annat håll, definitivt med om att vi svenskar också måste se till att handla i Sverige om vi vill ha ett bra utbud här.
__________________
Senast redigerad av AlisterG 2013-12-29 kl. 23:37.
Citera
2013-12-29, 23:54
  #4240
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Fast Bestetti är redan rätt välkänd ändå, i alla fall bland lite mer seriöst skointresserade, som ändå står för en stor del av Edward Green och Gaziano & Girling-köpet. Och helt handgjorda, italienska skor som ser läckra ut säljer nog också till de som bara har mycket cash men ingen koll också. Men sedan tror ju jag att den stora försäljningen skulle de kunna göra på nätet. I dagsläget finns bara en enda butik, mig veterligen, som säljer Bestetti RTW-online, och det är Sydkoreanska B&B Tailor. Och de är väldigt krångliga att beställa ifrån för europeer och amerikaner. Med Spigas webbshop och lite snack på bloggar och forum kommer de säkerligen kunna kränga riktigt bra till folk både i Europa och USA.

Får man bara igång det hela tror jag ärligt talat att det största problemet kommer vara att de inte kommer ha tillräckligt med skor för intresset, och att långa leveranstider kan vara största problemet (även om butiker får snabbare än privatpersoners beställningar). Man måste också minnas att även jämfört med en sån liten fjutt som Gazoano & Girling så är Bestetti jättesmå i dagsläget, och han kommer aldrig bli något superstort märke (han verkar ha alldeles för stora krav på att ha koll på tillverkningen för det), så några jättevolymer för att det ska räknas som väldigt bra försäljning av Bestetti kommer inte krävas.

Sen håller jag, som jag tydligt framhållit på annat håll, definitivt med om att vi svenskar också måste se till att handla i Sverige om vi vill ha ett bra utbud här.

Helt rätt. Tänkte inte på nätförsäljning utomlands vilket borde kunna bli en hit precis som du säger. Med tanke på hur mkt SkoAB säljer till USA så kan man väl anta att utrikes kunder kan bli den största kundbasen, med den prisbilden minus moms.

Om du ska till Spiga 3 imorgon tycker jag du ska uppmana dem att ta hit Bestetti för en trunk show, hade ju varit kanon och kunna måtta för ett par Novecento eller diskutera en MTO direkt med honom
Citera
2013-12-30, 01:57
  #4241
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Helt rätt. Tänkte inte på nätförsäljning utomlands vilket borde kunna bli en hit precis som du säger. Med tanke på hur mkt SkoAB säljer till USA så kan man väl anta att utrikes kunder kan bli den största kundbasen, med den prisbilden minus moms.

Om du ska till Spiga 3 imorgon tycker jag du ska uppmana dem att ta hit Bestetti för en trunk show, hade ju varit kanon och kunna måtta för ett par Novecento eller diskutera en MTO direkt med honom

Kan bara hålla med! Då skulle till och med jag ha en anledning att besöka Alisters blöta och blåsiga Göteborg .

@Kopparstaden; har du fått leverans av dina G&G från Spoo? Fick just mail om att mina gått genom custom clearance nu...
Citera
2013-12-30, 08:57
  #4242
Medlem
ObeyTheCrabs avatar
Tänkte putsa upp ett par svarta skor till nyår så dom verkligen glänser.

Ska jag polera dom redan ikväll, eller kan jag vänta till imorgon och göra det på förmiddagen?

De allra bästa,
Citera
2013-12-30, 09:45
  #4243
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Kan bara hålla med! Då skulle till och med jag ha en anledning att besöka Alisters blöta och blåsiga Göteborg .

@Kopparstaden; har du fått leverans av dina G&G från Spoo? Fick just mail om att mina gått genom custom clearance nu...

Kul! Jag sa åt honom att hålla på leveransen eftersom jag ska på tjänsteresa 2/1 och två veckor framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av ObeyTheCrab
Tänkte putsa upp ett par svarta skor till nyår så dom verkligen glänser.

Ska jag polera dom redan ikväll, eller kan jag vänta till imorgon och göra det på förmiddagen?

De allra bästa,

Saknas halva sista meningen?

Putsa upp dem ikväll, det tar sin tid att få en bra glans. Bra produkter är Saphirs polish och sen är Kiwis parade gloss riktigt bra men inget jag använder till mina skor.
Citera
2013-12-30, 09:50
  #4244
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Helt rätt. Tänkte inte på nätförsäljning utomlands vilket borde kunna bli en hit precis som du säger. Med tanke på hur mkt SkoAB säljer till USA så kan man väl anta att utrikes kunder kan bli den största kundbasen, med den prisbilden minus moms.

Om du ska till Spiga 3 imorgon tycker jag du ska uppmana dem att ta hit Bestetti för en trunk show, hade ju varit kanon och kunna måtta för ett par Novecento eller diskutera en MTO direkt med honom

Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Kan bara hålla med! Då skulle till och med jag ha en anledning att besöka Alisters blöta och blåsiga Göteborg .

@Kopparstaden; har du fått leverans av dina G&G från Spoo? Fick just mail om att mina gått genom custom clearance nu...

Bra tänkt, ska absolut förespråka en trunk show!

Du är så välkommen Rolle, jag kan låna dig ett paraply
Citera
2013-12-30, 10:01
  #4245
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Bra tänkt, ska absolut förespråka en trunk show!

Du är så välkommen Rolle, jag kan låna dig ett paraply

Lämnar du en snabb rapport under dagen efter mötet?
Citera
2013-12-30, 11:55
  #4246
Medlem
Spodes avatar
Ev. trunkshow i Göteborg?

Citera
2013-12-30, 21:41
  #4247
Medlem
RolleFCs avatar
G&G Hove levererade. Order placerad kvällen den 22/12, skorna levererade idag, en vecka senare. Från USA och med julhelg emellan. Imponerande!
Skorna då? Grymt snygga förstås :-)
Citera
2013-12-30, 22:35
  #4248
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
G&G Hove levererade. Order placerad kvällen den 22/12, skorna levererade idag, en vecka senare. Från USA och med julhelg emellan. Imponerande!
Skorna då? Grymt snygga förstås :-)

Snygga som sagt och de kommer ju se ännu bättre ut när du putsat upp dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in