2013-12-29, 20:24
  #4225
Medlem
elcubalibres avatar
Har fått ärva ett par skor av min bortgångne Farfar. Det enda som jag kan utläsa av skorna är att de är av märket Hugo Boss och Made in Italy. Finns det möjligtvis någon här på Flashback som kan berätta för mig som är helt okunnig om skor vad det är för modell och när dom eventuellt är gjorda samt vid vilka tillfällen dessa man förväntas bära denna typ av sko.

http://imgur.com/a/JiGHv
Citera
2013-12-29, 20:54
  #4226
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elcubalibre
Har fått ärva ett par skor av min bortgångne Farfar. Det enda som jag kan utläsa av skorna är att de är av märket Hugo Boss och Made in Italy. Finns det möjligtvis någon här på Flashback som kan berätta för mig som är helt okunnig om skor vad det är för modell och när dom eventuellt är gjorda samt vid vilka tillfällen dessa man förväntas bära denna typ av sko.

http://imgur.com/a/JiGHv

Till att börja med så var det väldigt dåliga bilder så det är svårt att se skorna.

Vad jag kan se så ser det ut att vara ett par skor av ganska dålig kvalitet. De är limmade och det ser ut att vara läder av typen "polished binder" och det innebär att man lägger en tunn plastfilm ovanpå lädert för att det ska se fint och glansigt ut. Nackdelen är att det ofta lossnar och det bildas permanenta veck eller små bubblor, vilket det ser ut att ha gjort på dina.

Modellen på skorna heter oxford och eftersom de är svarta så är detta den mest formella typ av sko man kan bära. Vanligtvis till mörk kostym och tillfällena är bröllop, begravning, finare middagar etc.
Citera
2013-12-29, 20:56
  #4227
Medlem
Nimportequis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
TModellen på skorna heter oxford och eftersom de är svarta så är detta den mest formella typ av sko man kan bära. Vanligtvis till mörk kostym och tillfällena är bröllop, begravning, finare middagar etc.
Jag tycker nog snarare att det ser ut att röra sig om ett par av modell derby. I övrigt en korrekt analys.
Citera
2013-12-29, 21:09
  #4228
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimportequi
Jag tycker nog snarare att det ser ut att röra sig om ett par av modell derby. I övrigt en korrekt analys.

Jag kollade på mobilen så jag såg bara tre svarta klumpar

*edit* Kollade igen och visst är det derbys.
__________________
Senast redigerad av Kopparstaden 2013-12-29 kl. 21:15.
Citera
2013-12-29, 21:50
  #4229
Medlem
AlisterGs avatar
Precis fått veta att Spiga 3 i Göteborg kommer att få in Bestetti i höst, vad allt verkar som iaf. Jädrigt kul. Tanken nu är först RTW-blake för ca 5000, fyra modeller. Ska träffa Spiga-folket imorgon och se till att övertala de att så fort som möjligt ta in handrandsydda RTW som kommer gå på runt 8000. Är personligen övertygad om att de kommer att sälja klart bättre än blake. Eller vad tror ni?

Här lite mer info: http://www.shoegazing.se/2013/12/29/ryktet-bestetti-saljs-snart-i-sverige/
Citera
2013-12-29, 21:56
  #4230
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Precis fått veta att Spiga 3 i Göteborg kommer att få in Bestetti i höst, vad allt verkar som iaf. Jädrigt kul. Tanken nu är först RTW-blake för ca 5000, fyra modeller. Ska träffa Spiga-folket imorgon och se till att övertala de att så fort som möjligt ta in handrandsydda RTW som kommer gå på runt 8000. Är personligen övertygad om att de kommer att sälja klart bättre än blake. Eller vad tror ni?

Här lite mer info: http://www.shoegazing.se/2013/12/29/ryktet-bestetti-saljs-snart-i-sverige/

Om inget annat ser det iaf ut att vara grymma skor, hade varit kul att kunna klämma på

Citera
2013-12-29, 21:59
  #4231
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Precis fått veta att Spiga 3 i Göteborg kommer att få in Bestetti i höst, vad allt verkar som iaf. Jädrigt kul. Tanken nu är först RTW-blake för ca 5000, fyra modeller. Ska träffa Spiga-folket imorgon och se till att övertala de att så fort som möjligt ta in handrandsydda RTW som kommer gå på runt 8000. Är personligen övertygad om att de kommer att sälja klart bättre än blake. Eller vad tror ni?

Här lite mer info: http://www.shoegazing.se/2013/12/29/ryktet-bestetti-saljs-snart-i-sverige/

Kul!
Citera
2013-12-29, 22:03
  #4232
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Om inget annat ser det iaf ut att vara grymma skor, hade varit kul att kunna klämma på


Jaså, det ska de fan få höra om imorgon, att de smyger med saker för mig
Citera
2013-12-29, 22:03
  #4233
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Om inget annat ser det iaf ut att vara grymma skor, hade varit kul att kunna klämma på


Du berättade ju det för mig!

Håller med om att det låter trevligt. Blake-skor duger för mig.
Citera
2013-12-29, 22:05
  #4234
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Jaså, det ska de fan få höra om imorgon, att de smyger med saker för mig

Hehe, det var från Adam

Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Du berättade ju det för mig!

Håller med om att det låter trevligt. Blake-skor duger för mig.

Schh

Citera
2013-12-29, 22:17
  #4235
Medlem
bleus avatar
Jag skulle nog kunna tänka mig att komplettera mina chestnut C&J Westbourne med ett par mörkbruna Maverick classic round RTW blake.

AliG, om man skulle vilja ha rubber toe taps från fabriken kan man få det på en RTW-beställning eller blir det MTO då? Kan ju givetvis maila och fråga men tänkte om du visste, en skomakare fixar ju jobbet också annars men...

Sen funderar man ju dock lite hur de ska tjäna pengar på det om Bestetti tar 600 EUR+frakt för RTW blake och Spiga ska sälja för 5 000 SEK? Ska de jobba med lägre marginaler?
__________________
Senast redigerad av bleu 2013-12-29 kl. 22:31.
Citera
2013-12-29, 22:32
  #4236
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Jaså, det ska de fan få höra om imorgon, att de smyger med saker för mig

Ja, att du ska få höra det på omvägar är inte bra. De borde ju ringa dig direkt eftersom det blir gratis marknadsföring...undra hur han som tipsade dig tänkte. Varken säljer skorna eller driver en blogg där det kan uppmärksammas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in