2013-12-30, 00:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Kan ju vara så enkelt som att de glömt ställa ut tunnan vid vägen dagen för tömning. Det händer mig titt som tätt och då blir den inte tömd.

Håller med dig, men kan du förklara det där jag påpekar i övrigt, klockan 10 på tippen men kommer hem mitt på dagen och ser en överfull soptunna? Dessutom bör tunnan ha varit rejält överfull eftersom att JJ använder mer än 1 sopsäck.

EDIT;Och varför såg han det inte förrän just den dagen, blev den så full från en dag till en annan menar du?
Senast redigerad av OY 2013-12-30 kl. 00:23.
Citera
2013-12-30, 00:19
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Håller med dig! Tar man ledigt så där snabbt för att vara med sin son så kan väl en full soptunna vänta lite? Åker man hem så där enkom, är väl tiden med sonen värdefull?
Anade han nåt när han fick syn på tunnan och fick bråttom?
Nån som har FUP framme och kan kika på telefonaktiviteten kring just denna dag?

Ingen mobiltrafik efter 10:45 den 22:a. KJ har sina telefoner påslagna men svarar inte.
Citera
2013-12-30, 00:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, naturligtvis inte! Men om du är genuint intresserad av just detta fall vore det ju klädsamt om du också läste hela fup:en. Nu har du endast studerat några få valda delar och på detta material har du hela bilden klar för dig! Det är "skickligt", må jag säga

Jag läser inte mer än jag anser nödvändigt för att bilda mig en uppfattning om hur det här gått till - och varför. "Skickligt" ..? (anar ironin ) Tja, jag har erfarenhet av rätt mycket, så långt kan jag ju sträcka mig ..
Citera
2013-12-30, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag läser inte mer än jag anser nödvändigt för att bilda mig en uppfattning om hur det här gått till - och varför. "Skickligt" ..? (anar ironin ) Tja, jag har erfarenhet av rätt mycket, så långt kan jag ju sträcka mig ..

Nu tillhör jag dom som läser en rapport från början till slut. Oavsett rapport/eller utredning som "landar" på mitt bord, kollar upp oklarheter och sedan bildar jag mig en uppfattning.

Jag vill stå på säker grund. Det har alltid varit min ledstjärna. Och en förutsättning i mitt arbete.

EDIT. Du verkar gått i en annan "skola" än jag, uppenbarligen.
Senast redigerad av Remark 2013-12-30 kl. 00:42.
Citera
2013-12-30, 00:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu tillhör jag dom som läser en rapport från början till slut. Oavsett rapport/eller utredning som "landar" på mitt bord, kollar upp oklarheter och sedan bildar jag mig en uppfattning.

Jag vill stå på säker grund. Det har alltid varit min ledstjärna. Och en förutsättning i mitt arbete.

EDIT. Du verkar gått i en annan "skola" än jag, uppenbarligen.

Håll dig till ledstjärnan, du. Förutsättningen att lyckas i mitt arbete är en osviklig förmåga till eget tänkande och dra rätt slutsats av det jag kommer fram till. Det är min ledstjärna, den som jag navigerar efter.

Ja, vi har gått i olika skolor, det har du nog alldeles rätt i.
Citera
2013-12-30, 00:56
Medlem
Citat:
Håll dig till ledstjärnan, du. Förutsättningen att lyckas i mitt arbete är en osviklig förmåga till eget tänkande och dra rätt slutsats av det jag kommer fram till. Det är min ledstjärna, den som jag navigerar efter.

Ja, vi har gått i olika skolor, det har du nog alldeles rätt i.

Jag baserar min egen slutsats (tänkande om du vill) på fakta. Du baserar den uppenbarligen på "din osvikliga förmåga till eget tänkande".
Senast redigerad av Remark 2013-12-30 kl. 00:59.
Citera
2013-12-30, 01:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag baserar min egen slutsats (tänkande om du vill) på fakta.

Vilka fakta har du utöver att VB hittades styckmördad, hade MB som kk, att hennes blod påträffades i skuffen på KJ:s bil samt att hon avled efter utdraget lidande ?
Citera
2013-12-30, 01:06
Medlem
Citat:
Vilka fakta har du utöver att VB hittades styckmördad, hade MB som kk, att hennes blod påträffades i skuffen på KJ:s bil samt att hon avled efter utdraget lidande ?

En grej som jag har funderat över är hur kroppen har hamnat i huset? Krävs det en nyckel för att komma in i ödehuset? Minns att det har berörts i början av tråden..

Kastades kroppen in i huset genom ett fönster? eller hade GM nyckel till huset?

Någon som vet?
Citera
2013-12-30, 01:06
Moderator
OYs avatar
FUP JJ säger:

Kri*toffer har inte haft tillgång till hemmets eller stugans nycklar efter det att han flyttade till
Flottiljvägen.

Tänker på att KJ kanske chansade på att DJ inte var hemma, men vad skulle han göra där då, hade inte kommit in i huset? Och varför gå in till brodern och visa sig om han hade ett ärende till härbret?
Citera
2013-12-30, 01:08
Medlem
Citat:

Du får faktiskt bemöda dig själv att läsa FUP:en. Jag har läst den.
Citera
2013-12-30, 01:14
Medlem
Citat:
Ja, det låter ju som en riktigt fantasifull rövarhistoria. KJ och några av hans kompisar med gemensamma intressen mördade och styckade Vatchareeya, det menar jag är ställt bortom tvivel. Jag tror också att paret MB/AN hade ett finger med i spelet. Det är fullkomligt osannolikt att deras problem med en stalkande och eventuellt hotande VB plötsligt som genom ett trollslag upphörde när det såg som värst ut för dem i april/maj, och att "problemet" bara försvann vid den tiden och sedermera hittades mördad och styckad, 2,5 vecka senare. Det är en fullständigt huvudlös teori som jag tror saknar varje grund i verkligheten. Ingen blir av med ett problem av det här slaget utan att lyfta ett finger.

Helt rätt. Finns det verkligen ingen därute som har möjlighet att återskapa smsen mellan VB och MB- där finner vi svaren tror jag!
Citera
2013-12-30, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
FUP JJ säger:

Kri*toffer har inte haft tillgång till hemmets eller stugans nycklar efter det att han flyttade till
Flottiljvägen.

Tänker på att KJ kanske chansade på att DJ inte var hemma, men vad skulle han göra där då, hade inte kommit in i huset? Och varför gå in till brodern och visa sig om han hade ett ärende till härbret?

Jag tror besöket var något som KJ ofta gjorde - komma oanmäld - för kontakt. Det vittnar kompisar och dess föräldrar om.

Eller så var det för att försäkra sig om att DJ inte var i stugan.

Såvitt jag förstått var härbret KJs tillåtna ställe, där han fick förvara sina air-soft grejer och som var liksom hans. I övrigt var det låsta dörrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in