2013-12-18, 15:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Eller så har han spräckt upp madrassen, rullat in VB i duschdraperiet, och knöt ner henne i sängen och burit ut den och frakta den till nått fort för att sedan stycka henne där.

I ett sådant scenario är bärhjälpen en intressant person, varför har polisen inte kunnat få tag på den personen, det är iaf inte känt att polisen har grävt i detta?
Citera
2013-12-18, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur skulle polisen kunna se det ? Mamman ? Är bekant med några unga damer i VB:s ålder och visst har de mer än en mobbe. Visserligen en som är rätt ny, men också en väl fungerande som ersattes av den nyinköpta, och den är ju inte slängd utan finns som reserv. Jag tror alltså att både VB, KJ och MB haft tillgång till mer än en mobiltelefon. Att någon slänger sin gamla mobbe när en ny iphone inköpts stämmer inte. Ringde runt och kollade med några och samtliga bekräftar att dom har den gamla fungerande kvar. En "bra att ha i reserv"- mobbe. Så är det.

Jo men om nån av dom har skrivit sms till varandra så BORDE DET FINNAS i sms historiken, eller hur?
Citera
2013-12-18, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I ett sådant scenario är bärhjälpen en intressant person, varför har polisen inte kunnat få tag på den personen, det är iaf inte känt att polisen har grävt i detta?

KJ skyddar ju sin familj, det säger han i förhör, och jag tror att en familjemedlem kan vara inblandat, dom verkar ju skydda KJ ganska bra kan man tycka, och kollar man i FUPen på KJs bror DJ så säger han att han fick veta av deras mamma att KJ har använt ena sängen till att göra ett förvarings utrymme till sina vapen, så mycket möjligt att han istället lagt ner VB där, och nån i hans familj är med, pappan säger att Dom flyttade ut madrassen i februari, men hur vet vi att det stämmer?
Citera
2013-12-18, 15:22
Medlem
Citat:
Må vara så, men det jag tycker är intressant är att MB säger att han inte läste sms från VB under restaurangbesöket, han bläddrade snabbt förbi och raderade. Han säger att han läste sms:en senare på kvällen trots att de var raderade. Och när läste han det som han sedan minns och berättar för polisen, de var ju raderade. Fullkomligt motsägelsefulla uppgifter tycker jag.

EDIT;Jag tror inte att MB har med mordet att göra, men nästintill fullkomligt övertygad om att både han och AN vet något av vikt som de har underlåtit att berätta.

Och KJ är säkerligen medveten om det och väntar på att MB/AN ska säga nånting.
KJ skyddar sig bakom MB/AN som inte berättar och vill lägga skulden på dom.
Citera
2013-12-18, 15:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Och KJ är säkerligen medveten om det och väntar på att MB/AN ska säga nånting.
KJ skyddar sig bakom MB/AN som inte berättar och vill lägga skulden på dom.

Utveckla gärna det där, jag förstår inte hur du tänker angående att KJ skyddar sig bakom dem?
Citera
2013-12-18, 15:34
Medlem
Citat:
Utveckla gärna det där, jag förstår inte hur du tänker angående att KJ skyddar sig bakom dem?

Svårt att förklara, men KJ kan neka till brott för att han tänker att det är MBs fel att det här hände, och att MB då har säkert skrivit nå SMS till VB som KJ såg, och just därför tänker han "MBs fel, han får erkänna smset han skrev".. Gud svårt att förklara, låter jävla bra i huvudet xD
Citera
2013-12-18, 15:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Svårt att förklara, men KJ kan neka till brott för att han tänker att det är MBs fel att det här hände, och att MB då har säkert skrivit nå SMS till VB som KJ såg, och just därför tänker han "MBs fel, han får erkänna smset han skrev".. Gud svårt att förklara, låter jävla bra i huvudet xD

Okej, tror att jag förstår, det handlar om det där resonemanget att i KJ huvud är MB den skyldige, det var VB affär med honom som orsakade att KJ mördade VB, därför är MB den skyldige, typ.
Citera
2013-12-18, 15:56
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har MB och AN ingenting med det här att göra - fine, då behöver dom inte oroa sig. Men är dom inblandade så ryker dom, det törs jag lova.

Ja det är många som otåligt och med spänning väntar på att du skall gräva fram fakta som stöder deras inblandning. När bedömmer du att du kan presentera denna kioskvältare?
Citera
2013-12-18, 16:00
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Du menar självrättfärdigande?
Citera
2013-12-18, 16:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
FUP s. 422, dom ligger mer i 135 grader, och är inte kopior av varandra.

Det är bilden i FUP sidan 277 jag syftar på. Någon har ritat in pilar på riktningarna för 8 av ryggsåren. Det var lite svår att få med riktningen på bilden jag gjorde med text.

På fotot ser man fyra hugg som pekar i riktning klockan elva och fyra i riktning klockan tre i det mönster jag skissade.
Citera
2013-12-18, 16:45
Medlem
Docklands avatar
Är det någon som sitter på FU i "ren digital" form = sökbar PDF?

Det jag har innehåller många inscannade sidor, och således är inte samtliga sidor sökbara, vilket gör det en smula osmidigt när jag letar specifik info.
Citera
2013-12-18, 16:56
Medlem
Citat:
Må vara så, men det jag tycker är intressant är att MB säger att han inte läste sms från VB under restaurangbesöket, han bläddrade snabbt förbi och raderade. Han säger att han läste sms:en senare på kvällen trots att de var raderade. Och när läste han det som han sedan minns och berättar för polisen, de var ju raderade. Fullkomligt motsägelsefulla uppgifter tycker jag.

EDIT;Jag tror inte att MB har med mordet att göra, men nästintill fullkomligt övertygad om att både han och AN vet något av vikt som de har underlåtit att berätta.

Oavsett så har vi med en patologisk lögnare att göra. Han ljuger om så mycket att han inte kommer ihåg sina egna lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in