Citat:
Ursprungligen postat av
CattasBubbla
Tack, det var det jag hade för mig.
Om vi nu förutsätter att KJ är skyldig så är jag ganska säker på att den här tråden kommer bidra till att han aldrig kommer att erkänna också. För varför ska han göra det när han ser att det finns en massa människor som tror på hans oskuld? Min brors mördare har fortfarande efter 12 år inte erkänt, men så har han en familj som ideligen hävdar hans oskuld också. Har man folk som tror på ens lögner så fortsätter man ljuga.
Ja, nu blir det ju kåken vederbörande hamnar på och då lär det väl inte bli något internet
att tillgå för vederbörande så han kan kolla vad som skrivs om honom.
Fast det lär väl berättas kanske för honom ändå av anhöriga att ett stöd finns för honom
och just i den här tråden, men i vart fall ska han vara avskuren från möjligheterna att
bruka nätet till skillnad från vad som gäller inom den rättspsykiatriska slutenvården.
Något erkännande får vi nog aldrig se av från det hållet dessvärre oavsett vad han känner
till av vad folk tror om honom och den gärning han är lagd till last.
Måste erkänna att jag blev en aning överraskad av det resultat som den rättspsykiatriska
expertisen kommit fram till efter flera veckors granskningar av den här unge mannens psyke.
Trodde nog att det skulle framgå ganska klart att det här var en mycket störd figur.
Nåväl, nu är det som det är och inga hinder finns kvar för att snart skicka honom raka
vägen in i en anstaltstillvaro och där får han vackert stanna i åtminstone 15 år framåt
troligtvis.
Det finns säkert en och annan här som lever i vanföreställningen att domen kommer att
rivas upp och grabben försätts på fri fot igen och jakt inleds på en helt annan mördare
och då helst kanske en viss person som är innehavare av en sushirestaurang och på fritiden
lär ut den ädla karatekonsten till hågade Bodenbor...
Plasttejper och cigarettpapper - jo, vars, sånt kan det nog löna sig att skärskåda in absurdum,
det blir nog commander Johanssons räddning i slutändan...not