Citat:
Ursprungligen postat av
forhelvete
Jobbigt för er att vara ägd av en illiterat antar jag, då detta ofta används mot mig när inga vettiga argument finns att tillgå.

Du har inte funderat på varför du ofta kallas illitterat?
Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
det var ett bråk inne på ett ställe vid Berzeli Park mellan Jaques sällskap och nåt gäng med nåt skinnhuve i. Minns inte om han som dog var skinnskalle. Sen fortsatte det utanför. Det bedömdes inte som mord, minns jag rätt var det grov misshandel och vållande.
Sluta nu, skäms du inte?
Vi tar det igen och min källa är artikeln om mordet. Vad är din?
- Mordoffret var inte skinnskalle. Den lögnen och lögnen om att Daniel Wretström skulle ha misshandlat en flicka innan han mördades är nog två av de mest seglivade vänsterlögnerna som jag läst. Mordoffret var vid tillfället för mordet klädd i en brittisk flygarjacka (
se bild på den aktuella jackan) med fluga och han var sminkad med ögonskugga. Han hade samma kväll varit konferencier för det välkända synthbandet Lustans Lakejer. Menar du på fullt allvar fortfarande att han var skinnskalle? Inser du hur främmande det är/var för en skinnskalle på den tiden att bära en jacka som närmast symboliserar britternas motstånd mot Nazityskland och att lyssna på synth och sminka sig? Eller menade du bara att han hade kortsnaggat hår och därför ska kallas skinnskalle?
- Det är riktigt att hovrätten ändrade domen till misshandel och vållande. Trots att den knivbeväpnade mördaren Jacques Wallner tillsammans med kamrater sökt upp det ensamma offret som stod och pissade bakom en container. Trots att Wallner attackerade offret och trots att Wallner högg offret flera gånger, bland annat i ryggen. Domstolen var heller inte enig utan dråpdomen (dråp = uppsåtligt mördande) upphävdes av hovrätten med röstsiffrorna 3-2. Sett till totala antalet ledamöter i tingsrätt och hovrätt så var siffrorna 7-3 för en dråprubricering. Som skäl var att Wallner fått ett läkarintyg på att han ansågs inte vara en sådan person som uppsåtligen dödar en annan människa. Även det intyget var föremål för kontrovers och blev utrett av Socialstyrelsens rättsliga råd. Det kan tilläggas att sådana där intyg knappast skrivs idag, det skedde under en helt annan tid i Sverige och under stor massmedial press där Wallner framställdes som offret och mordoffret som en våldsgalen skinnskalle. Men det var Wallner som bar kniv på krogen, hade extrempolitiskt engagemang och mordoffret som var ostraffad och i övrigt politisk oförvitlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
forhelvete
Men det finns trådar om det här, som sagt. Där ligger domarna också. Patetiskt att nassarna måste gå tretti år tillbaka i tiden och dra upp det här, Wallner har inte varit aktiv inom den utomparlamentariska vänstern på många, många år. Och AFA eller RF fanns inte då.
Och domarna har du helt uppenbarligen inte läst. Ej heller artikeln om mordet. Kanske är det patetiskt att gå 30 år tillbaka när man ska nämna ett mord som var helt genom politiskt (till skillnad från de otaliga dåliga exempel som tillskrivs nationalismen, tex dråpet på Ronny Landin är ju också flera decennier sedan). Wallner var dessutom mycket aktiv syndikalist både före och efter mordet fram tills för bara några få år sedan då han offentligen lämnade Syndikalisterna. RF och AFA har ingen annan koppling till Wallner än att medlemmar i AFA och RF i princip alltid är kopplade till Syndikalisterna. Samma andas barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
Killen som dog hade uppenbarligen psykiska problem, kom till krogen i nån uniform, gick runt och stökade, delade ut någon örfil och försökte pricka Wallner med en askkopp. Han blev utkastad och väntade på Wallner och hans kompisar i en halvtimme utanför. Sen var det bara Wallner som slogs mot honom, de andra två i sällskapet stod bredvid och tittade på. Ja, killen fick kniven i sig. Sex gånger, tror jag. Två gånger ytligt i ryggen, tre gånger ytligt i framsidan på bålen och en gång på bålens vänstra sida högt upp. Det sticket var dödande.
- Du måste vara en riktigt smutsig människa som svartmålar ett mordoffer. Vad har du för belägg för att påstå att mordoffret hade psykiska problem?
- Det var inte mordoffret, som dessutom var i numerärt underläge, som stökade. Det var det större syndikalistgänget med Wallner i spetsen som började provocera mordoffret. Det kastades saker både från mordoffret och från syndikalistgänget. Och vem som började lär vi aldrig få reda på.
- Det var knappast några rispor som gör hål på en tjock jacka.
Jag avslutar mitt inlägg med några ord från offrets anhöriga:
Citat:
– Man blir matt på något sätt,oförmögen att ta tag i saker. Så reagerade jag i alla fall. Värst var det nog för Magnus mamma. Hon byggde om hans säng och sov i den ända till sin död. Att förlora sittbarn är nog den värsta förlust mankan råka ut för, och saknaden lämnade henne aldrig.
Och var gjorde du av kniven, Jacques?