2013-12-23, 00:56
Medlem
soligts avatar
SD kommer ändå få ca 15% av svenska folkets röster i mitten av september.
Citera
2013-12-23, 01:04
Medlem
Hoppas du som startade denna tråd skojar. Allt annat vore riktigt konstigt. Klart att SMR inte blev blåsta. De var som fega nassar oftast gör, hoppar på svaga och njuter av mobbingen. Men denna gång fick de spö istället
Citera
2013-12-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krossaidotismennu
Hoppas du som startade denna tråd skojar. Allt annat vore riktigt konstigt. Klart att SMR inte blev blåsta. De var som fega nassar oftast gör, hoppar på svaga och njuter av mobbingen. Men denna gång fick de spö istället
för det första om smr fick stryk eller ej skiter jag i eftersom jag inte har någon koppling till dom jag röstar på SD och inget annat.
Men trots att du bara har hunnit med 2 inlägg på fb så syns det redan klart och tydligt att du är kommunist så själva sakfrågan behöver du och jag inte diskutera eftersom du som alla andra vänstertomtar aldrig har något att komma med endå....
Citera
2013-12-23, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
SD kommer ändå få ca 15% av svenska folkets röster i mitten av september.
Minst tror det kan bli mer!
Citera
2013-12-23, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HunkiDunken
Ni hade ju inte precis ett bra rykte innan
Sarkasm kan vara svårt att förstå för vissa individer.
Citera
2013-12-23, 02:01
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Så skrattretande dumt. Skulle men betalat SMR för att attackera då eller? Foliehatten har bytts ut mot en hel overall...
Nu tror jag inte på TS hypotes men du kanske skulle läst hela hans inlägg så hade du inte framstått som dummare än honom.
Citera
2013-12-23, 03:31
Medlem
Hur ni nazister än vrider och vänder på det med IQ-tester, PK-media, censur, ovs ovs, så är det ett faktum att nästan ALLA svenskar, dem ni säger er kämpa för, INTE håller med er utan istället tycker ni står för nåt avskyvärt. Så vad ni vill uppnå med era aktioner, förutom att dra till er fler våldsbenägna idioter, har jag svårt att förstå.
Citera
2013-12-23, 04:24
Medlem
TheBurdens avatar
Kärrtorpskravallerna: Vänsterextremist begärs häktad för dråpförsök:
Citat:
En 35-årig ledargestalt i den vänsterextrema organisationen Revolutionära Fronten, RF, begärdes på söndagen häktad misstänkt för dråpförsök i samband med sammandrabbningarna mellan höger- och vänsterextremister i Stockholmsförorten Kärrtorp för en vecka sedan.

Det var vid en demonstration anordnad av vänsterorganisationen Nätverket Linje 17 som vilt slagsmål utbröt mellan angripande högerextremister och militanta vänsterextremister som med arrangörens goda minne tillåtits blanda sig med demonstranterna. I samband med bråket knivskars en högerextremist svårt och 35-åringen misstänks som delaktig i knivskärningen.
http://avpixlat.info/2013/12/22/karrtorpskravallerna-vansterextremist-begars-haktad-for-drapforsok/

Han är AFA-veteranen som misstänks för dråpförsök:
Citat:
Revolutionära frontens ledare Joel Bjurströmer Almgren har erkänt att han högg en högerextremist med kniv under bråket i Kärrtorp i förra veckan, skriver flera medier. Den 34-årige vänsterextremisten, som säger sig ha agerat i självförsvar, häktades på söndagen för dråpförsök.

Joel Bjurströmer Almgren är en känd profil i vänsterextrema kretsar och förekommer under ett tiotal avsnitt i belastningsregistret. På söndagen häktades han såsom misstänkt för försök till dråp.

Bjurströmer Almgren erkänner gärningen men menar att det rör sig om nödvärn, uppger hans advokat Björn Törnell till Aftonbladet.

Bjurströmer Almgren anhölls i sin frånvaro i torsdags och har suttit frihetsberövad sedan i fredags eftermiddag.

Häktades med Researchgruppen
Det är inte första gången som Joel Bjurströmer Almgren frihetsberövas för grova brott. År 2000 misstänktes han för en mordbrand i Linköping och häktades tillsammans med Researchgruppens frontfigur Martin Fredriksson, som numera jobbar med att åsiktsregistrera invandrings*kritiker åt tidningen Expressen. Båda männen friades trots graverande bevisning, vilket Fria Tider skrev om i vår granskning av Researchgruppen i förra veckan. Förra året skrev Fria Tider att Almgren hade dömts för barnmisshandel, olaga hot och grovt vapenbrott till åtta månaders fängelse, vilket enligt en källa ledde till en märkbar nedgång av vänsterextrem aktivitet i Stockholmsområdet under den tid som 34-åringen satt frihetsberövad.

Åtal ska vara väckt senast den 3 januari.
http://www.friatider.se/han-ar-afa-veteranen-som-haktats-for-drapforsok

Joel Bjurströmer Almgren från Revolutionära Fronten häktad misstänkt för försök till dråp:
Citat:
Den 34-åriga Joel Bjurströmer Almgren som är en känd profil i vänsterextrema kretsar samt finns med under ett tiotal avsnitt i belastningsregistret häktades på söndagen misstänkt för försök till dråp. ”Han erkänner gärningen, men menar att det rör sig om nödvärn”, säger advokaten, Björn Törnell.

Den 30 augusti 2011 dömdes Joel Bjurströmer Almgren för bland annat ha misshandlat en 14-årig pojke genom att först gett honom en örfil och sedan följa upp med ett knytsnävslag rakt i ansiktet. Han dömdes då även för olaga hot och grovt vapenbrott. Straffet blev åtta månaders fängelse.

Då beslagtogs från Joel bland annat vapendelar till hagelgevärsamt pennpistol, ammunition, röksignal, laserpekare och nödraketer och förklarades i rätten som förverkade. Detta blev då hans åttonde avsnitt i belastningsregistret.

Innan den domen dömdes Joel Bjurströmer Almgren, även kallad ”Djungel-Joel”, den 30 juni 2010 för hot mot tjänsteman och förgripelse mot tjänsteman till dagsböter.

Dagens häktning kom efter vänsterterroristens knivhuggning i samband med att högerextremister drabbade samman med vänsterpöblar i Kärrtorp i södra Stockholm förra veckan. DN kallar vänsterterroristerna för ”demonstranterna” och de högerextrema för ”angriparna”. Symptomatiskt skrivet för den fekalietidningen. Mer sant är nog att båda lägren angrep varandra.

34-årige Joel Peter Erik Bjurströmer Almgren var en av dem som deltog i bråket med de högerextrema i vilket en av dem knivskars. Jourdomstolen häktade honom på sannolika skäl misstänkt för dråpförsök, men han hävdar att han agerade i nödvärn.

Södertörn tingsrätt häktade:
  • Joel Peter Erik Bjurströmer Almgren, 790118, Hägersten, Stockholm. För sannolika skäl misstänkt för dråpförsök.
  • Läs domen från 2011 HÄR
http://www.exponerat.info/joel-bjurstromer-almgren-fran-revolutionara-fronten-haktad-misstankt-for-forsok-till-drap/
Senast redigerad av TheBurden 2013-12-23 kl. 04:36.
Citera
2013-12-23, 04:39
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Hur ni nazister än vrider och vänder på det med IQ-tester, PK-media, censur, ovs ovs, så är det ett faktum att nästan ALLA svenskar, dem ni säger er kämpa för, INTE håller med er utan istället tycker ni står för nåt avskyvärt. Så vad ni vill uppnå med era aktioner, förutom att dra till er fler våldsbenägna idioter, har jag svårt att förstå.

Rom byggdes inte på 1 dag. Det tar tid att få folk att vakna efter decennier av kulturmarxistisk hjärntvätt.

Sedan så är inte alla nationalister "Nazister", och alla nationalister stödjer inte heller våldsaktioner. Det SMR står för är verkligen ingenting som jag ställer mig bakom. De kan ta sig i arslet.
Senast redigerad av TheBurden 2013-12-23 kl. 04:57.
Citera
2013-12-23, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Rom byggdes inte på 1 dag. Det tar tid att få folk att vakna efter decennier av kulturmarxistisk hjärntvätt.

Sedan så är inte alla nationalister "Nazister", och alla nationalister stödjer inte heller våldsaktioner. Det SMR står för är verkligen ingenting som jag ställer mig bakom. De kan ta sig i arslet.

Tror iof inte att det handlar om nån hjärntvätt utan helt enkelt att folk i allmänhet insett att Nazism och rasism inte är något positivt. Men det är bra att du verkar ha tålamod i alla fall, det lär behövas...
Citera
2013-12-23, 09:05
Medlem
SvFrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Har följt och funderat mycket om och kring "attacken" i kärrtorp!
Och jag är nu ganska säker på att allt är planerat! Och någon sort propaganda iför valet nästa år
Tänkte lista upp några saker som tyder på det.

* Aftonbladet och Expressen hade filmer och artiklar bara minuter efter att SMR kommit till platsen.
Oberoende vittnen har även sätt personer på platsen med utrustning som skulle klassas som proffsgrejer redan innan "attacken"
Även om media brukar vara snabba med artiklar så var dom första för detaljerade plus att filmer brukar komma upp flera timmar efter.

* flera vittnen har även sett civil poliser smyga omkring i kärrtorp flera timmar innan.
polisen visste om vad som skulle ske helt enkelt.

* i media har det beskrivits som att smr attackera ett gäng barnfamiljer och tanter men det vissa sig inte heller stämma utan dom få barn som var där va av andra anledningar! Och det hade inget med demonstrationen att göra.
I minna ögon var detta i stil med idrotts huliganer.
Smr blev ditt lurade med tanken att göra upp med afa/rf men mötes av media och en "fredlig demonstration"
Dom blev grundlurade helt enkelt !
Och följden skulle bli ett massivt media drev om rasism och smr och massa kampanjer för att i sluten drabba SD !
Jag är rätt övertygad om att detta är pk maffians sista desperata försök att stoppa SD framgångar!
För mediadrevar man om rasister och nasister så tror dom att kopplingar kommer göras med SD!

Vad tror ni?
Är dom senaste veckorna planterade?
Jag har svart att inte se samband med val året 2014!

Media har främst använt sig av två klipp från händelsen. Ett filmat på Kärrtorpsplan när de börjar bråka, och ett filmat från mitt köksfönster. De folk får på film och tror kan ha nyhetsvärde säljer man såklart till media.

SMR attackerade en stor grupp demonstranter däri det fanns en hel del barnfamiljer. Ungarna var där för att föräldrarna skulle demonstrera.
Citera
2013-12-23, 09:33
Medlem
Tony Cliftons avatar
Detta anonyma ögonvittnet bekräftar TS tes:

Citat:
Min uppfattning är helt klar här:
1: Det var arrangerat , påminde mycket om när fotbollsfirmor gör upp, och det var 17-gänget som hade knivar. Eftersom nazisterna gick i samlad tropp borde larmet ha gått långt tidigare än var det nu gjorde.

2: Den extremt rikliga mängden med systemkameror på demonstranterna gav mer intrycket av ett gäng ornitologer som gått fel…..

3: Linje 17:s uppträdande mot de barn och föräldrar som hyrt bion var rent förjävligt, eftersom dom med stor sannolikhet visste om att det skulle bli bråk var omplaceringen av demonstranterna framför affär och bion en rent gisslan-agerande, så att barnfamiljerna där inte skulle kunna ta sig från kravallområdet.

4: Den skumma ”civilaren” placering tyder på att man väntade sig att trubbelmakarna skulle komma från ett helt annat håll, när dom faktiskt anföll från ett helt öppet fält från bussparkeringen.

-------------------------------------------------------------

Nu skriver pressen om barnfamiljer, men av demonstranterna var det bara ett fåtal som hade barn med sig, och jag såg en 5-åring som stod med ett plakat med överkorsad hakkors. Den stora gruppen barn fanns alltså inne på bion och hade inte ett skit med detta att göra alls.

----------------------------------------------------------------

Att sen pressen bara minuter efter rökfacklorna har videos och artiklar kan ju ge vem som helst konspiratoriska idéer om hur valåret 2014 blir, så folket i Kärrtorp har nog större problem än att några sura nazister, och dom har väl aldrig varit speciellt modemedvetna av sig så kolla gärna deras klädsel på alla bataljfotona som pressen nu visar, speciellt skorna….

-------------------------------------------------------------------

Hur kommer det sig att det fanns 3 proffsfotografer på plats, där TT köpte in Hampus bilder som blev bäst.
Hade det inte kommit nazister …hade den inte ens blivit en bildartikel i Södermalmsnytt utan kanske en 3-4 spalters notis. Istället löpsedel med krigsrubriker inom 45 min och foton inom 2 tim. inom alla medier.
T.ex personalen i ICA-butiken hade inte en aning om denna demonstration, trots att hela gänget sen parkerade utanför deras dörr, så interninfon var ju inte så bra så att säga.

----------------------------------------------------------------------

De ansvariga för demonstrationen måste antingen vara oerhört naiva eller medvetet dölja en politisk agenda bakom dessa barnfamiljer och äldre som kom för en fredlig demonstration. En tydlig markering mot all form av våld verkar inte gjorts, alltså att aktivt ta avstånd ifrån även vänsterns våldsgrupperingar (såsom AFA & RF). Sammandrabbning grupperna emellan är oundviklig och civiliserat folk blir utsatta. Urklantigt av arrangörerna samt primalt beteende ifrån SMR/AFA/RF.

http://robsten.blogspot.se/p/obeoroende-vittne.html?spref=tw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in