Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
lustans Lakejer var ett skitband.
Det kan du ju tycka, bandet hade dock rätt stora framgångar i Sverige, själv var jag hårdrockare när det begav sig så jag tillhörde inte de som var ett fan av LL. Wallner är i mitt tycke en tämligen värdelös skribent men det är också irrelevant. För den som har koll på ungdomskulturerna vid den här tiden så är det helt främmande att en skinnskalle skulle ha beblandat sig med ett mycket känt synthband. De två största ungdomskulturerna var hårdrockare och synthare och de hatade varandra. Skinnskallar skulle inte ha velat bli ens sedda med ett synthband eller synthare. Och smink har nog alltid varit totalt främmande i skinnskallekulturen. Du har blivit totalt motbevisad gällande ditt påstående om att mordoffret var skinnskalle. Det finns heller inga som helst indikationer på att mordoffret haft någon särskild politisk uppfattning.
Konsert med Lustan Lakejer.
Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
Min källa är domarna, i mitt första inlägg (om det här) skrev jag ur minnet, sen gick jag tillbaka och läste om domen.
Och ändå blev det så fel? Antingen har du väldigt dåligt minne alternativt så har du svårt med läsförståelsen. Du får faktiskt citera ur domen om du ska vara trovärdig. Kom ihåg att vi andra också har tillgång till domarna så dina lögner och felaktigheter blir lätt motbevisade.
Tingsrättens dom.
Hovrättens dom.
Artikeln om mordet och medias behandling av mordet.
Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
Killen som dog var stökig, skröt om främlingslegionen, delade ut minst en örfil, kastade askkoppen och väntade utanför på Wallners gäng. Han stod INTE och pissade.
"Killen som dog". Även här är det uppenbart att du försöker desperat förminska gärningen. Killen blev
mördad. Möjligt att han var stökig men det var ju Wallners sinnessjuka vänsterextrema gäng också. Det troligaste är ju att de numerärt överlägsna vänstergänget med kniv innanför västen var de som började provocera men vi lär aldrig få veta säkert. Och ja, det var ju bråk mellan mordoffret och syndikalisterna, det kastades saker från varje hål och bråkades. Men syndikalisterna var flera, mordoffret ensamt och syndikalisterna hade kniv. Logiken säger dock att den ostraffade och oförvitlige Nordenmark, som just kom från sitt jobb som konferencier för Lustans Lakejer, uppklädd i vit skjorta, fluga och kavaj inte var den som började bråka och att det beväpnade syndikalistgänget som suttit och druckit där innan Nordenmark dök upp var de aggressiva. Och jo, mordoffret stod och pissade bakom en container när mördaren Jacques Wallner och hans kumpaner trängde in honom:
Citat:
Ursprungligen postat av Artikeln
När de kommer ut står Magnus bakom en container och urinerar medan han pratar med Sten, en av de lite äldre männen som tidigare försökt lugna ner stämningen. De tre syndikalisterna går fram mot Magnus och ställer sig ”som en propp” mellan containern och husväggen. Sten säger åt dem att gå därifrån istället för att komma dit och bråka, men de står kvar och börjar mucka bråk med Magnus.
Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
Jag skrev inte att det var "rispor", jag skrev att det var ytliga sår och att sticket i bröstet var dödande.
Du har redan motbevisats på den punkten av
aegishjalmr i
inlägget ovan så jag lämnar detta därhän.
Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
Att mor hans sörjer är väl fullständigt normalt. vet inte vad du vill ha sagt med det.
Att bakom varje sinnessjukt vänsterdåd så finns det många offer. Det vore klädsamt om du kunde visa dem lite respekt istället för att smutskasta en mördad kille i något slags försök att måla över det här vänsterextrema mordet.
Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
Kniven slängde han väl för att inte åka fast. Eller tappade.
Om den hade tappats så hade den hittats, blodiga knivar på gatan tenderar att uppmärksammas. Wallner gjorde sig av med kniven i ett försök att undanröja bevis vilket visar att han var mycket medveten om vad han gjorde, en förslagen mördare helt enkelt. Visst kan han ha kniven kvar som någon pervers sjuk trofé men jag tvivlar på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
jag tycker att ett fyllebråk är det absolut mest idiotiska sättet att dö på och händelsen är naturligtvis mycket tragisk. jag förstår fortfarande inte er fascination för Jaques Wallner. Jag har varit aktiv sen mitten på nittiotalet och har aldrig träffat karln. han var medlem i SAC en gång, är kanske fortfarande.
Det må ha varit alkohol inblandat men det saknar betydelse. Nordenmark mördades pga de åsikter som syndikalisterna trodde han hade. Syndikalistgänget förväntade sig att Nordenmark skulle backa och svära sig fri från nationalism, istället agerade han med civilkurage och ifrågasatte med vilken rätt syndikalisterna började bråka och kasta politiska invektiv mot honom. För detta civilkurage fick Magnus Nordenmark plikta med sitt liv, han hade högst troligen fått leva om han intagit en underdånig position mot vänsterextremisterna. I vilket fall som helst, hur man än räknar så var det ett vänsterextremt mord. Och Wallner har inte varit medlem "en gång". Han var medlem i decennier och när han slutligen lämnade Syndikalisterna så resulterade det i en rätt stor intervju i en tidning. Så stort var hans engagemang.
Jag har för övrigt, till skillnad från dig, träffat Jacques Wallner i ett privat sammanhang. Då fick jag inget särskilt intryck, han var rätt tystlåten. Idag ser jag honom som den ynklige mördare han är, som aldrig behövde ta något straff för sitt fega och iskalla dåd. Jag vill i sammanhanget påpeka att 30 år är lång tid och till skillnad från vänstern så ser jag ingen anledning att göra listor över vänsterextrema dåd eller älta det här dådet. Det stör mig dock att det fortfarande finns de som förfäktar den felaktiga, ja lögnaktiga, bild som målades upp av kvällsmedia i samband med att det här mordet. Magnus Nordenmark och hans anhöriga fick ingen rättvisa, de sveks av media och av en lättpåverkad hovrätt. Det är djupt problematiskt att samma sak skulle kunna ske igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
Och jag förstår VERKLIGEN inte vad Wallner gör i en tråd om att SMR åkte på däng i Kärrtorp. Men jag förstår att ni hellre pratar om en DN-journalists förflutna än om pinsamheterna som utspelade sig.
Nej det hör kanske inte hemma men det var du som började smutskasta en försvarslös mördad människa. Du har motbevisats på alla punkter. Gör därför dig själv en tjänst, underlåt att svara på detta inlägg och ta en allvarlig funderare över din moraliska kompass.